annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Valse factuur ???

Hoi,
IK heb een artikel op ebay gekocht voor 62€ daar komen 20€ verzendkosten bij dus totaal 82€
op het ontvangen factuur staat:

product 67.77
btw 21% 14.23
transport 000
totaal 82€

nu mijn vraag is dit wel wettelijk??
Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Valse factuur ???

Wat zou er dan onwettelijk zijn ???

Je hebt 82 eur betaald, en transportkosten dienen te worden berekend aan hetzelfde btw-tarief als het verzonden produkt, dus ...

Misschien had de afzender beter inclusief gezet in plaats van 000, maar kom...

Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Valse factuur ???

Voor mij maakt dit wel een verschil
aangezien voor de boekhouding ik nu een produkt van 67.77 € ex btw gekocht heb en niet voor 62€ btw incl
Bericht 3 van 15
laatste antwoord

Valse factuur ???

en waar blijf je dan met je transportkosten ?

Bericht 4 van 15
laatste antwoord

Valse factuur ???

kweet het het is mischien vergezocht maar als ik op geen enkel factuur transport aanreken en het bedrag doe kloppen via de btw kan ik gemakkelijk transport apart gaan factureren en zo de boel gewoon oplichten.
Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Valse factuur ???

Sorry, maar ik kan niet volgen ?:|

Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Valse factuur ???

zal proberen duidelijker te zijn

produkt x kost 62€ btw incl + 20€ verzending = 82€
factuur word gemaakt 67.77 € + 14.23 € btw geen verzendkosten =82€ geen enkel probleem
het is een winkel in import export van artikels dus hij gaat de btw recuperen als je een paar honderd artikels per maand verstuurt en kunstmatig je btw kan optrekken lijkt mij dit wel interesant en als je dan nog eens appart je verzendkosten gaat ingeven want alles word verstuurd via ups kun je toch wat geld verdienen met de belastingen
ik vind dat op de factuur had moeten staan

produkt 48.98€
btw 13.02€
verzend 20.00€
totaal 82.00€

en niet

produkt 67.77€
btw 14.23€
verzend 00.00€
totaal 82.00€

Kan ook volledig verkeerd zijn maar vond het wel raar.
onderwerp is voor mij gesloten
thanks.
Bericht 7 van 15
laatste antwoord

Valse factuur ???

Als ik een factuur aflever zet ik de verzendkost appart omdat dit ook in een aparte rubriek in de boekhouding komt.

Zoals die factuur er nu uitziet word hij belast op z'n totale som terwijl je anders enkel het getal van het produkt hebt en een getal van de verzendkost.

Belast bedoel ik de winstmarge. We worden ook al belast met 21 % ... maar 't is de klant die dit betaald, de verkoper moet die 21% aan de belasting doorstorten. Veel partikulieren weten dit niet.

Ik vermeld die 21% btw er nooit expliciet bij omdat ik in het verleden ambetanterikken heb die uit zichtzelf de btw aftrekken en dan een mailtje sturen "zeg, ik koop zonder btw hé, ik kan ze toch niet aftrekken" en daar sta je dan.
Bericht 8 van 15
laatste antwoord

Valse factuur ???

En wat doe je dan ?

Dit item verkopen voor 75 eur + btw, en jezelf wijsmaken dat je verkoopt met 50% winst ??? :-D

Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Valse factuur ???

@supergiftman: het heeft geen enkele zin...
ik ben er bijna van overtuigd dat sommigen als ze hun postings eens nalezen, er zelf niet aan uit raken wat er staat

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 10 van 15
laatste antwoord