annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

FRAUDE : Massale oplichterij met tennis rackets

Ik heb een grote illegale praktijk ontdekt op ebay, helaas een paar dagen te laat.

Ik ben een goede tennisspeler en was op zoek naar een specifiek tennis racket. De babolat aero pro drive cortex.

Dit racket kost in Belgie 190 euro als je het in de winkel koopt. Op ebay vond ik er veel goedkopere van ongeveer 60 a 70 euro. Ik ging er vanuit dat de verkoper er niet mee kon spelen omdat hij type racket hem niet lag. Dat kan bvb leiden tot een tenniselleboog.

Ik zag een mooi product, er stond in de beschrijving nog bij " goedkoopste aero pro op ebay"

Er waren massa's biedingen, maar ik won hem voor 80 euro.

De verkoper vroeg me 3 minuten na het bod om de transactie af te ronden.
Ik vulde het betalingsformulier in en het was geregeld. Hij mailde mij onmiddellijk terug en zei dat ik te weinig verzendkosten had betaald, maar dit was niet zo en ik meldde hem dat. Toen zei hij van "ahzo ik zie dat ik me vergist heb"

Ik denk dat hij mij 2 keer de verzendkosten wilde laten opsturen.
Na de betaling verplichtte hij mij om eerst positieve feedback te geven, daarna zou hij het pas opsturen.

Ik ben nieuw op ebay, maar ik weet nu pas dat hij me hier heeft opgelicht.

Uiteindelijk mijn punt, er staan videos op youtube over fraude met dit specifieke racket. Omdat het origineel zo duur is wordt er veel fake aangemaakt. Het origineel kun je nergens voor minder dan 160 euro krijgen.

Ik vond dit artikel over hoe je de verschillen kunt opsporen, echt hoogstaande oplichterij is het.

http://www.regentville.com/2009/09/fake-babolat-aero-pro-drive-tennis.html

De kleine verschillen zijn prachtig geillustreerd.

De verkoper wilt nog veel meer rackets verkopen, maar ik heb nu in de gaten dat hij mij probeert op te lichten. Hij kan onbeperkt leveren zegt hij, waardoor ik hem link aan illegale massaproductie in China

Ik verwacht het racket morgen of overmorgen en ik kan via bovenstaand artikel binnen 10s zien of het racket fake is of niet.

Ik verwacht 100% zeker een fake versie. Wat doe ik als het aankomt? Ik heb betaald met paypal.
Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Eerst en vooral. Geef nooit feedback voor je het item hebt. Hoe kan je anders beoordelen of het item goed is aangekomen? Je geeft pas feedback als de transactie compleet is afgerond. Je zegt ook niet in een restaurant dat het heel lekker was nog voor je je gerecht gekregen hebt?

Als je betaalde met paypal zit je wel redelijk safe. Als het aankomt en het is fake, dien je gewoon een geschil in bij paypal.

Let wel, dan moet je er 100% zeker van zijn. Het is niet omdat dit goedkoper was, dat het daarom fake is. Kan zijn dat de koper deze via een faillessement heeft bekomen, of dat ze 'van de boot gevallen' zijn.

Het origineel kun je nergens voor minder dan 160 euro krijgen.

Als die uitspraak van de fabrikant komt moet je die met een korrel zout nemen. Je vindt altijd alles goedkoper als je weet waar te zoeken. Kan hier gaan om een winkelier. Dit raket kost aan inkoop waarschijnlijk maar iets van een 60 euro. Dus maakt de koper hier ook winst op.

Het kan zijn dat het fake is, maar kan net zo goed zijn dat het geen fake is.
Bericht 2 van 16
laatste antwoord

Wat doe ik als het aankomt? Ik heb betaald met paypal.

Geen paniek voor je pak aankomt, als het racket er is, bekijk je het heel nauwkeurig, als je zeker bent dat het een fake is, dan begin je met een geschil te openen wegens afwijkend object, gebruik de link 'een transactieprobleem melden' in de aanbieding. Als de verkoper niet reageert, en het probleem niet oplost, kan je via Paypal je geld terugclaimen, best niet te lang wachten hiermee !
Maar wie weet, misschien deed je een prima koopje ! :-)

m.

m.
Bericht 3 van 16
laatste antwoord

dan begin je met een geschil te openen wegens afwijkend object,

Lijkt me niet zo'n goed idee omdat je het dan met een online traceerbare verzenddienst eerst moet terugsturen (naar UK) en je het geld pas terugkrijgt als PayPal kan zien dat het bij de verkoper teruggekomen is.

Bovendien had deze verkoper nog maar 1 feedback als koper en heeft er nu dus 1 bij als verkoper terwijl hij nog niks echt verkocht heeft omdat het nog niet eens bij de koper is afgeleverd.

Dit ruikt naar oplichting m.i.

Nemo me cohabitat inpuntem

Bericht 4 van 16
laatste antwoord

je het geld pas terugkrijgt als PayPal kan zien dat het bij de verkoper teruggekomen is.
Ik vraag me af wat er gebeurt als de koper inderdaad terugzendt met t&t, en de verkoper het pakket weigert in ontvangst te nemen.
Zomaar een vraagje, hoor..

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

Bericht 5 van 16
laatste antwoord

Ik vraag me af wat er gebeurt als de koper inderdaad terugzendt met t&t, en de verkoper het pakket weigert in ontvangst te nemen.
Zomaar een vraagje, hoor..

PayPal heeft dit voorzien in de gebruikersovereenkomst:
PayPal kan de koper verzoeken een object (voor kosten van de koper) terug te sturen naar de verkoper als dit object volgens koper sterk afwijkt van de beschrijving, en PayPal kan een verkoper verzoeken dit object terug te nemen en het volledige aankoopbedrag plus de oorspronkelijke verzendkosten te vergoeden. Als een verkoper weigert het object aan te nemen kan PayPal inzake de claim beslissen in het voordeel van de koper, gesteld dat deze aan PayPal afdoende bewijs heeft geleverd dat het object naar de verkoper is teruggestuurd.

Bericht 6 van 16
laatste antwoord

Dat zijn dan voor de verkoper extra hoge kosten voor het terugsturen en dan heeft hij nog steeds niks. 🙂

Ik zou toch liever voor wat anders kiezen in de claim.

Bericht 7 van 16
laatste antwoord

voor de verkoper extra hoge kosten

dat moet wel KOPER zijn ;-)
zowie
Bericht 8 van 16
laatste antwoord

Ja, ja, je hebt gelijk maar ik kan het bericht niet aanpassen. :-)

Bericht 9 van 16
laatste antwoord

@huwitte : Bedankt voor je antwoord(en) hier op de draadjes !
Dat zijn tenminste duidelijke antwoorden, heel anders dan die van CS !

Bericht 10 van 16
laatste antwoord