annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mails als bewijs van aankoop?

Ik heb op één van die andere sites(waar je niet verplicht moet bieden,maar ook via mail kan onderhandelen)een akkoord bereikt met een verkoper over de prijs.Hij wilde zelfs dat ik het vandaag al kwam afhalen.Omdat ik die mail te laat op de dag zag,heb ik een andere afspraak voorgesteld in de loop van de week.
Hierop heb ik geen antwoord meer ontvangen,wel een leesbevestiging om kwart voor acht maandagavond.Ik vrees nu dat hij de verkoop wil annuleren omdat er een paar hogere biedingen zijn(wel te zien op de site).Normaal,als je iets verkoopt verwijder je het van de site,dat heeft hij nagelaten,waardoor er nadien nog een bod kon gedaan worden.Als hij nu niet aan mij wil verkopen aan de afgesproken prijs,kunnen de mails dan eventueel dienen als bewijs?
Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Wat ik meestal doe:

Als er een hoger bod is, stuur ik de hogere bieder een mailtje met de uitleg dat ik het item heb gereserveerd voor iemand, maar als die het niet neemt, het item voor hem is.

De andere 'koper' krijgt dan een reminder om te vragen of hij het nog neemt, aangezien ik andere geïntresseerden heb. Ik vraag dan een termijn wanneer hij denkt effectief tot de koop over te gaan. Na die datum gaat het item, indien niet betaald of opgehaald naar de andere bieder
Bericht 11 van 12
laatste antwoord

@disney : dat lijkt me correct

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 12 van 12
laatste antwoord