annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

E-Bay beledigt de verkopers meer en meer

Een 'koper' die niet betaalde, kreeg een geschil van mij. Betaalde nog niet, geschil gesloten, ik krijg myn commissie terug. Alles ok tot hier. Na twee dagen krijg ik bericht dat de aantekening bij de koper wegens niet betalen geschrapt werd. Ik stel hierover een vraag aan e-Bay en krijg als antwoord : U wilt graag weten waarom de aantekening werd verwijderd. Iedere
gebruiker heeft de kans om een keer bezwaar tegen een aantekening te
maken. Als teken van goede wil hebben wwe de aantekening voor de koper
verwijderd. In de toekomst zullen we de aantekeningen van de koper niet
meer verwijderen.

Met ander woorden : 'kopers' kunnen beslissen van niet te betalen, krijgen 'genade' wegens niet betalen en als verkoper kan men ze zelfs geen negatieve FB meer geven.

E-Bay is eindelijk geworden zoals de meeste 'handelsplaatsen' : rommelmarkt waar anarchie heerst en de, vroeger redelijk veilige, regels kompleet overboord gegooid worden.

Ben ik als verkoper nog wel verplicht om te verkopen als ik vind dat mijn prijs te laag is ? De wereld zou vergaan moest ik het niet doen en ik zou overladen worden met negatieve fb ! Of zal E-B dan ook als 'teken van goede wil' doen alsof haar neus bloed ?

Pure schande allemaal !
Bericht 1 van 20
laatste antwoord
19 ANTWOORDEN 19

Je koper heeft zijn eerste "aantekening" zien veranderen in een waarschuwing .Het is nu aan hem om het probleem te zoeken bij zijn transaktiegedrag én veranderen.
Als verkoper kan je hem natuurlijk blokeren
Bericht 2 van 20
laatste antwoord

hallo

kijk es naar mijn draadje;grappig hoor

100% feedback alles afgewerkt wat afgewerkt moet worden en nog activiteitsbeperkingen opgelegd krijgen

moeten we onze kopers behangen met diamanten en fluweel om toch voor ebay eens in het positieve dazglicht te mogen staan

absoluut geen respect voor de werkende mieren waar zij rijk op worden,of niet?
Bericht 3 van 20
laatste antwoord

Heb net hetzelfde meegemaakt. Bij eerste bieding ziet een koper af van de verkoop (geschil aangemaakt, en inderdaad geen negatieve feedback kunnen geven). Ik bied mijn object opnieuw te koop aan en is nu gegaan voor 75% minder van de prijs. Schandalig gewoon dat kopers er zo makkelijk van af geraken.
Bericht 4 van 20
laatste antwoord

100% feedback alles afgewerkt wat afgewerkt moet worden en nog activiteitsbeperkingen opgelegd krijgen

zoals toen ook al gezegd: niet enkel feedback telt mee, maar ook de sterretjes
Bericht 5 van 20
laatste antwoord

Ook een beperking aan men kl*ten, onterecht zoals velen er al één hebben gekregen wss. Heb wel een persoonlijk antwoord gekregen om de periode 'uit te zweten' Kzal in het vervolg alle kopers alles gratis geven zodat iedereen content is (geeuw)
Bericht 6 van 20
laatste antwoord

Hoi,
Ik heb er zo gemiddeld 2 à 3 per maand. Ik heb er geen probleem mee dat de klant zich bedenkt maar ik krijg zelfs geen antwoord op mijn (zeeeeer vriendelijke) mailtjes.Je krijgt inderdaad de verkoopskosten terug, maar kosten om het object terug te plaatsen en de tijd dat je object anders nog te koop staat ben je toch maar kwijt en inderdaad, geen negatieve kunnen geven dan is zeer frustrerend.Ik vind dat indien een geschil is afgesloten in het nadeel van een koper de verkoper een negatieve zou moeten kunnen geven.:O
Bericht 7 van 20
laatste antwoord

Ik vind dat indien een geschil is afgesloten in het nadeel van een koper de verkoper een negatieve zou moeten kunnen geven.

Ik heb zo mijn vrij positief idee over de ebay-strategie zo stillekesaan moeten herzien...
Momenteel is het zelfs zo dat ik jouw voorstel niet eens als haalbaar zie omdat de helpdesk zowat ieder probleem in het voordeel van de koper lijkt te evalueren!

Ze kunnen zelfs al niet meer lezen op de helpdesk!
Als een koper bvb een modelbouw-minigrastapijt koopt (en dit ook zo in titel én beschrijving staat), negatieve heeft omdat hij geen diorama en papierblad thuis krijgt, dan nog blijkt dat volgens ebay het object niet overeen stemt met de beschrijving...

Begrijpe wie begrijpen kan.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 20
laatste antwoord

En het is ook niet zo dat een koper geen feedback kan geven ,na sluiten van geschil wegens niet betaling.
De aantekening kan bij aantekenen van bezwaar van de koper,verwijderd worden,en niet 1 maal,zoals hierboven ergens vermeld ,maar meerdere keren.
In dat geval kan de koper nog neg. feedback achterlaten.
Je kan onbeperkt kopen,niet betalen en toch actief blijven.
En ik die dacht dat 2 aantekeningen wegens niet betalen ,automatische schorsing tot gevolg had.
Lezen moet je blijkbaar ook niet kunnen.
Vroeger was het inderdaad veel eerlijker.
En ja ebay beledigt verkopers meer en meer.
Het zou het beste verkoopskanaal zijn,moest niet altijd in het voordeel van de koper beslist worden .
Bericht 9 van 20
laatste antwoord

@hetzijspoor
Kan het niets te maken hebben met uitschakelen van rivalen?
Die verkoopt ook bouwdozen,zelfde branche.
Ik verschiet van niets meer tegenwoordig.
Bericht 10 van 20
laatste antwoord