annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

extra verzendkosten voor aankoop radio

Beste,

Ik heb 2 dagen geleden een radio aangekocht via ebay en paypal betaalt.

http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150402024660

GBP 63.00 per item
insurance
GBP 0.00 Sales discounts (-) or charges (+)
GBP 12.00 postage/handling

-----
GBP 75.00 = Total

Nu heb ik vandaag een bericht gekregen van de verkoper:

Hi: As Belgium do not allow import radio, and item will finally retrun to us or destroy by customs. So, we are kindly to advise you to pay an extra 8 GBP to change to DHL Express in which the item can be arrive within 5-8 days. If you are agreed to change to DHL Express, please send money to my paypal account. My Paypal account is: hk360radio@yahoo.com.hk And mark your phone number and ref no. * We look forward to your respond. Thank Mr Chan

Waarom moet ik 8GBP bijbetalen? Dit is niet vermeld op zijn site. En waarom zouden ze bij DHL wel langs de douane kunnen passeren? Ik heb een radio licentie.

Alvast bedankt
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Vooral niet bijbetalen. Dit is een oplichting. Best gewoon je geld terugvragen.
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Ik denk niet dat dit oplichting is. De verkoper heeft een goede feedback, slechts enkele "neutrale/negatieve" op een paar duizend transacties.
Ik heb het vermoeden dat het probleem in de goedkeuring (door BIPT) van dit toestel zit en er geen toelating is van dit in Belgie te gebruiken. Als dit verstuurd kan worden via DHL is er wellicht minder of geen kans op controle door de (bevoegde) instanties.
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Ik heb hier toch ook zo mijn twijfels bij. Gebroken Engels, Mr CHAN................? Hier hangt in ieder geval een luchtje aan. Ik zou ook gewoon mijn geld terug vragen. Dan is de koop geannuleerd en kan er van beide kanten toch geen probleem zijn.
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

@trj0000
3128 feedbacks - zakelijk verkoper - Hong-Kong.
Ik denk dat Chan daar wel een normale naam is en ik verwacht ook niet dat die perfect Engels gaat schrijven.
Waarom zou dit oplichting zijn en dit voor extra 8 pond ? Hij laat trouwens de keuze - "If you agree...".
Het gaat hier trouwens niet over een radio, maar een zender/ontvanger, een portable transceiver VHF/UHF.
Deze toestellen moeten gekeurd zijn door het BIPT alvorens deze kunnen verkocht worden in Belgie.
Bericht 5 van 5
laatste antwoord