annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pay-Pal kosten

Voor zover ik meen te weten mag een verkoper op Ebay die PP aanvaard ter betaling de daaraan verbonden kosten niet doorrekenenen aan de koper maar dat is nu precies wat mij overkomt.

Ik koop een item met "nu kopen", betaal onmiddelijk via PP de aankoopsom + de verzendingskosten en een uur later wordt het geld teruggestort met de mededeling dat ik 0.70€ te weinig heb betaald, zijnde de PP-kosten!

Sommige verkopers buiten Ebay vragen soms ook dergelijke kosten maar het hoogste bedrag aan PP-fee dat ik ooit bij een aankoop in het buitenland moest betalen was slechts 0.36€, deze hier vraagt het dubbele.

In het geval van die aankoop op Ebay gisteren is het probleem tweezijdig: 1) voor zover ik weet is dit in strijd met de Ebay-regels en 2) nergens op de aanbieding wordt er gewag gemaakt van eventuele bijkomende kosten in geval van betaling met PP.

Ik heb dus geen zin om dit extra te betalen en ik wil het object dus ook niet meer kopen, dergelijke praktijken neem ik niet, nog nooit heb ik in België bij betaling met PP extra kosten moeten betalen, enkel soms bij aankopen in het buitenland en dat is ook meer uitzondering dan regel!

Wat doe ik nu dus het best?

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Re: Pay-Pal kosten

@maradisa-webshop: Elke verkoper heeft kosten en elke normale verkoper rekend die kosten door aan de klant maar wel zo dat ze vervat zitten in de verkoopsprijs. Sommigen rekenen bij de verzendingskosten ook verpakkingskosten aan wat niet abnormaal is, maar er zijn beperkingen! Er zijn handelaars die, in geval van betaling met PP idd extra kosten vragen maar je moet hier ook een lijn in trekken... momenteel betaal je per transactie (ontvangen bedragen) bij PP tot 2500€ slechts 0.36€ en geen 0.70€ dus.

Verder betaal je een commissie aan PP van 2.5% op een ontvangen bedrag tot 2500€, ook aan Ebay betaal je commissie... zie je waar ik heen wil? De verkoper dient daar rekening mee te houden, stel je voor dat iedereen zo gaat beginnen en al die kosten aan de klant aanrekend bovenop de verkoopsprijs en zeker dat deze praktijken bij Ebay niet zijn toegestaan. Waarom dan ook niet meteen een extra aanrekenen om de verplaatsing naar het postakantoor te recupereren... ver gezocht?... misschien wel maar ze zouden niet durven zeker?

Bericht 11 van 15
laatste antwoord

Verkopers proberen van alles om onder de bijzonder hoge PayPal kosten uit te komen.

Om obligatoire redenen is het evident dat eBay dit geen goed idee vindt.

Het is schrijnend dat het alternatief van een simpele IBAN overmaking zelfs gratis is.

En dan nog de kopersbescherming waar steeds mee geschermd wordt.

Met de bijbehorende niet aanwezige verkopersbescherming.

Bericht 12 van 15
laatste antwoord

Dit antwoord kreeg ik van Ebay:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor het doorsturen van de mailwisseling.

Op basis hiervan heb ik een melding kunnen maken bij het team van Regels en Veiligheid. Het account van dit lid zal nauwkeurig onderzocht worden en we zullen actie ondernemen als het nodig is.

Ik kan u niet meer details geven over de maatregelen die we kunnen nemen vanwege ons privacybeleid. Dit beleid beschermt de privacy van alle leden. Dit betekent dat u geen terugkoppeling zult ontvangen van dit onderzoek.

Indien de verkoper het object niet voor de normale prijs aan u wil verkopen dan kunt de transactie weigeren.

Als u naar aanleiding hiervan een aantekening wegens onbetaald object ontvangt dan kunnen we deze voor u verwijderen.

Verder raad ik u aan om feedback aan de verkoper te geven zodat u de transactie kunt beoordelen en de verkoper kunt motiveren dit soort acties niet meer uit te voeren in de toekomst.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog meer vragen hebben dan kunt u gerust opnieuw contact met ons opnemen, wij helpen u graag verder.

Ik wens u nog een prettige dag toe.

Met een vriendelijke groet,

Mirjam Flink
eBay Customer Support

Ik weet dus wat me te doen staat!

Bericht 13 van 15
laatste antwoord

@Walesha: Ik ga daar niet mee akkoord dat het niet zou mogen. Het is nu eenmaal een regel. Maar u koopt toch ook -tevreden- bij mij? U betaalt met overschrijving altijd, maar toch betaalt u nu mee voor de kostprijs van die Paypalbetaling. Ik moet namelijk mijn DVD's prijzen aan de hand van de mogelijkheid dat een koper met Paypal zal betalen en moet dus die kost inrekenen. Al die kopers die dan met een overschrijving betalen die betalen die kost dan ook maar. Ik vind dat als verkoper oneerlijk en zou liever het duidelijk maken dat bepaalde betalingsvormen kosten met zich meebrengen (ter  betaling van de extra bescherming die ze dan ook krijgen!). 

Bericht 14 van 15
laatste antwoord

Nicolas, ik heb het hier al gezegd dat het normaal is dat een verkoper ALLE kosten verrekend in zijn verkoopsprijs en daar heb ik geen moeite mee (ik ben ooit zelf ook een tijdje zelfstandige geweest)  maar als je diverse betaalmethoden aanbied moet je er rekening mee houden dat je het niet kan maken dat de ene klant zoveel betaalt en de andere zoveel meer of minder naargelang de gekozen betaalwijze. Trek daar gewoon één lijn is en het ene zal het andere compenseren zonder dat klanten zich daar druk over maken.

Bekijk het als die zogenaamde "gratis verzending" waar die kosten ook verrekend zijn in de verkoopsprijs want "gratis verzending" bestaat gewoonweg niet!

Komt daar nog bij dat de verkoper in dit draadje honderuit profiteert van de zaak door te veel te vragen... tel de transactiekosten van PP samen met hun commisie op het totaal bedrag en je komt op een kleine 0.50€ uit terwijl hij 0.70€ vraagt... mooie bijverdienste dan, net zoals die bedriegers die schandalige verzendigskosten aanrekenen en daar kan ik ook voorbeelden genoeg van geven!

En ja... ik ben van jou een "tevreden" klant en ik maal er niet om dat ik nu toevallig een paar cent meer betaal om je PP-kosten te dekken, dat zit in de verkoopsprijs en ben ik met die prijs akkoord dan koop ik gewoon.

Bericht 15 van 15
laatste antwoord