annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Is dit misleidend of niet? Mag men dat doen?

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300577954311


 


hallo,


 


ik woon in een klein gebouwtje met 1 centrale verwarming en omdat de twee firma's in België van warmtemeters op de radiatoren nogal duur zijn dacht ik zelf op zoek te gaan naar van die metertjes om op de radiatoren te plaatsen en dan zelf de berekening te doen.


 


Heb het dus gevonden en ik ben blij met de aankoop, vooral voor de prijs en ik wist wel dat het tweedehands was.


 


Echter, de foto's die deze verkoper gebruikt zijn volgens mij toch erg misleidend.


 


De 10 metertjes die ik zopas ontvangen heb zijn tweedehands, ok, maar wel zeer vuil.  Ze lijken totaal niet op de eerste foto van deze aanbieding, er staat geen Kundo op maar AS 107.  Sommige metertjes zijn vergeeld door de zon of warmte.


 


Mag men dit volgens het ebaybeleid doen? Of is men daar soepel in?


 


Johan

-- Bewerkt door delamontcuriosa om 20 Jul 2011 10:39 CEST
Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Is dit misleidend of niet? Mag men dat doen?

Ik zie op de andere foto's dat daar wel AS107 worden getoont.



't ja het zijn tweedehandse onderdelen in de staat zoals ze zijn, moeilijk om hiertegen iets te doen.



Het is inderdaad niet correct om niet de juiste beschrijving te geven, maarja...je gaat hier moeilijk iets kunnen aan doen.

Bericht 2 van 11
laatste antwoord

Is dit misleidend of niet? Mag men dat doen?

e-user2
Community-lid

Je hebt de volgende mogelijkheid, die je verkoper zelf aanbiedt:



TeruggavebeleidWiderrufsbelehrung:

1. Widerrufsrecht:

Sie können Ihre Vertragserklärung innerhalb von zwei Wochen ohne Angabe von Gründen in Textform (z.B. Brief, Fax, E-Mail) oder – wenn Ihnen die Sache vor Fristablauf überlassen wird – durch Rücksendung der Sache widerrufen. Die Frist beginnt nach Erhalt dieser Belehrung in Textform, jedoch nicht vor Erfüllung unserer Pflichten gemäß § 312e Abs. 1 Satz 1 BGB in Verbindung mit § 3 BGB-InfoV. Zur Wahrung der Widerrufsfrist genügt die rechtzeitige Absendung des Widerrufs oder der Sache. Der Widerruf ist zu richten an:

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 11
laatste antwoord

Is dit misleidend of niet? Mag men dat doen?

Strikt genomen moet men tweedehandsgoederen NIET terugnemen, omdat in weze de koper de goederen koopt in de staat zoals ze zijn.



daarom dat autoverkopers van tweedehandswagens geen garantie bieden, tenzij dit specifiek in de overeenkomst vermeld werd en ondertekend door beide partijen.



Hier kun je inderdaad eens proberen of je ze terug mag zenden op basis van het teruggave beleid welke de verkoper hanteerd.



Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Is dit misleidend of niet? Mag men dat doen?

speedsterboy1
Community-lid

Ik denk dat de verkoper ze wel moet terugnemen, in de titel + in de beschrijving staat duidelijk dat het gaat over Kundo meters. Johan heeft As meters ontvangen, dus duidelijk iets wat hij niet gekocht heeft.

Photobucket

Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Is dit misleidend of niet? Mag men dat doen?

't is misschien een beetje naast de kern van de zaak, maar ik ben niet enthousiast over de idee van dat zelf te doen. Het lijkt me dat daar nogal gemakkelijk discussie en ambras van kan komen...en die krijg jij dan over je hoofd.


Als er een derde (de firma, dus) bij betrokken is, is dat gevaar minder groot...




If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 6 van 11
laatste antwoord

Is dit misleidend of niet? Mag men dat doen?

voor alle duidelijkheid, aanvankelijk was ik teleurgesteld omdat wat ik ontvangen heb er nogal versleten uitziet maar ik hoop dat de meters goed hun werk zullen doen.


 


de foto is totaal misleidend, ik zou persoonlijk zo NOOIT verkopen, wat hier gebeurd is een foto van een nieuwe unit met een ander merk op en in werkelijkheid gaat het zoals verder in de aanbieding beschreven om tweedehands.


 


ik ben nu relatief tevreden maar dat moet nog bevestigd worden als ik de meters op de radiatoren zal plaatsen en als ze effectief de warmte zullen detecteren wat ik niet betwijfel.


 


nu goed, we zien wel.


 


by the way, sommige antwoorden zijn naast de kwestie.


 


Kan men bvb een foto op de aanbieding plaatsen van een gloednieuwe ceedee, een auto, een computer om vervolgens wat verder te spreken van een tweedehands met gebruikssporen etc etc .... ?  Ik betwijfel of dit soort verkoopspraktijk wel toegelaten is.


 


Ik vind persoonlijk wat je verkoopt dat dan ook effectief die foto van specifiek die goederen online moet staan en niet een voorbeeld...


 


Johan

-- Bewerkt door delamontcuriosa om 20 Jul 2011 23:47 CEST
Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Is dit misleidend of niet? Mag men dat doen?

Hoho, is het inderdaad zo dat een zakelijke verkoper tweedehandsgoederen niet zou moeten terugnemen???


 


Ik denk het niet!


Het teruggaverecht geldt immers bij alle transacties die zelfstandigen doen hoor!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Is dit misleidend of niet? Mag men dat doen?


Strikt genomen moet men tweedehandsgoederen NIET terugnemen, omdat in weze de koper de goederen koopt in de staat zoals ze zijn.


 


daarom dat autoverkopers van tweedehandswagens geen garantie bieden, tenzij dit specifiek in de overeenkomst vermeld werd en ondertekend door beide partijen.


 



 


Sorry, maar dit is inderdaad foute informatie.


 


Voor elk contract afgesloten na 1 januari 2005 kan de consument de nieuwe wettelijke garantievoorschriften ten laste van de verkoper inroepen: deze voorzien een garantietermijn van twee jaar voor elk productdefect.


 


 Voor tweedehandsgoederen kan een termijn van minder dan twee jaar worden overeengekomen, zonder dat die termijn echter korter dan een jaar mag zijn.


 


Deze garantie is van toepassing op alle producten verkocht door een professional aan een consument die handelt voor privédoeleinden. ( Onroerende goederen worden niet gedekt. )




Bericht 9 van 11
laatste antwoord

Is dit misleidend of niet? Mag men dat doen?

Kijk, even een verhaal vertellen.



2 jaar geleden koop mijne man een wagen voor mij. 37.000 Km op de teller, geen enkele opmerking op de keuring enz...



Na 3 maanden gaat de motor kapot, wagen is onherstelbaar of er moet en nieuwe motor in.



Na 2 jaar proces bijna hebben we laatst de uitspraak gekregen.



ER WORD geen garantie gegeven op 2dehandsgoederen. De rechter vond dat wij wisten wat we kochten en dat er GEEN garantie werd gegeven op gebreken. De rechter beschouwde de kapotte motor NIET als een verborgen gebrek. Weg 6000 euro...



Tussen de theorie en de praktijk ligt er een GROOT verschil. Onze neef werkt bij de economische inspectie en die zegt dat er de afgelopen 4 jaar er nog GEEN enkele verkoper van tweedehands materiaal (auto's, meubelen, enz) veroordeeld werd omdat hij geen voldoende garantie gaf.



Wat ik gewoon wil zeggen tussen theorie en de werkelijkheid ligt er nog een grote grijze zone...

Bericht 10 van 11
laatste antwoord