29 augustus won ik 3 modelbouwdozen bij een verkoper uit hong kong. Voordat ik betaalde vroeg ik naar de mogelijkheid om de drie in een doos te verpakken en niet in papier om transportschade te vermijden; de verkoper zijn negatieve feedback draaiden voor 90% vd gevallen over transportschade. Een doos kon dus betaalde ik 36$ met doos ipv 31$ zonder doos.
18 september komen de drie modelbouwkits hier toe aan 1 zijde platgedrukt in half gescheurd groen inpakpapier met een touwtje eromheen.Resultaat de drie body's, het meest essentiele onderdeel van een automodelbouwdoos; zijn onherstelbaar vervormt en gebroken.
Ik heb daarover negatieve feedback gegeven, dat zie ik als die 5$ extra voor een doos die niet gebruikt werd.Daarna schiet de verkoper wakker.
Na foto's gestuurd te hebben omtrent de schade, krijg ik geen antwoord, uiteindelijk na een paar keer opnieuw mailen, de boodschap dat hij de gebroken delen besteld heeft...
Na een tijdje gebeurd er nog steeds niets.Opnieuw contacteer ik de verkoper hoe het nu eigenlijk zit.
Na veel vijven en zessen, stemt hij erin toe voor een complete refund.
Intussen op 4 ocktober stuurt de verkoper mij melding van drie onbetaalde objecten, en dit terwijl alles op 29 aug, de dag dat ik de objecten won betaald is met paypal. Dus duidelijk bewijsbaar, intussen is zelfs de uitgavenstaat van de creditcard maatschapij binnengekomen waarop alles nog eens staat dat het betaald is.
Ik breng e-bay op de hoogte van de situatie incl. paypal bewijs. Ik breng de verkoper op de hoogte,van wat hij al wist. Dit word echter verplicht door ebay...
Enfin, nog altijd geen refund. Ik stuur zelf een verzoek om betaling via paypal naar de verkoper.Geen gehoor, ik open een geschil via paypal omdat het toch rond de 40 dagen duurt.Dan volgt er weer een reacktie: dat ik de negatieve feedback moet verwijderen vooraleer de verkoper een refund geeft.Fair? gebruikt die nog als laatste woordje.
Ik vraag of het fair is mensen laten betalen voor een doos en dan geen doos te gebruiken.
of het fair is items als nieuw te beschrijven terwijl het onbruikbaar is.
Of het fair is vanalles te beloven maar niets waarmaakt.
of het fair is om te chanteren alles op te houden totdat feedbacks worden aangepast.
Ik dacht het niet.
tenslote houd ik het been stijf, eerst refund en dan feedbacks. niet andersom.
Als ik de zaak moet escaleren naar claim, vervalt dit en blijven feedbacks zoals ze er nu staan
De drie modelbouwdozen kan ik u terugzenden als u dat wil.
(Maar ik vrees dat dat niet gratis zal zijn)
Die feedback is een doorn in het oog percies.
conclusie, e-bay helpt een koper die slachtoffer is gewerden NIET. slechts enkele richtlijnen en veel rond de pot gedraai en een survey die ze vragen in te vullen hoe je vind dat je geholpen bent.
mijn enige hoop is nu gevestigd op paypal.
wordt vervolgd
Peter