annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

FB van verkopers

Verkopers klagen hier steen en been over dubieuze kopers, maar er moet mij toch iets van het hart... ik vraag me af waarom een koper die correct handelt altijd moet wachten op een FB van de verkoper tot de koper eerst zijn/haar Fb aan de verkoper geeft!

Mijns inziens is dat totaal onlogisch!

Wanneer ik hier iets verkoop, krijgt de koper van mij direct een goeie Fb zodra de betaling binnen is en is de koper nadien niet tevreden... ok, dan zei het zo en zien we wel verder.

Verkopers maken hier duidelijk een onderscheid tussen verkopen via het internet en verkopen IRL in een winkel... als je in een winkel iets koopt bedankt de verkoper je ook na het afhandelen van de verkoop, cq: nadat de aankoop werd betaald en wacht die daarmee ook niet tot de klant nadien komt zeggen tevreden te zijn.

Voor mij is de maat vol... ik handel correct, dus eerst FB bij mij door de verkoper en zolang ik die niet krijg, krijgt de verkoper er ook geen van mij... enne... overweeg ik zelfs op termijn een slechte FB... verkopers zijn bij deze gewaarschuwd, "fair-play" geldt voor iedereen!

Bericht 1 van 38
laatste antwoord
37 ANTWOORDEN 37

Re: FB van verkopers

Kijk, ik heb net eens een klein tellingske gedaan...

Bij iedere verkoop geef ik na de betaling consequent positieve feedback aan de koper, ongeacht hij nu na 1 dag of na 1 maand betaalt.

Maar... denk je dat kopers even consequent omgaan met hun "part of the job"?

Awel, dan moet ik je ontgoochelen: als ik goed geteld heb, zou ik - als iedere koper feedback zou geven - maar liefst 105 feedbacks extra hebben over een periode van 3 maand en dit op 692 verkochte objecten. Dit wil dus zeggen dat meer dan 15%van de verkochte objecten feedbackloos blijven.

Persoonlijk vind ik dit een bedroevend percentage en voor sommige verkopers kan dit dan ook een reden zijn om zelf ook niet meer de moeite te doen eerst feedback te geven...

OK, het hele ebay-gebeuren is niet louter en alleen afhankelijk van feedbackskes maar toch...

Maar... weet je wat ik wel zeker weet? Stel dat ik 100 lege verpakkingen verstuur hé? Ik durf er mijn hoofd op verwedden dat ik geen 15% niet-ontvangen feedbacks zou hebben hoor. Als het om te klagen is, staat iedereen op de eerste rij, als het goed was, dan is dat blijkbaar allemaal maar normaal... Zo zit onze hedendaagse consumentenmaatschappij nu één maal in elkaar hé?

-- Bewerkt door hetzijspoor om 25 Dec 2011 23:28 CET

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 31 van 38
laatste antwoord

ben mee eens..!!!

Bericht 32 van 38
laatste antwoord

"Dit wil dus zeggen dat meer dan 15%van de verkochte objecten feedbackloos blijven."

Klopt, maar als we ze niet krijgen weegt dat niet door in onze evaluatie, je kent de beroemde sterrekes wel 😉

Indien ik hier onze 15% "lost in space feedback" zou laten meetellen dan stond ik er vandaag VEEL beter voor inzake evaluatie, langst de ander kant dan zou je zien dat ik meer verkocht heb dit jaar, wat dan ook weer meer vertrouwen geeft aan mogelijke kopers, want zeg zelf er is een verschil tussen 1500 verkopen op 12 maanden en 2000......(wij begrijpen wel wat ik bedoel) 😛

D.

Bericht 33 van 38
laatste antwoord

Ik ga toch proberen om er nog eens een aantal aan te schrijven. Het zou toch mooi zijn 2012 te kunnen ingaan met een score van 4000 é?

Bericht 34 van 38
laatste antwoord

Die FB is geen slecht systeem, maar het klopt niet echt hé... de FB-score is niet in evenredigheid mat de werkelijkheid. Een koper koopt bvb 5 verschillende objecten bij dezelfde verkoper, de FB die hij krijgt en geeft is er dan slechts maar ééntje, terwijl we wel 5 keer FB moeten geven... stel je maar eens voor... je gaat naar het loket van je bank, stort 50€ op je rekening, maar die 50€ zijn 5 briefjes van tien dus wordt er maar tien € bijgeschreven op je rekening???? Ebay zou toch eens moeten luisteren naar de suggesties van de klanten = lees gebruikers!

Bericht 35 van 38
laatste antwoord

@frits

Die neutrale bol,van VERSCHILD zal niet helpen ,om de 4000 te halen.

Toch niet het resultaat van je vraag om feedback achter te laten?

Heb dat ooit eens gedaan en kreeg een neutrale,toen ik de reden vroeg,kreeg ik als antwoord 'dat ik al genoeg groene bollen had'

Dus als een koper geen feedback geeft en ik zie dat het afgeleverd is,dan ga ik geen slapende honden meer wakker maken.

Trouwens ik wist niet dat de kleur van de binnenkant ZO belangrijk was voor een auto van 6 euro!

-- Bewerkt door siemenpoes om 29 Dec 2011 14:48 CET
Bericht 36 van 38
laatste antwoord

Ik ben even na Frits zijn post op dezelfde manier gaan "feedbacken" naar de kopers toe, met een onmiddellijk feedback eens het product verzonden.

Helaas brengt dit in mijn geval maar weinig op, heb de indruk dat vele kopers gewoon geen interesse hebben in die feedback voor hunzelf, en al zeker niet voor die van een ander.

Bericht 37 van 38
laatste antwoord

@siemenpoes:

de eerste die reageerde op mijn feedbackverzoeken dan nog...

Voor een miniatuurtje van 6 euro, inderdaad...

En zeggen dat hij een berichtje kreeg waar ik vriendelijk vraag of hij het object reeds ontvangen heeft en zo ja, indien er een probleem zou zijn, hij mij steeds mag contacteren wat uiteindelijk niet gebeurde.

Integendeel... hij reageert achteraf vrij nonchalant en ja, zelfs eerder arrogant.

Nu ja, ik heb een terugnamebeleid en hanteer dit ook consequent dus als hij me binnen de week vraagt om het alsnog terug te nemen, zal ik dit ook doen ook al staat die neutrale daar in mijne weg.

Nu, er is nog steeds "speelruimte" om die 4000 alsnog te halen voor 1/1/2012 maar 't zal dan wel snel moeten gaan hé?

En liefst van al zonder al te veel grijze of rooie bollen 😉

Bericht 38 van 38
laatste antwoord