annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Voor 410 Euro opgelicht door Duitse verkoper ,zie ik mijn geld ooit terug?

Hoi,
n2tal weken geleden zag ik op ebay een adverntentie staan voor n Ibanez RG6EX tging om een Duitse verkoper met 0% feedback.
Op zich is dat wel verdacht,maar hey mischien had die pmens net zen eerste acount aangemaakt en je moet ergens beginnen met je feedback + het was exact de gitaar die ik zocht aan de helft van de winkelprijs,dus heb er niet verder bij nagedacht en mijn bod uitgebracht...
nadat de veiling was afgelopen (wat op zich al fishy was,omdat iemand duidelijk systematisch de prijs omhoog had zitten duwen) krijg ik de betalingsgegevens van de verkoper en betaal ik via IBAN overschrijving.

na nweekje wachten denk ik toch de verkoper ven te informeren hoe het zit met de betaling en of de gitaar al verzonden is,maar krijg geen reactie...
Nu zoveel weken later heb ik nog steeds niets vernomen van de verkoper en ga ik er stilaan vanuit dat er gewoon iemand een ad heeft geplaats voor een niet bestaand product en met mijn geld is gaan lopen... :S

Kan ik hier iets tegen beginnen,ik heb enkel een naam (vals?) en een rekeningnummer
en als student is 400E voor mij zowat een half jaar spaargeld dat zomaar ineens verdwenen is!

Ze zeggen hier wel ga naar de politie,maar is er dan ook echt een kans dat ik men zuurverdiende centjes ooit terugzie???

HELP!
Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Maar kalm proberen blijven helpt toch niet zoveel.. :s

Jawel, het helpt wel om kalm te blijven. Je hebt alleen jezelf ermee als je niet kalm blijft. Die verkoper merkt daar echt helemaal niks van. 🙂

Hoe weet je dat de opgegeven informatie vals is?

Je hebt toch een overschrijving gedaan naar een bankrekeningnummer met IBAN-BIC, naam, adres en woonplaats?

Probeer anders eens via die bank en dat rekeningnummer achter de gegevens te komen.

Ik wens je veel succes.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 11 van 16
laatste antwoord

De opgegeven contactgegevens,naam en telefoonnummer komen niet overeen met de naam gelinkt aan de bankrekening waarop de storting moest uitgevoerd worden.

Ik heb de persoon die als zogezegde eigenaar van de ebay-acount was opgegeven ook gecontacteerd en die wist niets af van een ebay acount op haar naam,laat staan van het verkochte product...

Ik heb uiteraard wel de naam en het IBAN-postbanknummer van de persoon die de ad geplaatst heeft en dus het geld ontvangen heeft
(dus het rekeningnummer en de code van de desbetreffende bank),een adres of woonplaats was echter niet opgegeven.

Maar niets zegt toch dat de naam die hij bij het rekeningnummer heeft opgegeven juist was of wel?(aangezien de contactgegevens ook al niet bleken te kloppen vrees ik hiervoor...)

Heeft de bank niet genoeg aan het IBAN-nummer om een betaling uit te voeren of zouden zij de storting tegenhouden als de opgegeven naam op het stortingsformulier niet overeenkomt met de naam van de rekeninghouder in kwestie?

Ik zou echt elke hint kunnen gebruiken over hoe ik deze persoon kan terugvinden (naam,adres,..)om via de Duitse politie mijn geld terug te vorderen

Maar is een bank niet gebonden aan een beroepsgeheim?
Zij mogen de naam van een klant toch niet vrijgeven enkel aan de hand van een rekeningnummer?
of mag dat in gevallen als deze soms wel?

Graag wat info over dit onderwerp,
Ik heb de volledige gegevens van de persoon die zogezegd eigenaar was van de ebay-acount,maar zou de naam en het adres van de eigenaar van het rekening nummer moeten kunnen vinden (dit zijn de gegevens die ik dus heb:
DE45 3601 0043 0766 0984 39)

de ebay-id van de acount (die na betaling onmiddelijk is afgesloten) was "Antonella4746" heb er toevallig nog mensen slechte ervaringen met deze persoon of met verkopers met gelijkaardige id-namen?

Omdat ik verhalen heb gehoord van mensen die bij n vrouw uitkwamen die zogezegd de eigenaar was van een ebay-acount,maar van niks wist...mischien zit hier ergens een patroon in dat kan leiden naar de oplichter of oplichters in kwestie...
Bericht 12 van 16
laatste antwoord

Maar niets zegt toch dat de naam die hij bij het rekeningnummer heeft opgegeven juist was of wel?(aangezien de contactgegevens ook al niet bleken te kloppen vrees ik hiervoor...)

Heeft de bank niet genoeg aan het IBAN-nummer om een betaling uit te voeren of zouden zij de storting tegenhouden als de opgegeven naam op het stortingsformulier niet overeenkomt met de naam van de rekeninghouder in kwestie?

De naam op de bankrekening zou de juiste moeten zijn. Als het niet de juiste is, kan je namelijk je geld terugvorderen. Ik raad altijd mensen aan als ze een overschrijving doen om elk mogelijk vakje in te vullen (dus ook adres, naam, etc). Het is namelijk zo, als ik een overschrijving doe naar persoon x en ik zet de gegevens van persoon x in mijn overschrijving, maar ik vergis me in de rekeningnummer en ik geef rekeningnummer van persoon y, dan gaat het geld in eerste instantie naar persoon y. zolang ik niets doe blijft het geld daar. Als ik echter naar mijn bank ga en zeg dat ik me vergist heb, wijzend op de gegevens en de bankrekening die niet overeenkomen, kan ik het geld terugvorderen. Des te minder gegevens je invult des te minder je kan bewijzen dat er een vergissing is gebeurd.

Ik zou eens proberen bij ecops, de politie hier en de politie in Duitsland.
En volgende keer paypal gebruiken
Bericht 13 van 16
laatste antwoord

maar ik vergis me in de rekeningnummer en ik geef rekeningnummer van persoon y, dan gaat het geld in eerste instantie naar persoon y. zolang ik niets doe blijft het geld daar.
Hangt af van bank tot bank.
Ik heb al een overschrijving gemaakt en ipv de voornaam van de ontvanger gewoon "mevr" gezet :betaling werd gewoon geweigert en keerde terug....(persoonsgegevens waren niet correkt).
Bericht 14 van 16
laatste antwoord

Ook ik ben nu belazerd door een verkoper die nog steeds zijn account open staat alleen is die nu zo slim geweest om ipv adresinfo naar huis te vermelden..

Ik heb al de bewijzen van de bank dat het geld is overgeschreven naar zijn rekening alsmede zijn emails waarin hij de info geeft aan me voor de betaling en noch doet ebay hier niets aan en is die nog steeds verkoper. Ik heb een case geopend en het enige antwoord wat ik krijg erin, is no money no shirt...Ondanks dat ik het bewijs erin vermeldt van zijn email infobank en een kopie van mijn overmaking aan zijn bank. Het enige wat ik te horen heb gekregen van ebay is om aangifte te doen bij de politie te duitsland maar dit blijft belachelijk voor woorden als de verkoper dus nog steeds actief blijkt en is op ebay met deze praktijken..ondanks mijn klacht tegen hem en de bewijzen tegen hem is zijn account niet geblokkeerd.noch wordt er iets aan gedaan.Dus ik kan gaan rijden richting Duitslan (Den Haag woon ik) om daar ff een aangifte te doen. Oke bij mij draait het maar om 17 euro maar het blijft een feit dat een oplichter zijn praktijken kan blijven uitvoeren op ebay omdat je via bank hebt betaald omdat die paypal niet accepteerde. Ook met paypal betalingen heb ik vele malen ondervonden dat je net wat hebt gekocht en ineens bestaat de verkoper niet meer. Daar kon ik gelukkig nog een case tegen beginnen en claimen via paypal..maar als het per bank gaat sta je nergens ondanks al je bewijzen tegenover ebay..en dat vind ik erg dat ebay hier niets aan doet.
Bericht 15 van 16
laatste antwoord

lucky1973 en hij bestaat dus nog steeds zoals je ziet

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280452867899&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:DE:1123
Bericht 16 van 16
laatste antwoord