op 14-08-2012 18:32
Ik ben zeer teleurgesteld eigenlijk dat paypal ook kosten op verzendkosten verhaald.
Ik heb dit al 2 maal voor gehad dat ik aan een verkocht spulletje op ebay zelf geld moet opleggen of er helemaal niets aan heb!
Ik verkoop iets voor 0,50€ en 1,60€ verzendkosten naar Frankrijk.
Jullie rekenen mij 0,42€ aan en ebay 0,04€ = 0,46€
Wat maakt dat ik dus welgeteld 0,04€ aan het object verdien
Ik schrijf daarom nachthans bij mijn advertenties dat ik slechts paypal aanvaard vanaf 5€.
Kan ik dit de koper verplichten? Dat ze voor 5€ moeten kopen om paypal te kunnen aanvaarden?
Kan ik dat ergens instellen?
Vinden jullie dit eigenlijk normaal?
Ik wil ze internationaal aanbieden, maar dat kan niet zonder paypal, dus zit ik vast.
Eén oplossing denk ik dan, paypal uit mijn verkoop halen, maar dan ben ik ook gelijk veel landen armer waar ik niet naar kan verzenden ...
op 17-08-2012 11:44
Als je met met PP via je CC betaald moet de koper blijkbaar ook PP-kosten betalen? Onlangs betaalde ik met mijn CC via PP een bestelling in de UK en werd mij 0.81€ extra PP-kosten aangerekend????
op 17-08-2012 16:44
@ het zijspoor,
ik weet wat ik schrijf en kan best wel rekenen en tellen.
Je mag eens ophouden met steeds mijn posts en andere van collega's in twijfel te trekken want dit blijkt ook een hobby van je te zijn.
Was trouwens één van de redenen waarom ik een tijd van dit forum weggebleven ben.
Je hebt ook andere collega's zo aangepakt en laat me vrij te zeggen dat je een betwetertje bent, ja, zelfs voor Uw leeftijd.
't Is niet bedoeling om hier ruzie te maken maar ik zeg het gewoon rechttoe rechtaan.
Denk ervan wat je wilt.
Johan
op 17-08-2012 17:15
Kijk Johan.
Niemand trekt de BEDOELING van je posts in twijfel, enkel wat erin staat.
Als jij een steekspel wil voeren met andere posters dan is dat je eigen beslissing, maar niet het doel van dit draadje.
En in alle vriendschap, jouw berekening zit fout en die van Frits juist.
Ook over het feit dat je doet alsof je de btw niet doorrekent kan toch niet ???
Die moet dan toch in je gewone verkoopprijs vervat zitten, naar analogie met iemand die 'gratis' verzendt !
op 17-08-2012 23:29
Ik trek NIEMAND in deze discussie mee, zeg enkel dat zijspoor de hobby heeft om mijn posts steeds op de korrel te nemen.
Maar begrijp wel wat jullie bedoelen. 'k Heb niet langer de neiging om "Frits" gelijk te geven ook al zou hij kunnen gelijk hebben. Ik wil ook eens dwars liggen, begrijp je?
Mijn btw zit in de totaalprijs,(incl. port) maakt niet uit hoeveel ik voor port reken of hoeveel m'n artikel verkocht werd. Bij Kiala bvb zit de 21% al ingerekend.
Sommige artikelen die ik verkoop zijn 21% op de totale som, andere artikelen slechts op de winstmarge. (maar begin hier nu ook weer niet over te discussiëren, vraag anders eens een onderhoud met de mensen van Unizo)
Voor de rest vind ik zijspoor een "ettertje" (zoals de Hollanders het zouden zeggen). Ik wil die man kost wat kost mijden maar blijkbaar is de enige manier,totaal niets meer op dit forum te schrijven.
Ik weet voor 100% zekerheid dat er nog mensen zijn die zo over "fritske" denken maar ik durf het zeggen, anderen misschien niet.
No hard feelings, ik hoop dat ie olifantenvel heeft en tegen een stoot kan! Het zal nooit m'n vriend worden.
Johan
op 18-08-2012 01:31
Het doel van de fora is altijd geweest om mensen te helpen.
Ik denk dat Frits wel de medaille verdient,samen met Hugwitte,van de meest constructieve helper.
Denk dat velen met mij deze mening zijn toegedaan.
op 18-08-2012 07:13
Maar begrijp wel wat jullie bedoelen. 'k Heb niet langer de neiging om "Frits" gelijk te geven ook al zou hij kunnen gelijk hebben. Ik wil ook eens dwars liggen, begrijp je?
Nee, dat begrijp ik NIET.
Zoals Siemenpoes zegt is het hoofddoel van de fora anderen te helpen, en dan zijn het logischerwijze nog meestal minder ervaren mensen die hulp vragen.
Derhalve is blijven vasthouden aan onwaarheden of vergissingen, zuiver om dwars te liggen of door last van zere teentjes, hier zeker niet op zijn plaats.
Een reactie van 'oei sorry, ik zat idd fout' kan enkel duiden op volwassenheid en zal door de andere volwassenen enkel maar zonder enig leedvermaak worden geapprecieerd.
op 18-08-2012 12:32
you hate me or you like me!
ik vaar nogal dikwijls tegen de stroom in en "frits" is oud genoeg om zelf te reageren, dus een ander moet het niet doen in zijn plaats.
goed weekend aan allen;
johan
op 18-08-2012 13:24
Dus beste is mijn verzendkosten op te trekken
Verzendkosten optrekken is niet zo'n goeie zaak, beter je verkoopprijzen aanpassen... niemand betaald graag verzendkosten, dus hoe lager je die kan houden, hoe beter. Hoge verzendkosten kunnen een afknapper betekenen voor potentiele kopers.
op 18-08-2012 13:57
op 19-08-2012 02:55