annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Crysis 3 PC Game

Zonet het bovenvermelde game gekocht voor een spotprijs (€13, terwijl het spel pas uit is en overal nog €50 kost).  Aanbieding had bij de details slechts één vermelding: code origin


 


Nu blijkt het niet om een fisieke kopie te gaan maar om een download.  Crysis 3 kan alleen gespeeld worden wanneer men inlogd op Origin (net zoiets als Steam).


 


Ik dacht echter -vermits de aanbieder Franstalig is- dat het enigmatische zinnetje "code origin" de afkorting was voor "code original", betekenende dat het hier om een spel ging met de originele registratiecode en niet om een spel zonder die registratiecode.


 


Om kort te zijn: ik hoef geen download.  Ik wou een fisieke kopie.  Ik vermijd services als Steam en Origin trouwens als de pest, laat staan dat ik een game of code van hen zou kopen.


 


Ik heb de verkoper al laten weten dat ik van de aankoop wil afzien, nadat hij me binnen de vijf minuten na aankoop de download code had doorgestuurd en ik in de gaten kreeg dat het dus niet om een fisieke kopie ging.


 


Echter, de verkoper antwoordt dat ik de code al ge-activeerd heb en dat hij me nooit zal terugbetalen.  Meer nog, hij beschuldigt mij van fraude (bewerende dat ik de code heb ge-activeerd, het spel gedownload en dan mijn centen terugvraag)...


 


Wat nu?  Ik zal die code nooit gebruiken omdat ik geen account wens bij Origin...

Bericht 1 van 20
laatste antwoord
19 ANTWOORDEN 19

Crysis 3 PC Game

betaald met Paypal? Gewoon klacht indienen via Paypal.


Verkoop van download-objecten is immers niet toegestaan


http://pages.benl.ebay.be/help/policies/downloadable.html




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 20
laatste antwoord

Crysis 3 PC Game

Ten zeerste bedankt voor deze snelle reactie, hetzijspoor.  Ik was hoegenaamd niet op de hoogte van het feit dat downloadable content niet mag worden aangeboden op ebay.


 


Inderdaad betaald via PayPal.  Heb ondertussen al een geschil opgestart via hun actiecentrum.


 


Afwachten wat er zoal staat te gebeuren...


 


Nogmaals stevig bedankt, hetzijspoor!


 


Groetjes,


Rudy

Bericht 3 van 20
laatste antwoord

Crysis 3 PC Game

Graag gedaan 😉


Daar zijn we hiervoor hé? Andere leden tips geven als het eens fout dreigt te lopen...


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 20
laatste antwoord

Crysis 3 PC Game

Update:


 


Verkoper vertikt het om mij terug te betalen, nog steeds omdat hij beweert dat de aan mij verkochte code ge-activeerd is.


Zodoende heb ik via PayPal de zaak ge-escaleerd en nu heeft de verkoper tijd tot 26 juni om te reageren. Doet hij dat niet, dan zou PayPal mij het betaalde bedrag terugstorten...


Ondertussen zijn we (de verkoper en ik) druk weg-en-weer aan't mailen over deze zaak.


De verkoper stelde mij zelfs een compromis voor: hij zou de aan mij verkochte code opnieuw aanbieden, en indien verkocht, mij terugbetalen.


Alsof ik uberhaupt kan verifiëren of de verkoper de code sowieso al niet aan meerdere mensen heeft verkocht, aangezien de code blijkt ge-activeerd te zijn bij Origin. Althans, dat claimt de verkoper.  Ik zou trouwens niet weten hoe de verkoper dat bij Origin kan verifiëren.


Afwachten dus...

Bericht 5 van 20
laatste antwoord

Crysis 3 PC Game

Gewoon de klacht na enkele dagen upgraden naar een claim.


Paypal zal dan wel verder handelen.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 20
laatste antwoord

Crysis 3 PC Game

Ik zou toch maar opletten... dergelijke zaken zijn illegaal, kijk maar uit dat jij het niet zelf op je brood krijgt! Niet enkel de verkoop, maar ook de aankoop ervan is verboden, let goed op dus!

Bericht 7 van 20
laatste antwoord

Crysis 3 PC Game

denk niet dat dit een probleem is, volgens de aanbieding staat er een afbeelding van de complete voorkant van het spel, dus misleidend. Ik zou toch dit ook door ebay zelf laten controleren en klacht ook via die weg doen...

Bericht 8 van 20
laatste antwoord

Crysis 3 PC Game


denk niet dat dit een probleem is, volgens de aanbieding staat er een afbeelding van de complete voorkant van het spel, dus misleidend. Ik zou toch dit ook door ebay zelf laten controleren en klacht ook via die weg doen...



In dat geval kan de koper idd aantonen dat hij misleid werd, maar hij kan er eender hoe veel miserie mee krijgen, net zoals het je kan overkomen dat je ter goeder trouw iets koopt dat nadien gestolen blijkt te zijn... leg het maar uit dan!

Bericht 9 van 20
laatste antwoord

Crysis 3 PC Game

*UPDATE*


 


Na wat gepalaver heeft de verkoper besloten om het door mij betaalde bedrag terug te storten.  Ik had de zaak reeds omgezet in een claim, tussen haakjes, en zodoende had de verkoper tot de 25e Juni de tijd om te reageren.  Deed hij dit niet dan zou PayPal mij terugbetalen en de centen bij de verkoper terugvorderen.


De verkoper heeft dus via PayPal laten weten dat hij een retour met terugbetaling aanvaardde.  Ik van mijn kant moest dan bij PayPal bevestigen dat ik de goederen heb teruggestuurd -wat ik zonet gedaan heb- waarna de verkoper mij zal terugbetalen.


De reden waarom de verkoper ineens wel bereid is om mij terug te betalen blijkt omdat hij Origin zogezegd heeft overgehaald om de code terug vrij te maken.  Larie, als je't mij vraagt.  Origin of Steam geven zomaar geen gebruikte codes vrij aan al wie er om vraagt: wanneer een code in gebruik is, dan is die code verbonden aan iemnd's account, dus die code blijft actief.  Alleen wanneer er een fout is geslopen in het systeem en Origin die fout kan achterhalen wordt een code terug vrijgegeven, maar zulks gebeurt heus niet van hoplakéé binnen de 24-uur...


Enfin, ik ben al blij dat de verkoper naar mij schijnt geluisterd te hebben toen ik hem -beleefd- vertelde dat het beter was om de zaken als volwassenen op te lossen in plaats van de zaak te laten escaleren via PayPal...

Bericht 10 van 20
laatste antwoord