annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

adres verkoper

Als ik iets heb gekocht, hoe krijg ik dan volledige naam, adres en telefoonnummer van de verkoper te zien ?

Bericht 1 van 35
laatste antwoord
34 ANTWOORDEN 34

Re: adres verkoper


Als de verkoper zijn instelling correct gezet heeft is het nochtans heel simpel. Naast uw object klikken op NU BETALEN. Aanduiden dat je wil betalen met overschrijving en dan zouden in het volgende scherm alle nodige gegevens moeten getoond worden.



Ja dat zou moeten, dat klopt, maar ik heb hier nu kortelings al vijf aankopen gehad waar ik de gegevens moest vragen omdat ze niet zichtbaar waren, er zaten ook een paar zakelijke verkopers tussen... ook kreeg ik tot voor kort na de bevestiging van de aankoop een factuur wat ik de laatste tijd ook niet meer gezien heb! Dit kan dus ook niet verder zo... als ik iets aankoop moet de verkoper mij laten weten aan wie en waar en hoe ik moet betalen, daar hoef de koper niet om te vragen!


En dan nog, jij klaagt over kopers, wat denk je hiervan.... ik doe een ankoop, nergens enig betaalgegeven, meerdere mails gestuurd naar verkoper die het vertikt zijn rekeningnummer te geven en dan nog een geschil opend wegens niet-betaling... ook nog normaal dan????

-- Bewerkt door walesha om 1 Apr 2012 16:49 CEST
Bericht 11 van 35
laatste antwoord

Re: adres verkoper

Hierzie... daar gaan we weer... zonet twee aankopen gedaan, gegevens van de verkoper... nada, niks, nul... in de plats staat er "Betaling door verkoper geinitieerd", daar was al eerder een bericht over hier... kan er nu eindelijk eens iemand een deftige uitleg geven wat die zin betekent???????


Deze keer vertik ik het om de verkopers ernaar te vragen, we zien wel hoe het verder gaat! X-(


Geen betaalgegevens = geen betaling, punt uit!

Bericht 12 van 35
laatste antwoord

Re: adres verkoper

forumgutspiller_be
Community-lid

Check eens in je account gegevens om te zien of het mailadres dat bij Ebay geregistreerd is nog steeds het correcte is. In het merendeel van de gevallen als ik problemen heb om met mijn koper te communiceren ligt hier het probleem. Mensen zijn van mailadres veranderd en zijn dit vergeten aan te passen in Ebay.


Ik heb zelf nog een paar aankopen op Ebay gedaan. Bij mij was er totaal geen probleem. Sommigen sturen me geen bericht maar daar heb ik toegang tot de betaalgegevens. Andere verkopers sturen me na de aankoop een berichtje het rekeningnr. Op Ebay België zal ik zelf NOOIT met PayPal betalen tenzij de verkoper dat expliciet vraagt.

Bericht 13 van 35
laatste antwoord

Re: adres verkoper

@forumgutspiller,


 


Mijn mailadres is geen probleem, ik krijg wel de neiuwsbrieven en de aankoopbevestigingen maar geen facturen met de nodige betaalgegevens, behalve die van Ebay zelf dan.. is ook maar de laatste paar maanden hoor, daarvoor ging dat zonder probleem... aankoop, bevestiging, factuur..; dat laatste komt er niet meer... ik vind het helemaal niet logisch dat een koper de verkoper moet vragen aan wie, waar en hoe hij "mag" betalen... elke factuur ik in de bus krijg vermeld die gegevens, lijkt me ook maar normaal, op Ebay is dat blijkbar niet meer nodfig dan???


En toegang tot betaalgegevens.. ja, "verkoper heeft de betaling geinitieerd"...  hoe moet ik dat ingegeven op mijn bank???

Bericht 14 van 35
laatste antwoord

Re: adres verkoper


Iedere koper staat toch geregistreerd op ebay met zijn adres?


Bij een aankoop krijg je een mail met de bevestiging van je aankoop en daar staat normaal gezien het adres toch in vermeld?



 


Als VERkoper krijg je keurig adresgegevens.


Is er betaald via PP dan krijg je ze nogmaals via de mail van PP met de bevestiging van de betaling.


Maar als KOPER - en wel even opmerken dat mijn ervaringen als koper op ebay zeer beperkt zijn 🙂 - krijg je nada.


Koop je bij een Belgische zakelijk verkoper dan kan je de nodige gegevens vinden in de aanbieding, maar koop je aan bij bv een chinees in Hong-Kong dan heb je het vlaggen.




Bericht 15 van 35
laatste antwoord

Re: adres verkoper


Koop je bij een Belgische zakelijk verkoper dan kan je de nodige gegevens vinden in de aanbieding


Zelfs dan nog niet meer, wat je dan zie als koper is dit: "De verkoper heeft de betaling geinitieerd" wat dat ook mag wezen en dus mag je als koper de verkoper vragen om diens gegevens door te sturen... verre van logisch!


Dat is zo al de laatste maanden hier!

Bericht 16 van 35
laatste antwoord

Re: adres verkoper


Zelfs dan nog niet meer


 


Bij een zakelijk verkoper staan de adresgegevens onder de aanbieding vermeld.


Ik onderstel dat jij de financiele info - bankrekening ed - bedoelt.


Maar het gaat hier zuiver om de adresinfo :  zelfs die krijg je blijkbaar niet bij een particuliere of buitenlandse verkoper.




Bericht 17 van 35
laatste antwoord

Re: adres verkoper

@supergiftman,


Adresgegevens vind je zelfs tegenwoordig bij sommige zakelijke verkopers niet eens terug!


Geen idee waar waar ze hier mee bezig zijn!

Bericht 18 van 35
laatste antwoord

Re: adres verkoper


@supergiftman,


Adresgegevens vind je zelfs tegenwoordig bij sommige zakelijke verkopers niet eens terug!


Geen idee waar waar ze hier mee bezig zijn!



 


Dat begrijp ik niet, want ebay zet ze er zelf bij...




Bericht 19 van 35
laatste antwoord

Re: adres verkoper


 


Dat begrijp ik niet, want ebay zet ze er zelf bij...



 


Net eens gekeken bij een recente eigen aankoop bij een duitse handelaar... daar staat inderdaad in de afhandelingsmail geen adres meer (enkel naam, gemeente of stad en land). Vermoedelijk heeft dit iets te maken met het privacybeleid in die landen?


Bij de aanbieding zelf staat er wel nog alles onder "Informatie van zakelijke verkoper"




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 20 van 35
laatste antwoord