annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoopcommissie op verzending ??

2011packhorse
Community-lid

Hoi  allemaal ,een vraag laats heb ik iets verkocht op Ebay.COM ,ben betaalt in us dollars op mijn paypal acc..



waarom moet ik een Verkoopcommissie op verzending betalen,in nederland Ebay.nl ?



Verzendkosten en overige kosten exclusief BTW: US $47 (€35.86),00 (veiling), verkoopcommissie op verzendkosten van US $4,23 omgerekend naar EUR 3,19 tegen een koers van 0,75523 (per 24-feb-12).



Final Value Fee on Shipping

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Re: Verkoopcommissie op verzending ??

Het is een oude topic blijkbaar maar sinds ik nu op dot com aanbied, kwam ik na de verkoop te zien op de factuur dat ze dus inderdaad nog eens commissie vragen op de verzendkost!

 

Dit is verre van correct, vooral als je eerlijk bent.

 

Ik vraag voor het versturen van een rozenkrans naar de USA 4 euro.  Dit is ong. de prijs, integendeel, doe nu zelfs verlies.

 

Ik dacht na een fiasco op de dot be site om naar dot com te verhuizen maar het is even teleurstellend.  't is dan wel gratis aanbieden maar ze pakken dan aan de andere kant weer af.

 

 

Zie hier het voorbeeld:

 

Verzendkosten en andere kosten min verkooptaks: US $4,50 (Veiling), verkoopcommissie op verzending van US $0,45 omgezet naar EUR 0,40 tegen een tarief van 0,88932 (vanaf 10-jun-15).

 

Uiteindelijke verkoopprijs: US $12,00 (Veiling), verkoopcommissie van US $1,20 omgerekend naar EUR 1,07 tegen een tarief van 0,88932 (per 10-jun-15).

 

Bedroevend.

Bericht 21 van 22
laatste antwoord

Re: Verkoopcommissie op verzending ??

Het is overal iets .

Ik verkoop op meerdere buitenlandse site's , overal is er wel iets .

Wacht maar , de inning van de kopers rechtstreeks door ebay komt eraan .

Men ziet o.a.de sucessen van die nieuwe nederlandse site , Na drie weken krijgt de verkoper zijn geld .( geen commisie op verzendkosten )

Wel is de opbrenst +/- voor 75 % van de aanbiedingen groter ( maar commisie is ook duurder ), Op een andere buitenlandse heeft men dan weer problemen om als buitenlander zijn verzendkosten juist op te stellen.

Bericht 22 van 22
laatste antwoord