Onbruikbaar toegekomen
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 11-10-2009 15:03
18 september komen de drie modelbouwkits hier toe aan 1 zijde platgedrukt in half gescheurd groen inpakpapier met een touwtje eromheen.Resultaat de drie body's, het meest essentiele onderdeel van een automodelbouwdoos; zijn onherstelbaar vervormt en gebroken.
Ik heb daarover negatieve feedback gegeven, dat zie ik als die 5$ extra voor een doos die niet gebruikt werd.Daarna schiet de verkoper wakker.
Na foto's gestuurd te hebben omtrent de schade, krijg ik geen antwoord, uiteindelijk na een paar keer opnieuw mailen, de boodschap dat hij de gebroken delen besteld heeft...
Na een tijdje gebeurd er nog steeds niets.Opnieuw contacteer ik de verkoper hoe het nu eigenlijk zit.
Na veel vijven en zessen, stemt hij erin toe voor een complete refund.
Intussen op 4 ocktober stuurt de verkoper mij melding van drie onbetaalde objecten, en dit terwijl alles op 29 aug, de dag dat ik de objecten won betaald is met paypal. Dus duidelijk bewijsbaar, intussen is zelfs de uitgavenstaat van de creditcard maatschapij binnengekomen waarop alles nog eens staat dat het betaald is.
Ik breng e-bay op de hoogte van de situatie incl. paypal bewijs. Ik breng de verkoper op de hoogte,van wat hij al wist. Dit word echter verplicht door ebay...
Enfin, nog altijd geen refund. Ik stuur zelf een verzoek om betaling via paypal naar de verkoper.Geen gehoor, ik open een geschil via paypal omdat het toch rond de 40 dagen duurt.Dan volgt er weer een reacktie: dat ik de negatieve feedback moet verwijderen vooraleer de verkoper een refund geeft.Fair? gebruikt die nog als laatste woordje.
Ik vraag of het fair is mensen laten betalen voor een doos en dan geen doos te gebruiken.
of het fair is items als nieuw te beschrijven terwijl het onbruikbaar is.
Of het fair is vanalles te beloven maar niets waarmaakt.
of het fair is om te chanteren alles op te houden totdat feedbacks worden aangepast.
Ik dacht het niet.
tenslote houd ik het been stijf, eerst refund en dan feedbacks. niet andersom.
Als ik de zaak moet escaleren naar claim, vervalt dit en blijven feedbacks zoals ze er nu staan
De drie modelbouwdozen kan ik u terugzenden als u dat wil.
(Maar ik vrees dat dat niet gratis zal zijn)
Die feedback is een doorn in het oog percies.
conclusie, e-bay helpt een koper die slachtoffer is gewerden NIET. slechts enkele richtlijnen en veel rond de pot gedraai en een survey die ze vragen in te vullen hoe je vind dat je geholpen bent.
mijn enige hoop is nu gevestigd op paypal.
wordt vervolgd
Peter
- « Vorige
- Volgende »
Onbruikbaar toegekomen
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 11-10-2009 16:13
Onbruikbaar toegekomen
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 11-10-2009 16:46
Ik wacht nog op een laatste reacktie van de verkoper nadat ik de hele uitleg voor de 10ste keer heb over gedaan.
Het is dat ik de verkoper voor geen haar vertrouw na heel deze situatie. Daar heeft ie van in het begin zelf voor gezorgd.
Onbruikbaar toegekomen
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 11-10-2009 20:16
Onbruikbaar toegekomen
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 11-10-2009 21:41
Als je de feedbacks nu aanpast, dan moet je wel positieve geven en dan geef je hem de mogelijkheid om deze positieves te gebruiken tegen jou.
Blijf bij je standpunt van "eerst geld en dan feedback".
Laat het ook niet blijvend aanslepen en ga gewoon door via Paypal. Naar mijn aanvoelen moet je niet echt rekenen op medewerking van de verkoper

Onbruikbaar toegekomen
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 12-10-2009 02:09
Medewerking loopt al van in het begin verkeerd.
Andere verkopers uit hong kong verpakken wel in een doos, inbegrepen in de prijs. dus volgende aankopen hangen gewoon af van die service want om de prijs moet je het niet doen, die liggen dicht bij elkaar. Ik snap niet wat je als verkoper bezield om jezelf zo in problemen te werken.
In feite wil hij nu die feedbacks afkopen door middel van de refund tegen te houden. blackmail noem ik dat.
Daarom sleept het zo aan.
Maar ik blijf erbij, eerst refund pas daarna wil ik iets doen aan de feedback, niet andersom.
Onbruikbaar toegekomen
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 12-10-2009 03:19
Mislukte poging om negatieve feedback te laten verwijnen dus.
Daarin ligt de fout bij e-bay, hoe kan het dat ik wel betaald heb en de verkoper dan alsnog melding maakt.
zonder enig bewijs in handen dat het niet betaald is.
Dat mag toch zomaar niet kunnen, omdat daar al dan niet een eventuele schorsing aan vasthangt.
Voor alle andere aankopen is alles vlekkeloos verlopen.
Behalve 1 slime duitser had 2 x portokosten aangerekend, die ik dus betaalde omdat ik niet beter wist, daarna sturde die een bericht dat ik dat maar een keer hoefde te betalen. die heeft de objecten opgestuurd, maar nooit dubbele portokosten terugbetaald en is met de noorderzon verdwenen, en 18,90€ door mijn neus geboord.
Trouwens is een te vermijden land duitsland als het op portokosten aankomt. Het is dan wel ons buurland, maar voor hetzelfde geld laat je een pakket uit de US komen.
de Zieligaards.
Onbruikbaar toegekomen
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 12-10-2009 04:12
Alles ik mijn werk niet goed doe word ik op de vingers getikt. Als ik daarna mijn werk nog niet goed doe omdat ik op de vingers werd getikt word ik ontslagen. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.
Als je als verkoper om een doos word gevraagd om het in te verpakken en die word dan nog betaald ook, en je zet die doos op je hoofd en verpakt alles in papier. Dan moet je kunnen verdragen dat je op de vingers word getikt.
Want dan ben je als verkoper in de fout gegaan en heb je feedback verdient.
En als je omwille van die feedback uit je lood geslagen bent op alle manieren gaat tegenwerken ipv de zaken op te lossen, ben je de waarde "verkoper" niet waardig en ga je beter iets anders doen.
Onbruikbaar toegekomen
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 12-10-2009 08:32
Onbruikbaar toegekomen
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 12-10-2009 08:33
Je kan er nog een claim van maken via paypal, maar dan kan de koper eisen dat je de items terugbezorgd, via een traceerbare weg, dat gaat je dan nog eens geld kosten. De verkoper kan je hard tegenwerken, en jij hebt geen troeven meer in de hand.
Ik geef je groot gelijk dat je de feedback pas aanpast nadat je terugbetaald bent, maar de verkoper heeft op dit punt niks meer te verliezen, enkel te winnen...


- « Vorige
- Volgende »
- « Vorige
- Volgende »