annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Prijs object werd opgedreven

Hallo iedereen

Ik heb vannacht een object gekocht maar als ik de biedingsgeschiedenis bekijk is het overduidelijk dat de prijs kunstmatig werd verhoogd. Tot drie keer toe worden er biedingen geplatst tot ze nét boven mijn bod liggen en vervolgens worden deze laatste terug ingetrokken!
Ik heb nog niks betaald ... maar als ik de regels erop nalees zie ik dat ik sowieso moet betalen?
Dom natuurlijk van mij om zo hoog te bieden, maar kan ik niks doen als de prijs kunstmatig wordt opgedreven? Ik heb al contact opgenomen met de verkoper maar die weet natuurlijk van niks ... .

Wat doe ik best?

Bedankt

David
Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

David, gaat het over dit object -280481996550- ?
Dit is inderdaad een geval van prijsopdrijving.
Bieder h***6 zijn biedingsgeschiedenis is duidelijk:

Overzicht van de afgelopen 30 dagen
Totaal aantal biedingen: 841
Aantal objecten waarop werd geboden: 235
Biedactiviteit (%) bij deze verkoper: 100% <-------- !!!
Bodintrekkingen: 174
Bodintrekkingen (afgelopen 6 maanden): 271

Deze heeft maar liefst 271 bodintrekkingen in de laatste 6 maanden !!!

Ik zou dit zeker niet betalen en ebay hiervan op de hoogte brengen. Of dit veel zal uitmaken weet ik niet.
Wellicht zijn er hier andere prikborders die je nog raad kunnen geven.
Bericht 2 van 11
laatste antwoord

Inderdaad radiocaruso, dat is het object. Ik neem alvast contact op met Ebay. Betalen ga ik voorlopig in elk geval niet doen.
Bericht 3 van 11
laatste antwoord

Dat is zeker niet normaal.:O
Gerapporteerd aan eBay.com

Listing Violations > Fraudulent listings (illegal seller demands, you didn't receive item, etc) > Seller is using other accounts to inflate item price (shill bidding)

Item Numbers(s):
280481996550
280477163824
270545001641
280476904096

Shill bidder: chumly0806

Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Ik zou onmiddellijk negatieve feedback geven, om andere kopers te waarschuwen, uiteraard in het Engels !

m.

m.
Bericht 5 van 11
laatste antwoord

280483812308 : hier is hij weer flink bezig ....

270552867866, 280483932223 : op deze 2 heeft hij weer zijn bod ingetrokken.

Aangaande bodintrekkingen staat het volgende in het eBay reglement:

Verantwoording

In uw feedbackprofiel wordt weergegeven hoeveel biedingen u tijdens de afgelopen zes maanden hebt ingetrokken.

eBay stelt een diepgaand onderzoek in als u een bod intrekt. Als u deze functie misbruikt, kunt u worden geschorst. Biedingen die u intrekt tijdens de laatste 24 uur van de veiling, kunnen worden beschouwd als bodafscherming. Hiermee begaat u een ernstige overtreding van het eBay-beleid.

Dan vraag ik mij af hoe het komt dat iemand ongestraft 271 bodintrekkingen kan doen..... en nog doet.
Bericht 6 van 11
laatste antwoord

met zijn allen de verkoper contacteren en melden dat we door hebben wat hij doet???

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 7 van 11
laatste antwoord

...ik heb alvast het goede voorbeeld gegeven ;-)

Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Dat vind ik geen goed idee ! Melden bij eBay lijkt me beter.

m.

m.
Bericht 9 van 11
laatste antwoord

Bedankt voor de reacties allemaal. Ebay heeft al bevestigd dat er wel degelijk iets aan de hand is. Hopelijk wordt deze bedrieger geschorst.

Hetzijspoor, ik denk dat het idd beter is van geen berichtjes te sturen naar de bedrieger want ik heb al een bericht van hem ontvangen waarin hij me nu beschuldigd dat ik onder meerdere namen geregistreerd ben op Ebay (de jouwe dus 😉 ).
Bericht 10 van 11
laatste antwoord