annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zending kan alleen ontvangen worden als ik 20 euro strafport betaal

2224kathleen
Community-lid
Hallo, ik heb het volgende aan de hand. Ik kocht bij dezelfde verkoper 7 objecten (resten van breiwol). Zij heeft het in vier pakketten verpakt en deze verzonden zonder afzender en veel te weinig gefrankeerd. Resultaat : ik kreeg vier kaartjes van de post, dat ik de pakketten kan krijgen indien ik 4x5,01 euro strafport betaal, dus 20,04 euro in het totaal. Ik heb natuurlijk meteen de verkoper gecontacteerd, maar die wijst alle verantwoordelijkheid af en wil zeker niet betalen. Ze zegt dat ze dat in de post zo gefrankeerd hebben en dat het dus niet haar schuld is. Ik heb een geschil geopend, en nu begint ze mij van vanalles te beschuldigen... o.a. dat ik de pakketten wel ontvangen heb, dat het haar woord tegen het mijne is. Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Ik veronderstel dat ik gewoon mijn geld kwijt ben en dat ik alleen negatieve feedback kan geven en het geschil sluiten om haar te melden bij ebay. Meer zal er wel niet inzitten zeker? Op voorhand bedankt voor jullie reactie.
Bericht 1 van 31
laatste antwoord
30 ANTWOORDEN 30

Zending kan alleen ontvangen worden als ik 20 euro strafport betaal

Als de frankering gebeurd is met een frankeermachine op de post treft zij geen fout.
Hoeveel verzendkosten had jij betaald?
Ze had beter alles in 1 grote doos gestoken en verzonden als kilopost eventueel met supplement.
Enfin dat is nu te laat.
Een geschil voor niet ontvangen object kan je moeilijk opstarten,je wil de zending niet.
Laat het terug verzenden naar afzender ,betaal haar 5,70 euro voor verzending met kilopost en de zaak is opgelost.
Op sommige postkantoren kijken ze door de vingers en laten iets doorgaan voor gewone verzending ,wat eigenlijk kilopost is.
Voor 5,70 euro ga je toch geen dagen wakker liggen en elkaar het leven zuur maken .
Bericht 2 van 31
laatste antwoord

Zending kan alleen ontvangen worden als ik 20 euro strafport betaal

2224kathleen
Community-lid
Naar haar terugsturen kan niet, ik heb geen adres (dat is dus iets wat ik nu geleerd heb : nooit een betaling doen naar iemand wiens echte naam en adres ik niet heb). Ze was zo slim geweest om zonder afzender te verzenden, dan kan de post het niet terugsturen, zelfs niet als ik het adres zou geven, vermoed ik. Nu wil de post zijn 20 euro en daarmee uit. Een andere optie is er niet. Jij zegt dat ik geen geschil wegens niet-ontvangen kan openen, maar ik heb dat toch gedaan, omdat ik het ook daadwerkelijk niet ontvangen heb! Niemand kan toch verwachten dat ik nog eens 20 euro bijbetaal voor objecten waarvoor ik iets van een 14 betaald heb (al duur genoeg).
Voor het bieden had ik nagevraagd of de lage verzendkosten wel klopten, ze heeft positief geantwoord. Na de veiling vroeg ze mij of ik "gewone verzending" wilde voor 4,49 euro of kilopost voor 8,70 euro. Ik heb nog gevraagd wat ze bedoelde met "gewone verzending" en ze hield vol dat er een manier bestond om pakjes te versturen zonder kilopost te gebruiken. 8,70 leek mij ook veel te veel voor kilopost, dat is 5,70 zoals jij al schrijft. Ik heb dan betaald voor die "gewone verzending" maar er bijgezegd dat ze mij altijd mocht contacteren indien in de post bleek dat het te weinig was. Ze antwoordde eerst "Komt wel in orde" en nadien "Alles is verzonden". Bij ons in de post geloven ze absoluut niet dat de fout in de post is gebeurd. Ze denken dat ze een paar zegels op die pakjes geplakt heeft, ze in de doorgeefkast gedeponeerd heeft en dan weggegaan is. Ik heb de pakjes even mogen zien, het is inderdaad met gewone zegels gedaan. Dat zie je zo dat dit niet mag. Enfin... een leerrijke ervaring. Groetjes en toch bedankt voor je reactie!
Bericht 3 van 31
laatste antwoord

Zending kan alleen ontvangen worden als ik 20 euro strafport betaal

2224kathleen
Community-lid
Ik bedoel natuurlijk "taxipost" i.p.v. "kilopost", dat bestaat niet meer, dacht ik.
Bericht 4 van 31
laatste antwoord

Zending kan alleen ontvangen worden als ik 20 euro strafport betaal

Vermits dat je voldoende hebt betaald voor taxipost met supplement,7,70 euro ,had ze dat maar moeten kiezen.
Dus ik vrees dat je je geld kwijt bent,want de portkosten zijn meer dan de waarde.
Terugzenden zonder adres is onmogelijk.
Ik vind de neg. wel gerechtvaardigd in dit geval.
Bericht 5 van 31
laatste antwoord

Zending kan alleen ontvangen worden als ik 20 euro strafport betaal

Poeske, der is helemaal geen 7 euro betaald hé maar 4,49 euro... een bijzonder raar tarief dat ik alvast niet echt kan linken aan welke gewichtsklasse ook.

Misschien toch in 't vervolg eens wat beter onderhandelen met verkopers omtrent de verzendkosten???


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 31
laatste antwoord

Zending kan alleen ontvangen worden als ik 20 euro strafport betaal

Niet goed gelezen,dacht dat ze 8,70 euro had betaald.
4,49 euro bestaat niet,misschien 4 pakjes gefrankeerd met postzegels die enkele jaren terug aangekocht werden,want nu is het voor kleine zendingen, 1,38 euro op de post .
Allé nu kunnen ze op de post wat gaan breien:-x
Bericht 7 van 31
laatste antwoord

Zending kan alleen ontvangen worden als ik 20 euro strafport betaal

2224kathleen
Community-lid
Hallo, zijspoor, ook bedankt voor jouw reactie. Maar wat bedoel je juist met "beter onderhandelen over de verzendkosten"? Ik heb nog voor het bieden nagevraagd of de aangegeven kosten wel klopten, ja, zei ze. En nadien heb ik 4,49 euro betaald, dat vond ik zelf ook vreemd, maar dat was wat ze vroeg. Voor de zekerheid heb ik er dan nog bijgezegd dat ze me moest contacteren indien het in de post meer zou blijken te zijn (ik dacht aan 5,70 voor taxipost), ik was bereid het verschil nog bij te storten. Voor zover ik weet heb ik daarmee al meer gedaan dan eigenlijk nodig. Ik dacht tot nu toe dat je als koper alleen verplicht bent om de kosten te betalen die bij de aanbieding vermeld staan. Indien die niet kloppen, is dat toch de verantwoordelijkheid van de verkoper? Stel dat ik een object van vijf kilo koop en ze vragen 1 euro verzendkosten ; als ik dat betaal, ben ik toch in principe in orde? En dan bij gratis verzending : je verwacht dan toch ook niet dat de verkoper het ongefrankeerd in de bus gooit omdat je geen verzendkosten betaald hebt? Maar ik ben geen onmens hoor. Als ik vermoed dat het te weinig is, ben ik altijd bereid het verschil bij te leggen. Zo ook deze keer, dus.
Ja, ze kunnen in de post breilessen gaan geven. Dat zou hun imago niet meteen verbeteren, denk ik, als die dames doodgemoedereerd achter hun loketje zouden zitten breien. Puur uit nieuwsgierigheid : wat zouden ze met zulke onbestelbare pakjes doen? Verbranden? Verkopen op een veiling (op ebay, haha!)? Mijn pakjes worden slechts tot 16 maart voor mij opzijgezet. Daarna worden ze "behandeld als onbestelbaar", wat dat ook mag zijn.
Bericht 8 van 31
laatste antwoord

Zending kan alleen ontvangen worden als ik 20 euro strafport betaal

speedsterboy1
Community-lid
Eigenlijk doen ze zichzelf nog last aan, had de sorteerder die uw pakjes behandelde ze gewoon in de juiste zak gegooid was er niets aan de hand, verkoper tevreden, jij tevreden en geen extra werk voor de post.
Ik denk dat je gewoon pech had of dat het nu echt opviel omdat het vier pakketten waren met te weinig port.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze tijdens het sorteren alles zo in detail gaan controleren op voldoende port.
Die mensen werken daar ook maar tegen hun zin voor een karig loontje.

Photobucket

Photobucket

Bericht 9 van 31
laatste antwoord

Zending kan alleen ontvangen worden als ik 20 euro strafport betaal

Puur uit nieuwsgierigheid : wat zouden ze met zulke onbestelbare pakjes doen? Verbranden? Verkopen op een veiling (op ebay, haha!)?

Is wel een interessante vraag !

Wat doet de post eigenlijk met onbestelbare of verloren 'teruggevonden' spullen ?

Verloten op hun personeelsfeest ?





Bericht 10 van 31
laatste antwoord