op 06-06-2011 13:45
Open GEEN claim wegens beschadigde goederen want dit is het antwoord!!
Betwist bedrag:€XXX,00 EUR
Reden(en) van de koper:Intern beschadigd
Status: We kunnen deze claim deze keer niet in uw voordeel laten uitvallen. Het beleid van PayPal inzake klachten van kopers is van toepassing op de verzending van objecten maar niet op geschillen over de kwaliteit van objecten.
Wat nu? U kunt in samenwerking met de verkoper een oplossing voor deze kwestie zoeken.
Dus als ik vanaf morgen kapotte en/of beschadigde goederen opzend dan KAN U of IK GEEN klacht indienen bij paypal!
-- Bewerkt door parts-diane om 6 Jun 2011 13:47 CESTop 06-06-2011 14:47
Het beleid van PayPal inzake klachten van kopers is van toepassing op de verzending van objecten maar niet op geschillen over de kwaliteit van objecten.
Is de aankoop misschien gebeurd buiten eBay?
op 06-06-2011 15:02
"Is de aankoop misschien gebeurd buiten eBay?"
Neen!
Even het verhaal schetsen. Ik koop iets, dit komt defect bij mij toe, staat NIET in de advertentie dat dit defect is of niet zou werken. dus contacteer ik de verkoper en na 5 dagen niks horen dien ik een dispute in bij paypal, na nogmaals 5 dagen niks gehoord te hebben en na terugzending van de defecte goederen (via taxipost) dien ik na nogmaals 5 dagen een claim in en dit was het antwoord. Dus ik kan fluiten naar mijn geld want verkoper heeft een mooie uitweg gevonden om via paypal toch geld binnen te rijven..want paypal trekt zich niks aan indien u kapot, beschadigde of halve goederen krijgt. Als de verkoper kan bewijzen dat hij "iets" verzonden heeft dan is het OK voor paypal.
Ondanks dat ik kan bewijzen dat ik de defecte goederen teruggezonden heb.
daarom mijn waarschuwing! Kijk eerst goed of je met een partikuliere verkoper te maken heeft want je hebt helaas geen been om op te staan, dit in tegenstelling met een zakelijke verkoper.
op 06-06-2011 19:50
Raar.
"het beleid van PayPal inzake klachten is alleen van toepassing op aankopen buiten eBay en Marktplaats.nl.
Op basis van ons beleidsrichtlijnen onderzoeken we geen claims voor objecten die aanzienlijk afwijken van de beschrijving als ze niet zijn aangekocht via eBay"
op 06-06-2011 20:59
Blijkbaar is er nog een verschil tussen theorie en daadwerkelijke actie.
Ik ben dus mijn geld kwijt, ondanks dat mijn aankoop betaald werd via paypal, of kort gezegd koperbescherming geld alleen als je de goederen NIET ontvangt.
Dit is het antwoord van de bewuste verkoper
"Heb het kaartje naar U verzonden maar kan geen garantie geven als particulier.particulier via internet is er nu eenmaal geen garantie."
op 06-06-2011 23:57
Over welke producten gaat dat?
Heb van paypal wel eens een terugbetaling ontvangen,wegens niet conform aan de beschrijving.
Was een particuliere verkoper.
op 07-06-2011 06:57
op 07-06-2011 10:05
open een nieuwe claim wegens niet ontvangen ... of lukt zoiets niet?
ten lange laatste heb je het teruggestuurd dus niet ontvangen, je hebt het betaald maar het is niet in je bezit.
op 07-06-2011 10:43
Lukt niet,
je kunt geen 2x een claim openen voor dezelfde betaling 😞
Ik heb gebeld en op de helpdesk (van paypal) zeggen ze dat die claim niet mocht gesloten worden, maar amper 30 min later kreeg ik een email om te zeggen dat ze deze claim niet kunnen aanvaarden 🙂
Dus ik ben helaas (voorlopig) wat geld kwijt, maar ik laat het hier niet bij. Blijkbaar doet deze verkoper zoiets regelmatig. Ik mag zijn taktiek hier niet verklaren, maar zit slim ineen en blijkbaar dus heeft deze persoon een gat gevonden in de kopersbescherming van paypal.
Moet dus weer met ons voorvallen 😞
op 07-06-2011 11:55
Werd je paypal betaling dan niet vereffend via een afboeking van een creditcard? Dan heb je toch de mogelijkheid van die paypal vereffening bij je creditcard maatschappij te laten annuleren?
Als een systeem je op een al te eenvoudige wijze afscheept dan moet je van jouw kant zien of je zelf geen eenvoudige oplossing hebt die jouw probleem oplost.
-- Bewerkt door e-user2 om 7 Jun 2011 11:56 CEST