Dag quasi,
zoals mss al eerder vermeld kwam het rijtje neutrale feedback er meteen nadat de koper de zending had ontvangen,
hij heeft geen moeite genomen om een e-mail te zenden, een geschil te openen of dergelijke meer.
Ik heb de koper meteen zelf aangeschreven met de vraag waarvan de grote frustratie kwam, en toe antwoordde hij me dat hij inderdaad gefrustreerd was, dat nergens in m'n beschrijvingen stond dat de albums geniet waren geweest, en dat er eigenlijk totaal geen beschrijving vermeld stond, ook voor de niet geniette albums maakte hij meteen slecht album van, maar waarom zou ik nu eigenlijk enkel slechte albums opzenden naar deze man, als enkele andere honderden naar andere mensen goed zijn???
sorry, ik ben heeeeel klantvriendelijk, maar waarom zou ik in dit geval de moeite doen de albums terug te nemen,
bij die kerel die me indertijd 4 negatieve feedbacks heeft gegeven had hij eerst contact met me opgenomen, toen heb ik meteen gezegd, geen probleem, stuur die albums meteen terug, aankoopprijs en verzendkosten voor terugzending schrijf ik dan meteen terug op uw rekening, niet goed blijkbaar, 4 negatieve feedbacks, maar ok ik kon maar een goed voorstel doen, en moest ik niet gefrustreerd zijn want van m'n kant heb ik enkel m'n best gedaan,
in het geval van de reeks neutrale feedbacks rekent de koper meteen af met de verkoper zonder afdoende een klacht te formuleren, het jammere is dat ebay geen enkele procedure voorziet om deze dingen op te lossen,
wat win ik als verkoper nu nog door de objecten terug te nemen? De feedbackscore kan niet meer gerepareerd worden. Wat wint de koper? Niets, hij blijft gefrustreerd achter met een 'slechte' aankoop.
Daarom mijn oproep, koper moeten verplicht worden een geschil te openen bij het plaatsen van een kettingreeks neutrale/negatieve feedbacks, zodat verkopers tenminste geïnformeerd zijn over het probleem, en eventueel een schikkingsregeling kunnen treffen.
wat verzendtijd 4,8 betreft... moet eigenlijk 5,0 zijn want ik verzend altij de dag van betaling of de ochtend erna... 😉 0,2 punten verlies aan de traagheid van de post dus... 😉