annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Onbruikbaar toegekomen

29 augustus won ik 3 modelbouwdozen bij een verkoper uit hong kong. Voordat ik betaalde vroeg ik naar de mogelijkheid om de drie in een doos te verpakken en niet in papier om transportschade te vermijden; de verkoper zijn negatieve feedback draaiden voor 90% vd gevallen over transportschade. Een doos kon dus betaalde ik 36$ met doos ipv 31$ zonder doos.
18 september komen de drie modelbouwkits hier toe aan 1 zijde platgedrukt in half gescheurd groen inpakpapier met een touwtje eromheen.Resultaat de drie body's, het meest essentiele onderdeel van een automodelbouwdoos; zijn onherstelbaar vervormt en gebroken.
Ik heb daarover negatieve feedback gegeven, dat zie ik als die 5$ extra voor een doos die niet gebruikt werd.Daarna schiet de verkoper wakker.
Na foto's gestuurd te hebben omtrent de schade, krijg ik geen antwoord, uiteindelijk na een paar keer opnieuw mailen, de boodschap dat hij de gebroken delen besteld heeft...
Na een tijdje gebeurd er nog steeds niets.Opnieuw contacteer ik de verkoper hoe het nu eigenlijk zit.
Na veel vijven en zessen, stemt hij erin toe voor een complete refund.
Intussen op 4 ocktober stuurt de verkoper mij melding van drie onbetaalde objecten, en dit terwijl alles op 29 aug, de dag dat ik de objecten won betaald is met paypal. Dus duidelijk bewijsbaar, intussen is zelfs de uitgavenstaat van de creditcard maatschapij binnengekomen waarop alles nog eens staat dat het betaald is.
Ik breng e-bay op de hoogte van de situatie incl. paypal bewijs. Ik breng de verkoper op de hoogte,van wat hij al wist. Dit word echter verplicht door ebay...
Enfin, nog altijd geen refund. Ik stuur zelf een verzoek om betaling via paypal naar de verkoper.Geen gehoor, ik open een geschil via paypal omdat het toch rond de 40 dagen duurt.Dan volgt er weer een reacktie: dat ik de negatieve feedback moet verwijderen vooraleer de verkoper een refund geeft.Fair? gebruikt die nog als laatste woordje.
Ik vraag of het fair is mensen laten betalen voor een doos en dan geen doos te gebruiken.
of het fair is items als nieuw te beschrijven terwijl het onbruikbaar is.
Of het fair is vanalles te beloven maar niets waarmaakt.
of het fair is om te chanteren alles op te houden totdat feedbacks worden aangepast.
Ik dacht het niet.
tenslote houd ik het been stijf, eerst refund en dan feedbacks. niet andersom.
Als ik de zaak moet escaleren naar claim, vervalt dit en blijven feedbacks zoals ze er nu staan
De drie modelbouwdozen kan ik u terugzenden als u dat wil.
(Maar ik vrees dat dat niet gratis zal zijn)
Die feedback is een doorn in het oog percies.

conclusie, e-bay helpt een koper die slachtoffer is gewerden NIET. slechts enkele richtlijnen en veel rond de pot gedraai en een survey die ze vragen in te vullen hoe je vind dat je geholpen bent.
mijn enige hoop is nu gevestigd op paypal.
wordt vervolgd

Peter
Bericht 1 van 28
laatste antwoord
27 ANTWOORDEN 27

Onbruikbaar toegekomen

ebay heeft dan ook geen koopbescherming, maar de koper wordt wel genoeg beschermd door paypal.
Bericht 2 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Misschien, De laatste reacktie was : ok, right now, the fund is held, after yuo clearing the feedbacks, and I can give you full refund, fair?
Ik wacht nog op een laatste reacktie van de verkoper nadat ik de hele uitleg voor de 10ste keer heb over gedaan.
Het is dat ik de verkoper voor geen haar vertrouw na heel deze situatie. Daar heeft ie van in het begin zelf voor gezorgd.
Bericht 3 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Geen goed idee : negatieve feedback geven zonder eerst te onderhandelen met de verkoper ! Je maakt de verkoper boos en die zal dan geen zin hebben de goederen terug te betalen of te vervangen !
Geef pas FB als de transactie volledig afgerond is.

m.

m.
Bericht 4 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

De negatieve feedback is dan misschien wel geen goed idee geweest maar laat je zeker nu niet vermurwen met vage beloftes.
Als je de feedbacks nu aanpast, dan moet je wel positieve geven en dan geef je hem de mogelijkheid om deze positieves te gebruiken tegen jou.

Blijf bij je standpunt van "eerst geld en dan feedback".
Laat het ook niet blijvend aanslepen en ga gewoon door via Paypal. Naar mijn aanvoelen moet je niet echt rekenen op medewerking van de verkoper

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Ik heb meer redenen om boos te zijn. Als die alles netjes in een doos had verpakt zoals gevraagd en ervoor betaald is had die nu geen probleem gehad.En geen negatieve feedback.
Medewerking loopt al van in het begin verkeerd.
Andere verkopers uit hong kong verpakken wel in een doos, inbegrepen in de prijs. dus volgende aankopen hangen gewoon af van die service want om de prijs moet je het niet doen, die liggen dicht bij elkaar. Ik snap niet wat je als verkoper bezield om jezelf zo in problemen te werken.
In feite wil hij nu die feedbacks afkopen door middel van de refund tegen te houden. blackmail noem ik dat.
Daarom sleept het zo aan.
Maar ik blijf erbij, eerst refund pas daarna wil ik iets doen aan de feedback, niet andersom.
Bericht 6 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

bovendien heeft de verkoper een poging gedaan op 4 ocktober om via meldingen van onbetaald object mij te laten schorsen, echter is niet gelukt omdat de bewijzen geleverd zijn dat alles wel degelijk betaald is op 29 augustus.
Mislukte poging om negatieve feedback te laten verwijnen dus.
Daarin ligt de fout bij e-bay, hoe kan het dat ik wel betaald heb en de verkoper dan alsnog melding maakt.
zonder enig bewijs in handen dat het niet betaald is.
Dat mag toch zomaar niet kunnen, omdat daar al dan niet een eventuele schorsing aan vasthangt.
Voor alle andere aankopen is alles vlekkeloos verlopen.
Behalve 1 slime duitser had 2 x portokosten aangerekend, die ik dus betaalde omdat ik niet beter wist, daarna sturde die een bericht dat ik dat maar een keer hoefde te betalen. die heeft de objecten opgestuurd, maar nooit dubbele portokosten terugbetaald en is met de noorderzon verdwenen, en 18,90€ door mijn neus geboord.
Trouwens is een te vermijden land duitsland als het op portokosten aankomt. Het is dan wel ons buurland, maar voor hetzelfde geld laat je een pakket uit de US komen.
de Zieligaards.
Bericht 7 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Over feedback word altijd zo hypocriet gedaan.
Alles ik mijn werk niet goed doe word ik op de vingers getikt. Als ik daarna mijn werk nog niet goed doe omdat ik op de vingers werd getikt word ik ontslagen. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.
Als je als verkoper om een doos word gevraagd om het in te verpakken en die word dan nog betaald ook, en je zet die doos op je hoofd en verpakt alles in papier. Dan moet je kunnen verdragen dat je op de vingers word getikt.
Want dan ben je als verkoper in de fout gegaan en heb je feedback verdient.
En als je omwille van die feedback uit je lood geslagen bent op alle manieren gaat tegenwerken ipv de zaken op te lossen, ben je de waarde "verkoper" niet waardig en ga je beter iets anders doen.
Bericht 8 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

De normale procedure bij problemen is eerst de verkoper contacteren, daarna eventueel een geschil starten, dan eventueel een Paypal-claim, Feedback geven komt pas helemaal laatst.

m.

m.
Bericht 9 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

nooit feedback geven voor alles opgelost is. Met feedback geven verbrand je je bruggen. De verkoper kan namelijk niets meer verliezen, je hebt je laatste troef uitgespeeld.
Je kan er nog een claim van maken via paypal, maar dan kan de koper eisen dat je de items terugbezorgd, via een traceerbare weg, dat gaat je dan nog eens geld kosten. De verkoper kan je hard tegenwerken, en jij hebt geen troeven meer in de hand.
Ik geef je groot gelijk dat je de feedback pas aanpast nadat je terugbetaald bent, maar de verkoper heeft op dit punt niks meer te verliezen, enkel te winnen...
Bericht 10 van 28
laatste antwoord