annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal kosten

Ik ben zeer teleurgesteld eigenlijk dat paypal ook kosten op verzendkosten verhaald.
Ik heb dit al 2 maal voor gehad dat ik aan een verkocht spulletje op ebay zelf geld moet opleggen of er helemaal niets aan heb!

Ik verkoop iets voor 0,50€ en 1,60€ verzendkosten naar Frankrijk.
Jullie rekenen mij 0,42€ aan en ebay 0,04€ = 0,46€
Wat maakt dat ik dus welgeteld 0,04€ aan het object verdien

Ik schrijf daarom nachthans bij mijn advertenties dat ik slechts paypal aanvaard vanaf 5€.
Kan ik dit de koper verplichten? Dat ze voor 5€ moeten kopen om paypal te kunnen aanvaarden?
Kan ik dat ergens instellen?

Vinden jullie dit eigenlijk normaal?


Ik wil ze internationaal aanbieden, maar dat kan niet zonder paypal, dus zit ik vast.

Eén oplossing denk ik dan, paypal uit mijn verkoop halen, maar dan ben ik ook gelijk veel landen armer waar ik niet naar kan verzenden ...

Bericht 1 van 33
laatste antwoord
32 ANTWOORDEN 32

Paypal kosten

Normaal gezien bevat de verkoopprijs ook alle onkosten die de verkoper heeft... je kan hier twee dingen doen: ofwel stoppen met PP ofwel de kosten vervatten in de verzendkosten om je prijzen laag te houden;


En laat ze zeggen wat ze willen, ze doen het hier allemaal zo!

Bericht 2 van 33
laatste antwoord

Paypal kosten

elke verkoper hier berekenen de kosten in hun verkoopprijs, net zoals zij die gratis verzenden, wat eigenlijk betekend dat verzendkosten inbegrepen zijn.

Bericht 3 van 33
laatste antwoord

Paypal kosten

Het is een oude discussie die we hier al vele keren gevoerd hebben, helaas.


 


Uw geval ken ik, maar we zitten ermee en kunnen er niet vanuit.


 


In totaal met ebaykosten, commissie en paypalkosten reken ik een gemiddelde van 10% dat je kwijt bent.


 


Inderdaad moet je rekening houden dat Paypal commissie rekent op het volledige bedrag inclusief de verzendkost en jawel, infeite zou je dat moeten bijrekenen. 


 


Wij als zelfstandigen moeten zelfs nog eens 21% btw bijrekenen op de verzendkost. Als we dus een pakje versturen van 6.20 dan moeten we hier in princiepe 1.30 euro erbij rekenen.  Als dit dan met paypal betaald word moeten we daar zelfs nog eens bijna een euro bijtellen om de volledige kost door klant te laten betalen.


 


Zou betekenen dat we ong. 8.35 euro verzendkost moeten vragen in plaats van 6.20, het tarief van Bpost.  Kiala daarentegen zit er al 21% in die 4 euro. 


 


Kleine items aabieden van 0.50 tot 2 euro loont meestal de moeite niet, het sop is de kool niet waard voor alle moeite die je er aan hebt. Maar goed, het is nu éénmaal zo.


 


Gratis verzenden is je reinste onzin !!!!   Tenzij je ergens een lot zegels gevonden hebt waardoor het je in princiepe niets kost om te verzenden. Anderzijds klinkt het al volledig anders als je zegt dat je de verzending voor je eigen rekening neemt.  Dat doe je dan als je een item aanbied waar je bvb veel voor krijgt en dat het je niet zo uitmaakt of je al dan niet nog verzending uit eigen zak betaald.


Als voorbeeld ik bied momenteel een vaas aan die dermate hoog genoeg kan opbrengen waarvan ik met plezier de verzending voor eigen rekening neem maar ik verstuur het niet "gratis". Iemand moet het betalen.

Bericht 4 van 33
laatste antwoord

Paypal kosten

Ja, de fun is er zo een beetje af. Want je zet het hier om anderen er blij mee te maken en toch er iets nog voor te krijgen.


Op deze manier kan in-k het beter de vuilnis in gooien.



Dus beste is mijn verzendkosten op te trekken



Dank jullie wel voor de antwoorden!



En jeetje nog 21% dat is behoorlijk wat en tikt zeker door

Bericht 5 van 33
laatste antwoord

Paypal kosten

... Soms moet een mens sommige uitspraken al eens met een korreltje zout nemen op dit forum hoor...


Indien je verzendkosten betaald krijgt via Paypal, wil dit ook zeggen dat je object eveneens met Paypal betaald werd en ben je zowiezo de vaste kosten van 0,35 euro al kwijt. De extra Paypalkosten voor de verzending bedragen dan helemaal geen 1 euro zoals hier werd aangegeven maar 0,255 euro, zijnde maximaal 3,4% op de 7,50 euro als zakelijk verkoper zonder Postcontract.


 


Plus de onkosten die je hebt, zoals Paypalkosten, kan je een beetje vergelijken met een gewone winkelier in de straat die zijn winkel huurt, er electriciteit voor betaald, etc...


Die verrekent hij/zij ook niet als extraatje naast zijn verkoopsprijs aan hé? Die zitten verrekend in de prijs van zijn artikelen die hij/zij verkoopt. Allez, da zou hij toch moeten doen zoniet zal de winkel vrij snel terug te vinden zijn op de lijst met falingen...


 


Nu ineke, als verkoper, het zij particulier als zakelijk verkoper is het uiteraard niet de bedoeling dat je meer uit dient te geven aan de post of Paypal, dan wat de totaalprijs oplevert want dan ben je inderdaad verkeerd bezig... Je dient vooraf al rekening te houden met het " slechtste scenario" en dat is dat je je startprijs slechts haalt én er betaald wordt met Paypal...


Zo kan je ook perfect bepalen wat je startprijs dient te zijn om te gebruiken.


Startprijzen aan 0.50 euro of lager zoals ik er bij jou toch ongeveer een 300 tal zie staan, da's eigenlijk uit den boze... Deze spullen breng je misschien beter naar de kringloopwinkel of het containerpark...


De tijd en de moeite die je daar in steekt én de kosten die deze met zich meebrengen, lijken mij echt wel als "water naar de zee brengen"...


Plus... ik zie daar ook wel eens zaken staan die je verzend aan 4 euro Kiala ofwel 1 euro met De Post ( de kleine figuurtjes). Dit laatste kan je echter volgens mij nooit in een envelop met maximale dikte van 5mm klaren... dus wie betaalt voor de Post zal ofwel achteraf moeten bijbetalen of je neemt de extra kost voor jouw rekening! Probs gegarandeerd...


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 33
laatste antwoord

Paypal kosten

Ter illustratie:


 


Als ik een item verstuur met taxipost dan kost dit de klant 6.20 + 21% btw = 7.50 euro.   Indien ik dat bedrag integraal wens te ontvangen zonder dat paypal er nog van afroomd, moet ik in princiepe 8.12 euro rekenen aan m'n klant.  (Voor de duidelijkheid, ik doe het niet, vraag enkel maar 6.20 euro)


 


8.12 euro - 3.4% - 0.35 (commissie) = 7.49 euro  (verlies dan nog een cent)


 


= 0.62 dat ik moet meer vragen om geen verlies te doen.


Dus, Paypal neemt een commissie van 0.62 euro af op die verzendkost.


 


Stel nu dat ik een grotere pak met Bpost moet versturen. Weerom, volgens de wet moet ik 21% btw bijrekenen.


Bpost Maxi 14 euro.  + 21% btw  = 16.94 euro.   Paypal neemt daarvan een 0.93 euro.   In dit geval moet ik dus bijna een euro meer rekenen om m'n verzendkosten volledig te recupereren.


 


Het is rekenen en tellen, hoedanook.


 


Misschien, beste Ineke kan je in loten verkopen, brengt wat meer op en een pak minder werk.


 


Groeten Johan

Bericht 7 van 33
laatste antwoord

Paypal kosten

Ik ben geen zakelijk verkoper, dus met de btw heb ik denk ik niets te maken.



Vind het zo jammer om ze gewoon weg te gooien terwijl er iemand is die er nogwat aan kan hebben ...


Veel op verdienen hoef ik uiteindelijk niet



Dus 2 keuzes, of ik doe geen onternationaal meer en neem enkel bankoverschrijving of ik sla op met men prijzen



Jammer dat het zo moet, moet maar ja



Dank voor jullie reacties

Bericht 8 van 33
laatste antwoord

Paypal kosten

euh, ineke.ine



Je zegt dat je GEEN zakelijke verkoper bent maar je hebt wel 800 items online staan, dat is meer dan sommige zakelijke verkopers..ik denk toch dat je best een btw nr vraagt, met de vrijstelling van 5800 euro, anders zouden onze vrienden van de BTW wel eens kunnen langstkomen.



Bericht 9 van 33
laatste antwoord

Paypal kosten


Het is rekenen en tellen, hoedanook.



Voor de ene lukt dit precies iets beter dan voor de andere 😉


 


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 10 van 33
laatste antwoord