annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Is dit misleidend of niet? Mag men dat doen?

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300577954311

hallo,

ik woon in een klein gebouwtje met 1 centrale verwarming en omdat de twee firma's in België van warmtemeters op de radiatoren nogal duur zijn dacht ik zelf op zoek te gaan naar van die metertjes om op de radiatoren te plaatsen en dan zelf de berekening te doen.

Heb het dus gevonden en ik ben blij met de aankoop, vooral voor de prijs en ik wist wel dat het tweedehands was.

Echter, de foto's die deze verkoper gebruikt zijn volgens mij toch erg misleidend.

De 10 metertjes die ik zopas ontvangen heb zijn tweedehands, ok, maar wel zeer vuil.  Ze lijken totaal niet op de eerste foto van deze aanbieding, er staat geen Kundo op maar AS 107.  Sommige metertjes zijn vergeeld door de zon of warmte.

Mag men dit volgens het ebaybeleid doen? Of is men daar soepel in?

Johan

-- Bewerkt door delamontcuriosa om 20 Jul 2011 10:39 CEST
Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Is dit misleidend of niet? Mag men dat doen?

Ja, dit is weer zoiets waarover je tot Sint-Juttemis kan discuteren...

Het is niet omdat een item een garantie meekrijgt, dat al wat er achteraf aan dat item voorvalt door die garantie zou gedekt zijn .

Ik betwijfel of die rechter oordeelde dat je geen garantie had... ik denk eerder dat hij oordeelde dat de motor niet is stukgegaan door een 'gebrek' op het ogenblik van de aankoop drie maand ervoor.

En dat heeft dan weer niks te maken met nieuw of tweedehands.

Bericht 11 van 11
laatste antwoord