annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ik hoogste bod, verkoper wil niet meer verkopen

maartenenvanessa
Community-lid
ik had geboden op een jurk en ze start met bedrag van 1euro, uiteindelijk heb ik de jurk voor 10euro gewonnen, nu stuurt ze me dat ze voor 10euro niet wil verkopen, kan ze dt zomaar, ik was hoogste bieder, ze weet toch dat je als je aan 1euro begint soms prijs lager ligt dan verwacht, wat moet ik doen want had echt op gerekend
Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

ik hoogste bod, verkoper wil niet meer verkopen

Je kan een verkoper niet dwingen om te verkopen, je kan wel een geschil openen en het probleem melden bij eBay, en eventueel neutrale of negatieve feedback geven.

m.


m.
Bericht 2 van 13
laatste antwoord

ik hoogste bod, verkoper wil niet meer verkopen

Het is natuurlijk fout van de verkoper om zoiets te starten vanaf 1 euro.Het is geen alledaags object,dus had ze moeten starten met de prijs die ze min.wil.
Je kan haar niet dwingen om te verkopen.
Als je dat echt graag wil kan je misschien een prijs overeen komen.De waarde is wel heel wat meer dan 10 euro,dat besef je ook wel.
Bericht 3 van 13
laatste antwoord

ik hoogste bod, verkoper wil niet meer verkopen

tjr0000
Community-lid
Dien een geschil in. Dit kan dus echt niet. Dus is omzeilen van de ebaykosten en dat mag niet. Nu, verplichten kan je die verkoper niet.
Bericht 4 van 13
laatste antwoord

ik hoogste bod, verkoper wil niet meer verkopen

Wil er toch eventjes op wijzen dat het over een duur object gaat,2.500 euro,1 maal gedragen en naar de droogkuis gedaan.
In dit geval is 10 euro abnormaal laag ,buiten proportie.
De verkoper heeft een grote inschattingsfout gemaakt.
Anderen ,met meer ervaring zouden die fout niet maken,of zouden de aanbieding stopzetten.
Vermits de aanbiedingskosten gratis waren vorig week end,en er voor dezelfde prijs gestart kon worden vanaf 499 euro,zie ik hierin geen ontduiken van kosten.
Heb enige ervaring met rechtbanken en ben er vrijwel zeker van ,dat je hier als koper voor de rechtbank niet in het gelijk wordt gesteld.De prijs moet een beetje realistisch blijven!
Ik zou de jurk natuurlijk moeten zien om een juiste waarde te bepalen ,maar 750 euro lijkt me normaler en 10 euro zit daar wel ver naast.
Bericht 5 van 13
laatste antwoord

ik hoogste bod, verkoper wil niet meer verkopen

Maar de verkoper heeft wel aan 1 euro laten starten. Het is niet de koper haar schuld dat er niet meer biedingen kwamen.

Zou sowieso een rode krijgen van mij en een geschil. Zo blijft ebay niet leuk
Bericht 6 van 13
laatste antwoord

ik hoogste bod, verkoper wil niet meer verkopen

Natuurlijk treft de koper geen schuld,maar het object afdwingen aan die prijs is volgens mij een onmogelijke zaak.
Als je echt op die jurk gerekend hebt,zoals de koper meldde,kan je misschien best een overeenkomst met de verkoper sluiten ipv een neg.bol te geven.
Bericht 7 van 13
laatste antwoord

ik hoogste bod, verkoper wil niet meer verkopen

En wordt er hier soms niet te snel geadviseerd om neg.te geven?
De verkoper heeft totaal geen ebay ervaring,anders zou die weten
1.dat alleen veilingen van beroemdheden een hoge prijs halen
2.weten dat je een veiling kan stopzetten als je merkt dat het fout gaat.
Iedere verkoper betaalt leergeld,maar dit is hier abnormaal veel boete.

De koper verkoopt zelf ook een dergelijk item,en die aanbieding is ook tegen het ebay beleid
1.misbruik van merknamen
2.verkoop van namaak
3.pay pal als betaling weigeren en dat terwijl er bij de aanbieding het paypal logo staat.

Wat ik hiermee wil aantonen is dat je alles genuanceerder moet bekijken en niet onmiddellijk het advies geven om een geschil te openen,of te zwaaien met neg.

Ebay moet inderdaad leuk blijven en dat kan het beste met een prijs waarbij koper en verkoper zich goed voelen.
Bericht 8 van 13
laatste antwoord

ik hoogste bod, verkoper wil niet meer verkopen

quasi9522
Community-lid
En wordt er hier soms niet te snel geadviseerd om neg.te geven?
als een verkoper weigert te verkopen omdat hij probeerde de ebaykosten wil omzeilen ?

Iedere verkoper betaalt leergeld,maar dit is hier abnormaal veel boete.
Veel boete ?Bij het verwijderen van het account verliest hij maar enkele fb's....
Hij kan direkt daarna met een nieuw account terug starten...
Bericht 9 van 13
laatste antwoord

ik hoogste bod, verkoper wil niet meer verkopen

katelijnecollector
Community-lid
Als particulier ben je niet verplicht om te verkopen . De verkoper van die jurk volgt eenzijdig de Belgische wet . Betreffende niet-verkoper kan volgens de huidige wetgeving onder geen enkel beding gestraft worden indien zij de verkoop niet afhandeld . Ebay kan naar analogie van de Belgische wet geen negatieve feedback , schorsing of wat dan ook opleggen aan betreffende verkoper . Het is nu aan de zoveelste nieuwe regering om de wet aan te passen zodat IEDEREEN die iets verkoopt ook daadwerkelijk de verkoop MOET afronden , DAN pas kan/mogen niet verkopende verkopers gestraft worden door kopers/ebay 😐 .
Bericht 10 van 13
laatste antwoord