annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Beste collega e-bayers,

Wat vindt u van het feit dat verkopers geen negatieve feedback meer kunnen geven???Ik vind dat feedback dan een volledig nutteloos ding geworden is. Feedback is er om zowel kopers als verkopers te waarschuwen voor malafiede personen.
Alleen negatieve feedback overlaten aan kopers in gewoon weg ONDEMOCRATISCH en gevaarlijk ook.
Heb zojuist gelezen in enekele advertenties dat er nog collega verkopers met het zelfde gevoel/probleem zitten. De uitleg die bij negatieve of positieve feedback bijkomt blijft belangrijk alsook eventueel het kunnen bijleggen van de partijen onderling. Bij wederzijds akkoord moet enkel in dat geval ook mogelijk zijn om negatieve feedback te kunnen terugtrekken dit al dan niet met de arbitrage/goedkeuring van e-bay.
Zijn er nog met hetzelfde idee???Kunnen we een algemene petietie hiervoor orgabisren naar e-bay toe?? Zijn er onder jullie die deze tekst ook in het frans en/of engels willen zetten?
In het algemeen belang van alle leden en uiteindelijk ook in het belang van e-bay.Groetjes van Yunkunkun
Bericht 1 van 48
laatste antwoord
47 ANTWOORDEN 47

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

speedsterboy1
Community-lid
Bij wederzijds akkoord moet enkel in dat geval ook mogelijk zijn om negatieve feedback te kunnen terugtrekken dit al dan niet met de arbitrage/goedkeuring van e-bay.

http://www2.ebay.com/aw/benl/200810.shtml#2008-10-22102046

Photobucket

Photobucket

Bericht 2 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

quasi9522
Community-lid
Vroeger werd dit misbruikt om wraakfeedback te geven.
Daarom is het ook afgeschaft.

Kopers konden in het verleden geen eerlijke feedback geven omdat ze anders wraakfeedback terugkregen.Feedback was vroeger dus zinloos .
Bericht 3 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Voor een stuk heb je gelijk en er zou idd terig de mogelijkheid moeten zijn om een koper NF te geven.
Dit zou perfect kunnen na het afsluiten van een geschil in het nadeel van de (slechte) koper.
Ik stel dan meteen ook voor om hetzelfde te doen bij slechte verkopers... eerst geschil = geen overeenkomst = negatieve feedback.
Tevens mag dan een NBB ook niet nadien de gelegenheid krijgen om de verkoper NF te geven (wraakfeebback)

Op deze manier kan iedereen tevreden zijn en krijg je terug fair-play.
Bericht 4 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

quasi9522
Community-lid
Er is wel een mogelijkheid ,door de timing.
bvb :binnen de 10 dagen reactie van de verkoper op de betaling (geschil nbb of possitief).
Na 10 dagen of na een possitief van de verkoper een reactie van de koper (geschil,afwachting of possitief).
Na 20 dagen koper kan negatief geven .

Bij een niet be-eindigd geschil kan ebay tussenkomen.
Na geschil nbb direkt aantekening/schorsing/beperking account en neg fb schrappen.
Bericht 5 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

tinnyvanhelmont
Community-lid
Pas toch maar op.

Ik had een koper, die, nadat hij de bieding had gewonnen, weigerde de verzendkosten (die in de aanbieding te vinden waren) te betalen en de verkoop annuleerde. Nadat ik hem bij eBay meldde als niet-betalende verkoper (kon ik op z'n minst mijn verkoopkosten nog recupereren), gaf hij mij een negatieve feedback, die eBay weigert te verwijderen...

Een tweede, die vond, dat ik te lang wachtte met het geven van (positieve natuurlijk) feedback, heeft het hierdoor bewerkstelligt, dat eBay mijn account beperkt (lees : geschorst!) heeft

Voor mij dus geen kerst/nieuwjaarsverkoop en wanneer ik eBay om 'hulp' vraag, krijg ik een geijkte mail, die me verteld, dat ze niet van plan zijn te antwoorden...
Bericht 6 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

marilyn_msn
Community-lid
Wel het systeem staat duidelijk niet helemaal op zijn poten. Geen negatieve feedback voor kopers kan inderdaad ze ertoe aanzetten eerlijker feedback the geven omdat ze geen negatieve reply hoeven te verwachten, maar het is -zoals vermeld- zo dat een 100% positieve feedback voor een koper niks meer betekent, gezien ze er op los kunnen bieden en achteraf wel zien wat ze betalen en wat niet.

Ebay maakte waarschijnlijk de keuze degene in de kwetsbaarste positie (lees: diegene die moet betalen) te beschermen, gezien de verkoper kan wachten tot de betaling binnen is alvorens te verzenden, en de koper eerst een risico moet nemen te betalen voor iets wat hij niet zeker is te krijgen.

Maar gezien uit het standpunt van de verkopers lijkt het mij inderdaad fair dat ook zij negatieve feedback kunnen geven, tenslotte kost een niet-betaler hen tijd en geld.

Besluit: het is een schitterend concept, ebay, maar er is nog veel sleutelwerk aan, vooral wat betrouwbaarheid van 2 kanten betreft. Persoonlijk zou ik nooit goedkoop aangeboden electro-producten kopen, vooral niet van het buitenland, gezien daar toch de meeste oplichting mee gebeurd (vooral laptops en ipods ed zijn blijkbaar erg in omdat deze een min of meer vaste prijs hebben en aantrekkelijk zijn als men ze ineens honderden euro's goedkoper ziet staan.
Bericht 7 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

quasi9522
Community-lid
zo dat een 100% positieve feedback voor een koper niks meer betekent
De ontvangen fb van de kopers betekenen idd niks meer....
Alle interessante gegevens zitten in de "fb GEGEVEN door de koper" .
Hier kan je een idee krijgen over de betrouwbaarheid van de koper...nu nog de "dsr's gegeven door koper" erbij .
Het progamma van beperking/schorsing kan dan ook hier gebruikt worden .
Bericht 8 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Als verkoper heeft mij die %-en voor de koper ook nooit geïnteresseerd: als verkoper met in 99% van de gevallen "Vaste Prijs" heeft het trouwens geen zin om dit te weten


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

eva414
Community-lid
Ik heb net een mail naar ebay gestuurd want ben het ook grondig beu, bijna elk verkocht object wordt niet of laattijdig betaald! Hier mijn mail:
Beste Ebay,

sinds de invoering van het nieuwe feedbacksysteem ondervind ik in toenemende mate problemen met niet-betalende bieders. Hun kan immers niks gebeuren! Elke week neem het aantal geschillen dat ik moet opstarten toe... Zo kan het toch niet verder?
Als je dan een aantekening wegens niet bet. object hebt verzonden en de verkoopscommissie is gecrediteerd, dan kan je de koper uitsluitend pos. feedback geven (ev. met neg. bewoordingen). Zo kan niemand toch zien dat deze bep. ebayer een niet-betaler is, tenzij ze hun vereisten voor kopers streng hebben ingesteld.
Is het niet mogelijk om de mogelijkheid in te voeren om na het beeindigen van een geschil waarop de koper niet heeft gereageerd, om in die situatie neg. feedback te geven?
Momenteel wijk ik meer en meer uit naar sites als 2dehands en kapaza. Ik was altijd bereid om meer te betalen om op ebay aan te bieden maar ik zie geen voordelen meer die opwegen tegen het gratis aanbieden op de andere sites. Volgens mij ben ik zeker niet de enige ebayer die er zo over denkt!
Bericht 10 van 48
laatste antwoord