annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoopcommissie op verzending ??

2011packhorse
Community-lid

Hoi  allemaal ,een vraag laats heb ik iets verkocht op Ebay.COM ,ben betaalt in us dollars op mijn paypal acc..



waarom moet ik een Verkoopcommissie op verzending betalen,in nederland Ebay.nl ?



Verzendkosten en overige kosten exclusief BTW: US $47 (€35.86),00 (veiling), verkoopcommissie op verzendkosten van US $4,23 omgerekend naar EUR 3,19 tegen een koers van 0,75523 (per 24-feb-12).



Final Value Fee on Shipping

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Verkoopcommissie op verzending ??

Een bedenking die ik heb, is hoe duitse kopers gaan omgaan met de verschillende betalingsmethodes op de verschillende sites...


Zij zullen gewoon worden aan die ebay-betalingen en krijgen dan plots een andere betalingsmethode voorgeschoteld.


Gaat dit geen invloed hebben op openstaande facturen???




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 11 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

en AT is Oostenrijk en niet Australiê.



Het probleem is de verschillende betalingssystemen voor de verschillende landen.


Maar het voordeel is toch het probleem van niet-betalers dat ebay nu zelf oplost.



Voor mij mogen ze dat invoeren,maar het is blijkbaar alleen voor prof. verkopers.


Ik betaal wel degelijk plaatsingskosten ,opties zijn niet gratis,en de commissie is 8 % voor particulieren.Ik aanvaard ook Paypal zonder problemen,elke service kost geld.



Bericht 12 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

forumgutspiller_be
Community-lid

Dat is wat ik ook dacht van die PayPal en dat blijkt te kloppen tot op behaalde hoogte. Als uw koper u betaalt via PayPal betaal je geen PayPalkosten meer. Voor zo ver ik gelezen heb zouden PayPalkosten wel van toepassing zijn als je als verkoper besluit om u door Ebay te laten uitbetalen via PayPal kwestie uw centen vlug te hebben.


 


Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij ostendantiquefair. Als ik naar de afgelopen aanbiedingen kijk, ben ik er vast van overtuigd dat er een pak minder verkocht wordt dan vroeger en vaak tegen lagere prijzen. Dit verlies is Ebay nu aan het compenseren door prijsverhogingen.


 


Ik neem in ieder geval het zekere voor het onzekere en richt me ook op andere kanalen. Gisteren (wou dat het iedere dag zo was) verkocht ik via mijn andere kanalen meer dan op Ebay.


 


Ik weet in ieder geval dat als Ebay dezelfde prijsverhogingen als in het buitenland invoert, zal ik verplicht zijn om mijn prijzen ook te verhogen. Nu geef ik op het merendeel gratis verzending (ofte verzending inbegrepen). Dan zal ik mijn prijzen houden maar voor alles verzendkosten aanrekeken. Het zal de verkoop in ieder geval niet ten goede komen. Buiten Ebay daarentegen zal ik dan dezelfde prijzen blijven hanteren, dus geen prijsverhogingen.


 


Ebay spreekt zelf steeds over het verbeteren van de koperservaring. Hier zouden ze dringend werk van moeten maken. Ik ben zowel koper als verkoper op Ebay en als koper vind ik de site absoluut niet meer wat het moet zijn. De vele veilingen zonder foto en beste weergave maken alles heel onoverzichtelijk. Dat is ook één van de opmerkingen die ik regelmatig van klanten ontvang die via andere kanalen kopen. Velen vinden Ebay veel te ingewikkeld geworden om te gebruiken.


 


Voila, nu ga ik verder werken. Hier ligt nog een hele stapel werk op mij te wachten. Alhoewel ik met het weer buiten niet veel zin heb 😞

Bericht 13 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

Als het zo doorgaat werkt Ebay aan zijn eigen ondergang... voor kopers en "echte" particuliere verkopers is het nog leefbaar. Maar als ik zo de commentaren, bevindingen en ervaringen hier lees van de zakelijke verkopers... moest ik zakelijk verkoper zijn, ik had al langer de boot af gehouden!


Het huidig (en mss ook het toekomstig) beleid van ebay lijkt nergens op, vooral niet hoe zakelijke verkopers hier ogenschijnlijk worden behandeld. Je wint niks door te proberen om mensen uit te melken, dat is meer iets voor de staat waar dat de gewoonste zaak van de wereld is, maar Ebay is een firma die zowel kopers als verkopers nodig heeft om te kunnen overleven.


Mss kunnen ze ook eens rekening houden met de plaatselijke wetgeving en mentaliteit van de bevolking... onze culuur staat nu eenmaal haaks op die van bvb de VS. Willen ze terug naar af waar Ebay in den beginnen bedoelt was als tweehands-koopjessite??? Ze zijn anders goed op weg!

Bericht 14 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

forumgutspiller_be
Community-lid

Sinds John Donahue aan het bewind gekomen is, is Ebay een totaal andere richting ingeslagen. De Ebay forums wereldwijd worden al jaren volgeschreven met klachten over het feedback- en sterrensysteem, PayPal, en veel andere zaken die steeds maar terugkomen.


Ik vrees dat we mogen schrijven wat we willen.Als Ebay hier rekening mee zou houden, was dit al lang gebeurd. Ebay heeft besloten om een andere weg in te slaan. Je kan u aanpassen of de site verlaten (iets wat ik ondertussen een heleboel verkopers al zien doen heb).


Ook al ben ik niet blij met de gang van zaken, momenteel blijft Ebay nog steeds het online verkoopsplatform bij uitstek. Een paar jaar geleden heb ik besloten om van mijn online verkopen mijn beroep te maken. Ik ben nog niet van plan om het hier op Ebay af te bollen, maar ik neem wel mijn voorzorgen. De regels die Ebay ingevoerd heeft, maakt het veel te riskant om enkel op Ebay te vertrouwen, vooral dan dat verdomde sterrensysteem. Ondertussen op Ebay een paar zaken meegemaakt die je doen beseffen dat een goeddraaiende zaak, op een paar weken tijd volledig kan kapot gemaakt worden net omwille van die regels.


Resultaat is dat verkopers alternatieven gaan zoeken. En ik vrees dat dit een klok is die Ebay nooit meer gaat kunnen terugdraaien. Vroeger gebruikte ik enkel Ebay, nu ook andere kanalen. Ondertussen draai ik op die kanalen ook een behoorlijke omzet. Zelfs als Ebay de klok een paar jaar zou terugdraaien en de site terug de gouden tijden van vroeger zou beleven is, ga ik de rest niet zo maar laten vallen. De evolutie op buitenlandse Ebaysite maakt me alleen maar nog meer vastbeslotener om veel meer energie te steken in andere verkoopskanalen. 

Bericht 15 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

sony-san
Community-lid

super voor ebay,met kleine chargeback als rezultaat "minder verkopers=minder verkoop... ik stop voleding met verkoop op ebay... enige dat ier nog te koop is is duur aan prijs....kopjes kunen niet meer omdat niet meer rendable is voor gevone mens...lol ebay...

Bericht 16 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??


Dat is wat ik ook dacht van die PayPal en dat blijkt te kloppen tot op behaalde hoogte. Als uw koper u betaalt via PayPal betaal je geen PayPalkosten meer. Voor zo ver ik gelezen heb zouden PayPalkosten wel van toepassing zijn als je als verkoper besluit om u door Ebay te laten uitbetalen via PayPal kwestie uw centen vlug te hebben.



 


Het is net omgekeerd forumgoodspiller. Indien je ervoor kiest om niet in het nieuwe systeem mee te stappen, dan betaal je wel nog de kosten, in het andere geval niet




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 17 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

Als zakelijke verkoper van twee accounts is het echt rekenen en tellen.


 


Vandaag heb ik een aantal artikelen geschrapt die niet verkopen, ben nu aan het overzien wat er nog kan en niet kan.


 


In de NU KOPEN vorm zit ik met vaste winkelprijzen op de delamontcreationsoostende  account.  Ik kan dus moeilijk "gratis versturen", zo doe je geen zakens.  De verkoop ligt op z'n gat, het is rekenen of het winkelabonnement, de plaatsingskosten en de commisie op verkoop en de commissie op paypal wel opweegt tegenover de kleine winstmarge die we op textiel hebben.   Mogelijks sluit ik deze shop volledig omdat de tijd die ik er in stop met die kosten niet in verhouding is met m'n omzet.


 


Op de account ostendantiquefair ben ik aan het zoeken wat nu precies wel goed verkoopt.  Ik wil dus vermijden om artikelen te plaatsen waarvan ik al op voorhand denk dat het geen kans maakt, al weet je natuurlijk nooit.  Maar wat ik zo erg eigenaardig vind is dat een ander vaak dezelfde artikelen als die ik aanbied voor zeer veel geld kan verkopen en op die van mij zitten dan bvb 25 volgers en niemand die een bod uitbrengt. Hier heb ik mij al afgevraagd wat de reden kan zijn.   Neem nu als voorbeeld de Dinky Toys loader. Ik heb deze aanbieding nu voor de tweedemaal aangeboden. Bij andere verkopers haalt dit tamelijk hoge bedragen, bij mij werkt dit dus niet.  Had een Sabenaboek, ben gestart aan 1 euro, er waren 13 volgers, is uiteindelijk aan 1 euro verkocht. Het is EBAY die aanraad om goedkoop te starten om potentiële bieders aan te trekken maar op die manier blijkt het dus ook niet te werken.    Verkopen is niet makkelijk maar de bedoeling is toch, voor mij althans om er mee te verdienen want wij leven enkel en alleen van de verkoop. We hebben geen andere job, geen dopgeld, geen ziekenkas, niets, nada, 't is verdomme hard werken om te overleven.  Het is ook daarom dat wij als verkopers onze onkosten zo laag mogelijk moeten houden en zoek ik ook naar andere verkoopskanalen.


 


M'n postkaarten en postzegels en speciaaltjes die plaatste ik vroeger op Ebay maar nu niet meer, de concurrentie loopt voor mij althans nu beter en het is gratis plaatsen, zeer éénvoudig plaatsen en zeer éénvoudig vernieuwen en maar 4 % commissie + je MOET GEEN PAYPAL aanvaarden.


 


Dus ook hier is Ebay een klant kwijt en meer zullen er volgen.


 


Ebay bezorgt ons een zeer klein extraatje, varieërende van een 100 tot 350 euro, ups en downs omzet maar dit is uiteraard niet de winst die je er aan overhoud.   Momenteel mogen wij stellen dat Ebay niet rendabel is naargelang de tij die we er in stoppen maar we doen ons best en proberen.


 


Als ik nu zie met deze account die pas terug opgestart is, heb ik een omzet tot nu toe van ong. 325 euro maar heb evengoed al voor 30 euro Ebay kosten.  Neem nog eens de commisiie van paypal erbij en dit is makkelijk een 12 a 15 procent van de omzet die weg is maar die ook van m'n winst afgaat.  Infeitte is dit zeer veel.  Als ik reken en tel dat ik in mijn winkel te Oostende meer dan 25000 artikelen ten toonstel voor verkoop en dat m'n maandelijke kost (winkel, elektriciteit, werkingskosten) zo'n 650 euro is dan moet ik andere conclusies maken.  Aan plaastingskost alleen al zou dat  3250 euro betekenen op ebay per maand.....  't is misschien niet echt correcte vergelijkingen maar iemand die ook in zakens zit die zal m'n stelling wel begrijpen.


 


Dus, conclusie, ik zoek nog even om zo productief mogelijk te zijn op Ebay. Maar inderdaad van Ebay alleen kunnen we niet leven. Gelukkig hebben we de winkel in oostende en de andere verkoopkanalen want niet alle mensen zijn wild van Ebay, velen vinden het omslachtig en willen zich niet registreren wat dan weer makkelijker is op andere tweedehandssites.


 


Huishoudspul, stoelen, lampen, een kast, etc ... doe ik niet eens de moeite om op Ebay te zetten omdat dit zo'n groot werk is om alles in te vullen.  Op de andere sites is dit slechts enkele keren klikken, fotootje plaatsen en klaar is kees GRATIS !  en GEEN commissie betalen.  Dus, ....


 


Elk trekt er zijn conclusies uit.

Bericht 18 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??


Sinds John Donahue aan het bewind gekomen is, is Ebay een totaal andere richting ingeslagen. De Ebay forums wereldwijd worden al jaren volgeschreven met klachten over het feedback- en sterrensysteem, PayPal, en veel andere zaken die steeds maar terugkomen.



 


Het systeem is er waarschijnlijk inderdaad niet op verbeterd hé maar we moeten niet alles in dieje mens zijn schoenen gaan schuiven vrees ik...


Weete, er zijn tijden geweest dat we vanuit het forum zelf acties moesten ondernemen tegen malafide personen op de site! Wie herinnert er zich nog de tijd dat we "en masse" met verschillende mensen op bepaalde verkopers moesten springen om hun van ebay weg te krijgen? Weet er nog iemand dat we met velen van hieruit acties ondernamen om niet-leverende verkopers van de site weg te krijgen door ze te overdonderen met negatieve feedbacks?


't was allemaal misschien niet zo schoon en proper maar het was toendertijd de enige weg om iets te doen tegen sommige "misdadige" figuren...


De kopers durfden toen gewoon geen negatieves te geven omdat ze vreesden voor represailles dus zat er maar 1 ding op en dat was op zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk negatieves geven zodat de betrokken verkoper eruit gebonjourd werd.


Dergelijke tijden zijn gelukkig met het nieuwe feedbacksysteem en het anonieme DRS-systeem weg.


MAAR... iedere verandering heeft zijn keerzijde, dat besef ik ook... de problemen verschuiven zich meer en meer naar de koperszijde waar er nu iets teveel bescherming heerst... Tot op heden heeft ebay daar echter geen antwoord op gevonden me dunkt. Het kaf geraakt wel van het koren gescheiden aan de verkoperszijde maar evenzeer aan de andere kant zou er wat meer aandacht moeten besteed worden en misschien vinden ze een systeem waar ze zelf achter de betalingen aan gaan, wel een oplossing...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 19 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

forumgutspiller_be
Community-lid

[/quote]


 


Het is net omgekeerd forumgoodspiller. Indien je ervoor kiest om niet in het nieuwe systeem mee te stappen, dan betaal je wel nog de kosten, in het andere geval niet


[/quote]


 


En dat gaat net het probleem zijn. Er gaat geen mogelijkheid zijn om niet in dit systeem te stappen. Net zoals je als zakelijke verkoper niets op Ebay kan zetten zonder dat PayPal automatisch actief is, ga je niets op Ebay kunnen zetten zonder dat je die nieuwe betalingsafhandeling accepteert.


 


Enfin, ik ga me er momenteel niet druk over maken. Het zal nog wel een tijd duren vooraleer die betalingsafhandeling hier in Belgenlandje zal ingevoerd worden. Maar ik kijk met argusogen naar wat er op buitenlandse Ebaysites gebeurt.


 

Bericht 20 van 22
laatste antwoord