kweet het het is mischien vergezocht maar als ik op geen enkel factuur transport aanreken en het bedrag doe kloppen via de btw kan ik gemakkelijk transport apart gaan factureren en zo de boel gewoon oplichten.
produkt x kost 62€ btw incl + 20€ verzending = 82€
factuur word gemaakt 67.77 € + 14.23 € btw geen verzendkosten =82€ geen enkel probleem
het is een winkel in import export van artikels dus hij gaat de btw recuperen als je een paar honderd artikels per maand verstuurt en kunstmatig je btw kan optrekken lijkt mij dit wel interesant en als je dan nog eens appart je verzendkosten gaat ingeven want alles word verstuurd via ups kun je toch wat geld verdienen met de belastingen
ik vind dat op de factuur had moeten staan
Als ik een factuur aflever zet ik de verzendkost appart omdat dit ook in een aparte rubriek in de boekhouding komt.
Zoals die factuur er nu uitziet word hij belast op z'n totale som terwijl je anders enkel het getal van het produkt hebt en een getal van de verzendkost.
Belast bedoel ik de winstmarge. We worden ook al belast met 21 % ... maar 't is de klant die dit betaald, de verkoper moet die 21% aan de belasting doorstorten. Veel partikulieren weten dit niet.
Ik vermeld die 21% btw er nooit expliciet bij omdat ik in het verleden ambetanterikken heb die uit zichtzelf de btw aftrekken en dan een mailtje sturen "zeg, ik koop zonder btw hé, ik kan ze toch niet aftrekken" en daar sta je dan.
@supergiftman: het heeft geen enkele zin...
ik ben er bijna van overtuigd dat sommigen als ze hun postings eens nalezen, er zelf niet aan uit raken wat er staat