annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Help: Eerste aankoop op eBay is een MISKOOP!!!

Voor het eerst koop in mijn leven iets via eBay en jammer genoeg loopt alles fout!

Ik heb een product ontvangen via UPS dat totaal niet aan de omschrijving voldeed en heb hiervan de verkoper onmiddellijk van op de hoogte gebracht.
De verkoper kon het hele zaakje niet geloven en overstelpte me met eindeloze vragen en of ik foto’s kon nemen, enz…
Omdat ik tijdens de levering door UPS niet thuis was, is het product door mijn overburen in ontvangst genomen.
Steeds heb ik hierin mijn medewerking gegeven, maar mijn eigen vragen bleven van de verkoper steeds onbeantwoord?
Ik heb de verkoper voorgesteld om voor de nodige documenten te zorgen, zodat alles terug via UPS naar de verkoper/afzender zou kunnen verzonden worden, hierop kreeg ik geen reactie?
Omdat in deze zelfde periode een opname was gebeurd in het ziekenhuis, heb ik de verkoper laten weten, dat ik product via de post naar hem zou sturen. Zodat de zaak kon vereenvoudigd en bespoedigd worden, zo kon hij met eigen ogen zien, wat er niet klopte.
De verkoper laat intussen enkele dagen niets van zich horen en wenst me het beste in het hospitaal!
Enige tijd later vraag ik, hoever de zaken staan? De verkoper laat me weten dat UPS de zaak wil onderzoeken en het product wil ophalen?
Ik laat de verkoper onmiddellijk weten uit een laatste mail, dat het product reeds verzonden was naar zijn adres!
Opeens, krijg ik van de verkoper allerlei beschuldigingen, dat ik het onderzoek van UPS heb willen blokkeren, het product niet wilden laten ophalen, enz..
Zonder verwittiging, staat enige dagen later, UPS voor de deur om het product alsnog te komen ophalen?
Nu beweert de verkoper en UPS om hun eigen verantwoordelijkheid te ontlopen, dat mijn overburen met het pakket zou geknoeid hebben! Deze beschuldigingen gaan me toch echt te ver!
Na kort contact te hebben gehad met UPS, blijkt dat de verkoper een claim heeft ingediend bij UPS en wil UPS mij geen hulp geven omdat de verkoper in deze zaak de klant is en niet ik?
Het product is intussen aan de verkoper betaald, maar ik heb als koper het product niet ontvangen dat aan de omschrijving voldeed.
Nu beweert de verkoper mijn pakket niet te hebben ontvangen, dat ik begin vorige week al had verzonden?
Omdat ik snel het pakket op de post heb gegaan en spoedig al te versturen, voor een opname in het hospitaal, vind ik jammer genoeg mijn bewijs van verzending niet meer.
Kan ik alsnog mijn pakket, dat naar de UK is verzonden bij de post laten opzoek en controleren op ontvangst???
Via eBay en PayPal heb ik reeds een geschil geopend, maar heb tot op heden nog geen reactie gehad.

Kan ik als koper deze zaak, nog tot een goed einde brengen?
Op welke manier kan ik mijn product of geld alsnog terug krijgen?
Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

Wat als eerste in je opkomt...
Je schrijft: Ik heb een product ontvangen via UPS dat totaal niet aan de omschrijving voldeed

Waarom dient de verkoper dan klacht in bij UPS? Daar kan de firma toch niks aan doen, tenzij het object stuk toegekomen is uiteraard

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 2 van 47
laatste antwoord

Wat je zelf wel kan doen, is je Paypal-klacht omzetten in een claim.

Bericht 3 van 47
laatste antwoord

En als ik zo een beetje verder lees...

- UPS: die moeten niet zeggen dat je overbuur aan het pakket zou geknoeid hebben want daar maken ze zelf al de fout door het aan de overbuur af te leveren. Ik veronderstel dat het gaat om een pakket dat diende afgetekend te worden daar het met UPS kwam en niet met de gewone post.
In dit geval mogen ze dit nooit aanbieden aan een derde maar dienen ze het af te leveren aan de geadresseerde (ja, zelfs een partner of ander inwonend familielid mag in principe niet ontvangen)

- In terugzending naar de UK: het zal zowiezo onmogelijk zijn om het te traceren als je zelf het bewijs van terugzending niet meer hebt. Ik vrees dat de post niet echt de moeite zal doen hiervoor.
Ik weet echter niet hoe je verzonden hebt naar de UK maar als het een aangetekende zending gaat, kan je misschien toch eens informeren in je lokaal postkantoor?
Ik weet niet hoe ze nu werken maar in het verleden hadden ze een handgeschreven registratie van alle aangetekende zendingen die ze ontvingen. Mogelijks vinden ze daar nog een bewijs van je traceernummer?

Bericht 4 van 47
laatste antwoord

De verkoper hier, heeft bij UPS een klacht ingediend omdat volgens zijn verhaal het pakket verzegeld en ongeschonden bij hem is verzonden. Op vraag van de klant (de verkoper), veel te laat dus, zou UPS een onderzoek willen starten. Waarom er uiteindelijk een ander product in de doos zat?
Als ik info vraag bij UPS, krijg ik helaas het antwoord. Wij kunnen u in deze zaak niet helpen omdat de verzender de klant is bij ons en u als koper dus niet.
Gelieve alle vragen met de verkoper zelf te regelen!
De verkoper heeft het pakket naar mij verzonden via UPS!
De koerierdienst UPS heeft het pakket niet bij mij aangeboden, maar bij de overburen.
Hierin beschuldigen zij de overburen om met het pakket geknoeid te hebben.

Het pakket dat ik met de post verzonden heb naar de UK, koste mij 52 Euro en woog +/- 12 Kg.
De loketbediende van de Post regelde de nodige formaliteiten voor de verzending, misschien dat ik mijn bewijs daar in de vlucht heb laten liggen? Onder welke soort verzending het pakket valt weet ik niet precies. Het enige nieuws dat ik kreeg is dat het pakket er nog voor het einde v/d week ging geleverd worden.
De verkoper beweert het pakket niet te hebben ontvangen?
Bericht 5 van 47
laatste antwoord

Als ik info vraag bij UPS, krijg ik helaas het antwoord. Wij kunnen u in deze zaak niet helpen omdat de verzender de klant is bij ons en u als koper dus niet.

Dat is normaal zo, de verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Bij problemen is hij degene die verantwoordelijk is t.o.v. de koper en die het moet oplossen met de verzenddienst.

Het gaat hier over een duur toestel (~400 GBP). Om in orde te zijn met PayPal dient de verkoper dan te beschikken over een handtekening van de ontvanger die online te consulteren is. Was de doos al opengemaakt toen u ze ontving, en zat er een ander gelijkaardig nieuw toestel van een verschillend type in, of iets helemaal anders dan dat in het verkoopsgamma van de verkoper zit?

52 euro, dat is het tarief voor Kilopost International, 10 tot 20 kg naar UK

dat het pakket er nog voor het einde v/d week ging geleverd worden.

Hou er rekening mee dat er sinds donderdagmorgen problemen zijn met de postbedeling, o.a. van en naar de UK, door het uitvallen van het luchtverkeer.
***Volcanic ash – Closure of UK airspace – effect on postal deliveries***
http://www2.ebay.com/aw/uk/201004161531282.html

Bericht 6 van 47
laatste antwoord

Zoals ik al eerder vermelde hebben mijn overburen het pakket in ontvangst genomen en op de webstite van UPS tracking, staat ook te lezen dat de overburen hebben getekend voor ontvangst.
Hoe kan ik nu zien of het pakket ooit eerder is open geweest? Het enige dat ik heb vastgesteld, is dat het product en de overige inhoud niet aan de omschrijving voldeed! Wel was er op het pakket een dubbele tape aanwezig, maar alles leek me op dat moment dan ook vrij normaal.
Hoe kan ik weten en vergelijken op welke manier men een pakket samenstelt om te verzenden naar de koper?
Het pakket is begin vorige week met de Post verzonden naar de afzender en zou dus al bij de verkoper moeten aanwezig zijn!
Bericht 7 van 47
laatste antwoord

Als de verkoper niet reageerd op een geschil.
Moet deze dan gesloten worden of hoe gaat dit verder?

Word eigenlijk best moe van deze situatie 😞
Bericht 8 van 47
laatste antwoord

Als de verkoper en u niet tot een oplossing komen, moet u het geschil sterk afwijkend van de omschrijving binnen 20 dagen na opening van het geschil omzetten in een claim. PayPal doet dan een uitspraak. Het probleem in uw geval gaat hier echter zijn dat PayPal, voordat tot de terugbetaling wordt overgegaan, normaal gezien een bewijs vraagt dat de koper het object naar de verkoper heeft teruggestuurd, bewijs dat u niet hebt.

Van de andere kant heeft UPS ook een fout gemaakt door op een ander adres te leveren. Dus de uiteindelijke uitkomst van die PayPal claim is mij niet duidelijk. Als dit niet goed moest aflopen voor u, en de betaling van dit object via uw creditcard gebeurd is, kan u achteraf nog een terugboeking vragen aan uw creditcardmaatschappij. Die zijn geneigd om bij twijfel de kant van hun klant (de koper) te kiezen.
http://www.bcc.be/index/nl_BE/5206813/0000/Betwisting.htm

Bericht 9 van 47
laatste antwoord

Ik zal eens informeren bij de post of ze het willen opzoeken en thuis alles eens overoop halen om het bewijs te vinden!
Bericht 10 van 47
laatste antwoord