annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik wil mijn 500 euro zowieso terug. eBay help mij aub!

marieclaudecouture
Community-lid
Hallo iedereen.
Er stond recent een hermès-handtas op eBay hier in België, ze stond laag als prijs, maar ik vermoedde dat de prijs nog omhoog ging gaan, ze zacht er echt uit namelijk. Oud, gebruikt maar echt. Dus ik contacteer de verkoper om te vragen ivm verzending (hij had opgegeven dat hij enkel via afhaling wou werken) en hij antwoord mij terug dat hij de tas wil verkopen aan mij, dat ik ze moet komen ophalen aan het centraal station in brussel, waar ik dan ook op ben ingegaan. Heb hem bod voorgesteld van 500 euro, wat hij natuurlijk ook meteen accepteerde. Dus ik pik de tas op, volle euforie (u kent ook de hermès-prijzen) en betaal hem, zonder te kijken naar de tas en ik vertrek naar huis. Eens thuis na een grondige inspectie krijg ik door dat het een fake is. Ik heb de wat externe hulp gezocht en inderdaad, het is een hele oude gebruikte fake! Ik stuur de verkoper dat het mij erg spijt maar dat het gaat om een namaak, en dat ik mijn geld terug wil. Ik stel hem zelfs voor om, mijn geld te storten op mijn rekening, en dat ik de tas opstuur naar zijn thuis, of naar het adres van een winnende bieder, moest hij ze opnieuw aanbieden (zolang ik ze maar kwijt ben EN mijn geld terug krijg!!!) hij stelt voor om 250 euro terug te storten, want het geld is zogezegd al verdeeld onder zijn familie???? blablabla. Ik zeg dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik mijn geld volledig terug wil of dat ik anders Ebay of de politie ga inschakelen. Steeds nog geen antwoord. Kan ik hier iets tegen doen? Ik heb alle mails, de aanbieding in mijn gevolgde objecten, sms'jes nog bewaard waarin duidelijk alles staat. Ik heb geen zin om naar de politie ofzo te gaan, ik wil gewoon zo snel mogelijk mijn geld terug zonder enig dramatisch gedoe. Heeft er iemand raad voor mij? Bedankt...
Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Ik wil mijn 500 euro zowieso terug. eBay help mij aub!

quasi9522
Community-lid
Spijtig genoeg is het de bedoeling dat bij "alleen afhalen" de koper de tas controleert voor hij betaald.
Je zegt ook ; ik stel hem een bod voor van 500 euro dat hij aanvaard maar tijdens het ophalen in Blx ;geen biedingen ,geen objektnr ,gewoon verkocht buiten ebay dan.Dit is tegen de regels van ebay dus kunnen jullie beiden geschorst worden én verlies je de ebay-waarborg.
Naar de politie gaan?
Jullie hebben een fake verhandeld dus tas zal in beslag genomen worden en jullie kunnen hiervoor gestraft worden tenzij jij niet wist dat het namaak was én kan bewijzen.
Bericht 2 van 41
laatste antwoord

Ik wil mijn 500 euro zowieso terug. eBay help mij aub!

marieclaudecouture
Community-lid
tuurlijk wist ik niet dat het een fake was! ik haat namaak, ik geef altijd dubieuze aanbiedingen aan, etcetera etcetera... We zullen zien wat de verkoper zegt, bedankt voor de reactie! x
Bericht 3 van 41
laatste antwoord

Ik wil mijn 500 euro zowieso terug. eBay help mij aub!

marieclaudecouture
Community-lid
en waarom zou ik verdomd 500 euro uitgeven aan iets wat namaak is? Ik dacht dat het een hele oude hermes-tas was, vandaar ook dat ik dacht dat men zoveel jaren terug, toen hermes nog vrij onpopulair was, zoiets nog niet namaakten...
Bericht 4 van 41
laatste antwoord

Ik wil mijn 500 euro zowieso terug. eBay help mij aub!

guy19550
Community-lid
niet beter, kun je het objectnummer opgeven, ik vind geen aankekochte tas.

Je kunt naar de politie gaan, verder dreigen tov de verkoper maar ik vrees dat je meer niet kunt doen.

Indien naar aanleiding van de verkopen van de verkoper afgeleid kan worden dat hij meer fake's verkoopt zijun jouw kansen wel beter, maar ik vrees wel dat je te weinig argumenten hebt om iets te beginen tegen de verkoper.

Je kunt altijd hier proberen :
http://www.ecops.be/webforms/Default.aspx?Lang=NL

Je kunt er een link vermelden (bv huidige discussie)

Het is je aangeraden kopij te maken van alle mails (inklusief "mailheader") en dit allemaal af te drukken maar ook in een bestand op te slaan dat je bijvoegt aan je klacht.

Voor de headers kunt je hier terecht voor informatie :
http://www.spamcop.com/help_with_headers/

Heb je nog het objectnummer van de tas ?
Bericht 5 van 41
laatste antwoord

Ik wil mijn 500 euro zowieso terug. eBay help mij aub!

marieclaudecouture
Community-lid
de verkoper heeft mij net een sms gestuurd dat hij me driehonderd euro gaat terugbetalen...; beter al niets zeker? Ik mag waarschijnlijk blij zijn nog een deel van mijn geld terug te krijgen.. ga me er ook bij neerleggen, ik heb geen andere keuze. Ik ben ook niet het soort persoon dat graag verdere stappen onderneemt en blablabla... ik weet dat de verkoper geen slechte bedoelingen had, het is een student die iets wil bijverdienen, dus ga ik ook totaal niets aangeven..; bedankt voor de snelle hulp jongens!
Bericht 6 van 41
laatste antwoord

Ik wil mijn 500 euro zowieso terug. eBay help mij aub!

Als je nog eens een Hermes wil kopen neem dan contact op met het betreffende Vero lid.Een fake Hermes blijft nooit lang staan .Koop ook nooit zulke tassen buiten ebay om .Hermes en Chanel dulden geen fakes en verkopers worden zwaar gestaft ,ze ondernemen ALTIJD aktie als je hen contacteert.Naar de politie moet je niet gaan ,aankoop van fakes is strafbaar en hoe kan je bewijzen dat je dacht een ECHTE HERMES te kunnen aankopen voor 500 euro.Voor minder dan 2500 euro kan je nooit een echte, zelfs heel oude ,Kelly of Birkin tas aankopen.Je mag blij zijn dat die nog 300 euro wil teruggeven.Merktassen hebben nu eenmaal een prijs ,als je dat niet wil betalen ,koop dan een merkloze tas,die zal veel beter afgewerkt zijn dan die slechte namaak die door sommigen verkocht worden.Vraag een verkoper altijd om echtheidsgarantie,koop nooit nieuwe ,recente modellen ,die zijn natuurlijk fakes,in de merkenoutlets zijn enkel tassen uit vorige collecties te koop.Sommige merken ,chanel,Hermes,LV,Botega veneta ... hebben zelfs geen outlets ,dus alles wat nieuw wordt aangeboden is vals.LV wordt hier regelmatig met valse fakturen aangeboden.Oppassen is de boodschap
Bericht 7 van 41
laatste antwoord

Ik wil mijn 500 euro zowieso terug. eBay help mij aub!

guy19550
Community-lid
Als je ingaat op het voorstel van de verkoper, draagt je medeschuld in de transactie, dan is het zeker niet aangeraden om naar de politie te gaan, ook niet achteraf.
Bericht 8 van 41
laatste antwoord

Ik wil mijn 500 euro zowieso terug. eBay help mij aub!

marieclaudecouture
Community-lid
beste, ik denk wel dat ik weet waarover ik spreek. Ik weet maar al te goed dat deze merken geen outlets of dergelijke hebben, ik ben vip-klant bij Louis Vuitton en heb bij Hermès zelf ook al talloze dingen gekocht. ik dacht werkelijk dat het gewoon een zeer oude gebruikte tas was, en dat de verkoper de waarde er niet van kende.
Ik wou net een gebruikte afgedragen tas, om mijn zelf gekochte tassen hun schoonheid te laten houden, zodat ik met deze tas onbezorgd kon doen en laten.... toch bedankt voor de tips, ze zijn zeker en vast handig voor anderen. Zoals tegenwoordig, heb ik zelfs al namaak-facturen gezien van Lv én hermes, ik vind dit ronduit schandalig en ik zie het dagelijks op ebay en ebay.com dus kom niet af met die larie dat ebay goed werkt, want het is niet zo! ik heb ooit eens een lv handtas op ebay.be gezet, een alma, een authentieke uiteraard, ik had woordenwisseling met een koper, die niet wou geloven dat hij authentiek was (wat OVERduidelijk was voor iemand die er iets van kende) hij rapporteerd mijn object aan eBay en vijf minuten laten ligt mijn AUTHENTIEKE lv handtas eraf! Mijn moeder heeft net hetzelfde meegemaakt met enkele vintage dior handtassen die ze kwijt wou. eBay zou beter enkele kenners aannemen, mensen die zelf een persoonlijke collectie hebben, de kennis en de contacten met de winkels, die uit ervaring kunnen spreken, dan sukkels die automatisch objecten van eBay verwijderen zonder een greintje kennis van authenticiteit. Als ze bijvoorbeeld morgen een lv hantas zien met een kaartje van een fake eraan, veronderstellen ze dat het een fake is (in de meeste gevallen wel ja) maar wat als iemand nu een kaartje heeft van een fake, maar deze aan zijn echte handtas hangt, omdat zij/hij denkt dat dat tegenwoordig zo is? Ik heb het al gezien hoor! mensen die zelfs niet beseffen dat er niet altijd kaartjes bij een lv portefuille zitten (meestal wel) of een dustbag! Maar soit, ik zie het al jaren op eBay, en het zal altijd zo blijven, tenzij ze beroep doen op mensen die er iets van kennen, en geen nerds die enkel authentieke luxemerken kennen vanop foto!!!!!!! bedankt. Moest er ooit zo'n vacature zijn, stel ik mij zeker en vast kanditaat! al was het om te bewijzen dat het ook anders kan!
Bericht 9 van 41
laatste antwoord

Ik wil mijn 500 euro zowieso terug. eBay help mij aub!

marieclaudecouture
Community-lid
Wel blijkbaar kan eBay de waarheid niet aan... Versta me niet verkeerd, eBay is en blijft tof en gemakkelijk. Maar soms zou het beleid wat beter mogen om het zo uit te drukken. Meer zeg ik er niet over.
Bericht 10 van 41
laatste antwoord