annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

vervalsing terugsturen: probleempreventie

Dit schoot me net te binnen.
De verkoper van de vervalsing stuurt me net dat hij een vergoeding wilt geven, maar hij vraagt of ik niet wil vergeten om het vervalste racket terug naar Engeland te sturen.

Om te vermijden dat hij gaat ontkennen dat hij het ontvangen heeft, ga ik foto's nemen van het item voor ik het terug stuur. Ik ga er ook voor proberen te zorgen dat hij een handtekening moet zetten als bevestiging dat het niet beschadigd is.

MAAR

Hoe vermijd ik dat hij gaat zeggen van " Het racket dat ik ontvangen heb is niet het origineel dat ik heb opgestuurd " ?
Hij zou immers kunnen beweren dat ik het zogezegde origineel hier heb gehouden en dat ik een vervalsing naar hem heb gestuurd.

Voordat ik de kopie terug stuur wil ik zeker weten dat hij me op geen enkele manier nog kan oplichten.

Hij biedt aan om de £90 die ik heb betaald terug te geven, maar daarmee heb ik nog steeds transactiekosten en dit accepteer ik niet.
Daar bovenop wil ik ook vermijden dat hij zijn tegemoetkoming op een of andere manier kan opvragen als ik iets vergeet voor ik het verzend.

Het racket lag hier voor de deur toen ik thuis kwam en ik heb nooit iets moeten tekenen. Hij kan dus altijd beweren dat het niet zijn item is dat ik hem terug stuur
Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Het racket lag hier voor de deur toen ik thuis kwam en ik heb nooit iets moeten tekenen

Ha? jammer dat het toen niet 'gestolen' is, dan kon je een geschil openen wegens niet ontvangen, en moest je het ding niet terug sturen. ;-)

m.

m.
Bericht 2 van 22
laatste antwoord

Ja tegen sommige oplichters ben je niet opgewassen.
Terugzenden,traceerbaar met handtekening is duur en krijg je niet terug.
Als de verkoper volhoudt ,bij een geschil bij paypal,dat het een echte is,is het aan jou om schriftelijke bewijzen van de verdeler naar paypal te verzenden.Onmogelijk om dit binnen de opgelegde tijd te bekomen.
Namaak kopen is ook strafbaar.
Je kan echt geen kant uit geloof me.
Chanteren met feedback mag ook niet.
De kans zit er altijd in dat je niets terugkrijgt en dan ben je nog de verzendkosten kwijt.
En er zit niet alleen bedrog bij verkopers,ook onder kopers bevinden zich echte oplichters .
Het verschil is,dat je zelf de verkoper kan kiezen,terwijl als verkoper je je klanten niet kan kiezen.
Bericht 3 van 22
laatste antwoord

@ Siemenpoes

Hij heeft me zonet £95 geboden en ik heb 30 dagen om dit te accepteren of te weigeren. Stel dat ik accepteer en het terug stuur, kan hij me dan nog iets maken?

Zoals hierboven vermeld. Ik denk bvb aan " ja maar dit is niet mijn racket" of " het is niet aangekomen "..
Ik weet zeker dat hij alweer een plan klaar heeft.
Voorlopig accepteer ik niets, tot ik weet welk bedrijf het wordt en wat de kosten zijn.

Ik heb hem net gevraagd om zelf zijn eisen weer te geven als ik het terug stuur, zodat hij me niks kan maken als hij het item weer bezit. Ik wil over 2 weken geen bericht van hem krijgen waarin hij een poging onderneemt om zijn £95 weer van me af te pakken.
Bericht 4 van 22
laatste antwoord

@ siemenpoes

jammer dat er hier geen edit - knop is. Het racket kostte £80 en er waren voor £10 verzendkosten. Hij biedt me nu £95 dus nog £5 voor verzendkosten.
Ik denk dus wel dat ik het nog van hem gedaan krijg. Zijn bod van £95 kan hij in ieder geval niet meer terug trekken want met 1 simpele klik kan ik het accepteren.

Het enige wat ik wil vermijden is dat hij me nog een hak kan zetten. Ik vraag me echt af wie er in zijn recht is als hij beweert dat ik het origineel thuis heb laten liggen. Ik heb nooit iets moeten ondertekenen
Bericht 5 van 22
laatste antwoord

Doe je dat zonder klacht bij PAYpal?
Heb je een idee van de verzendkosten,traceerbaar met handtekening en verzekerd voor het totale bedrag.Want ik zou geen risico lopen.
Bericht 6 van 22
laatste antwoord

Er staat op paypal dat ik pas een claim moet indienen als we niet samen tot een oplossing komen. Nu hij een teruggave aanbiedt denk ik wel dat we er gaan komen.

Denk je dat ik er goed aan doe om ondanks zijn bod toch een claim via paypal te openen? Op dit moment is het slechts een dispuut.

Graag verdere feedback, ik wil me niet verder laten oplichten. En ik vraag me trouwens af of ons gesprek wordt gecontroleerd. Indien het toegestaan is post ik het hier op het forum
Bericht 7 van 22
laatste antwoord

en ik heb nog geen idee over de verzendkosten maar ik heb nog tijd. Ik laat dit tot op de bodem onderzoeken als het kan en ik zal geen overhaaste beslissingen nemen.

Hij heeft me in het dispuut net uitdrukkelijk gevraagd om het geschil stop te zetten. Zit hier iets achter denk je?
Bericht 8 van 22
laatste antwoord

Zolang je geen namen plaatst mag het hoor!

Ik weet niet wat ik je moet aanraden,heb vandaag al zoveel mails van bedrogen mensen ontvangen,dat ik er moedeloos van word.
Ik heb niets met ebay te maken,kan daar niets meer bekomen dan jij.
Kan die verkoper van jou ook niet financiel natrekken.
Zal er eens over slapen.
Maar als die zelf in mail toegeeft dat de raket fake is,dan zou ik zeker via paypal gaan en die mail bijvoegen.Dan hoef jii niet met bewijzen af te komen
Bericht 9 van 22
laatste antwoord

Bij paypal sluiten zou ik toch niet doen hoor,dan kan je op niets nog terugvallen.
Je kan geen tweede geschil voor hetzelfde opstarten.

Ga maar eerst eens horen wat een traceerbare,verzekerde verzending met ontvangstbevestiging kost.Verzekerd omdat je dan bij schade of verlies een terugbetaling krijgt van de post.Ik denk meer dan 30 euro hoor.
Bericht 10 van 22
laatste antwoord