annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Feedback gegeven en NOOIT betaald !

Ik kreeg al meerdere keren van kopers een neutrale of zelfs negatieve feedback maar ze hadden niet of nooit betaald. Heb al eens naar EBAY een voorstel gemaild maar er blijkt geen vervolg te komen. Mijn voorstel was. Een koper kan maar pas een feedback geven wanneer de verkoper klikt dat het object betaald is. Als verkoper kan je zelf geen negatieve geven maar dit is niet steeds goed. Als ik zelf aankoop zal ik alles doen om zo positief mogelijk een transactie te beëindigen en slechts uitzonderlijk negatief geven. Sommige kopers geven VEEL TE VLUG negatief en hebben geen geduld om iets volledig en in ale rust af te handelen.
Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Ik had het op m'n andere account: hellyhansenbelgium Iemand gaf neutraal omdat z'n petje te groot was, maar had niet eens de kans om een mail te sturen om te zeggen dat hij zonder probleem mocht ruilen.
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Als je een geschil opent wegens niet-betaling, en de koper reageert niet op het geschil binnen de 4 dagen, dan kan die koper geen feedback meer geven, en als hij al feedback gegeven heeft, wordt die feedback verwijdert ! Dus bij niet-betaling zeker een geschil openen !

m.

m.
Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Ik vraag me wel af wat er gebeurt als de koper wel reageert, bv door te zeggen dat hij zal betalen, en verder niet meer omziet.
Tk dacht dat in dergelijk geval de "koper" nog steeds Fb kon geven, maar ik kan me vergissen, uiteraard.

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Je hebt gelijk Sinaaiman. Als de koper enkel reageert door te zeggen 'idioot, ik betaal toch niet' dan kan je wel afsluiten en commisie terugkrijgen, maar de koper kan nog steeds feedback geven
Bericht 5 van 9
laatste antwoord

De nieuwe procedure wegens niet betaling, en zover ik het versta ;-): als de koper niet betaalt en de verkoper sluit de procedure wegens niet betaling, krijgt de koper een aantekening en kan geen feedback meer geven, ook als er communicatie geweest is tussen koper en verkoper. De koper kan hiertegen in beroep gaan en zowel de aantekening als de blokkering om feedback te kunnen geven kunnen ongedaan worden gemaakt door eBay.

Die blokkering is zichtbaar als men in “mijn eBay” naar de verkochte voorwerpen gaat en naar het betaal en feedbackteken van het bewuste object kijkt, en ook in het tekstvenster dat men krijgt als men de muisaanwijzer boven deze tekens plaatst.

james_uk@ebay.com 23-10-09 10:13
A negative FB can only be left if the case was closed as "paid" by the seller or if it was opened as cancel transaction/mutual agreement. Members will no longer be communicating via the actual Unpaid Item Case, it becomes a lot more straight forward in that any member to member communication should be via eBay messages.

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

wAAROM LUKT HET NIET OM NEGATIEVE FEEDBACK TE GEVEN VAN VERKOPERS . HET IS NET ZOALS ME HIER ZEGT , IEDEREEN HEFT BIJNA 100% POSITIEVE FEEDBACK ( SORRY VOOR DE MENSEN DIE CORRECT HANDELEN) , TERWIJL ER MENSEN ZIJN DIE KLEDING VERKOPEN MET BRANDGATEN (vb TER BEZICHTIGEN), MAAR ALS JE NEGATIEVE FEEDBACK WILT GEVEN LAAT HET E-BAY SYSTEEM DIT NIET TOEN ( OF ANDERS MOETEN ZE MAAR DUIDELIJKER ZEGGEN HOE HET MOET).

ÉÉN VAN DE VELE GEËRGERDE E-BAYERS
Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Verkopers kunnen geen negatieve feedback meer geven,kopers kunnen wel neutraal of negatief geven.
Ik begrijp dus uw probleem niet hoor.
Bericht 8 van 9
laatste antwoord

@ disneybelgium en #4:

als je koper dergelijke nota in het geschil nalaat, dan mag je van geluk spreken: neem dan maar zo snel als mogelijk contact op met ebayen wijs hen op deze nota in het geschil.
Zij kunnen dit perfect checken en grijpen in dergelijke gevallen meteen in!

@ huwitte en #5:

als de koper reageerde in het geschil, kan hij/zij wel degelijk feedback geven.
Het zou immers te gemakkelijk zijn voor de verkoper hé? Kom je verplichtingen niet na, start een geschil, slaat na x aantal dagen af met een niet-betalende koper en je koper zou geen feedback meer kunnen geven.

@ winkelcentrum:

zie vorige reactie: ebay is ook niet dom hé?
Een verkoper die alle regels aan zijn voeten veegt en enkel aanbiedt om het geld te incasseren en nooit te leveren, zou met jouw systeem wel mooi vrijspel hebben hé?
Niet dat ik jou als een dergelijk individu beschouw, maar wie ebay zou willen misbruiken, zou hiermee wel een heel handig middel in de schoot geworpen kregen hé?

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 9
laatste antwoord