annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

vervalsing terugsturen: probleempreventie

Dit schoot me net te binnen.
De verkoper van de vervalsing stuurt me net dat hij een vergoeding wilt geven, maar hij vraagt of ik niet wil vergeten om het vervalste racket terug naar Engeland te sturen.

Om te vermijden dat hij gaat ontkennen dat hij het ontvangen heeft, ga ik foto's nemen van het item voor ik het terug stuur. Ik ga er ook voor proberen te zorgen dat hij een handtekening moet zetten als bevestiging dat het niet beschadigd is.

MAAR

Hoe vermijd ik dat hij gaat zeggen van " Het racket dat ik ontvangen heb is niet het origineel dat ik heb opgestuurd " ?
Hij zou immers kunnen beweren dat ik het zogezegde origineel hier heb gehouden en dat ik een vervalsing naar hem heb gestuurd.

Voordat ik de kopie terug stuur wil ik zeker weten dat hij me op geen enkele manier nog kan oplichten.

Hij biedt aan om de £90 die ik heb betaald terug te geven, maar daarmee heb ik nog steeds transactiekosten en dit accepteer ik niet.
Daar bovenop wil ik ook vermijden dat hij zijn tegemoetkoming op een of andere manier kan opvragen als ik iets vergeet voor ik het verzend.

Het racket lag hier voor de deur toen ik thuis kwam en ik heb nooit iets moeten tekenen. Hij kan dus altijd beweren dat het niet zijn item is dat ik hem terug stuur
Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Echt bedankt voor al je tijd liefste siemenpoes

Ik kreeg zonet een email van een andere koper die van hem een racket heeft gekocht. Die heeft uiteraard ook fake vastgesteld

Dat helpt mij wel een pak vooruit denk ik, nu zijn we al met 2 en er zullen er nog volgen.
Wel vraag ik me af of ik nog recht heb op zijn bod van £95 als ik er een claim van maak. Maar ik denk wel dat ik dat ga doen voor de veiligheid

Morgen check ik dit topic opnieuw, maar ik mag niet vergeten om nog te studeren. Heb bijna belangrijke examens aan de unief..

Alvast een dikke knuffel voor al je moeite
Bericht 11 van 22
laatste antwoord

Zeker veel succes met je examens.

Met 2 sta je zeker sterker.
Waardeer best op tot een claim,hou er rekening mee dat je de verzendkosten zelf moet dragen,maar dan hou je tenminste nog iets over.
Zou zeker niet buiten paypal gaan handelen,waar sta je als zijn creditkaart ongeldig is.Ik kan je hiermee niet helpen want kan geen buitenlandse lijsten inkijken .
Hou er dus rekening mee dat die onvermogend is.
Via paypal zit je dan saver.

Ik ben het ook niet eens met het verwijt van sommigen die vinden dat je maar niet moest kopen.Mensen die een degelijke opvoeding hebben gehad zien niet altijd het slechte eerst.Trouwens een eventuele miskoop van een verkoper, waar hij nog de helft van de prijs voor krijgt is toch niet zo abnormaal.

Veel succes ,en veel aankopen lopen wel goed af.
Je hebt pech dat je eerste keer een totaal drama is.
Probeer best te kopen bij verkopers die al jaren actief zijn,bekijk heel goed de feedback.Bedriegers blijven geen jaren actief,beginnen wel steeds opnieuw....
En bedriegers bevinden zich zowel bij kopers als bij verkopers,internet is een handig medium voor oplichters en voor mensen die aan de rand van de maatschappij leven.
Bericht 12 van 22
laatste antwoord

Nog wat raad:

Hij biedt je 95 pond via paypal neem ik aan? Zolang jij niet accepteert, kan hij dit terugtrekken. MAAR... ik veronderstel dat dit geen terugbetaling is maar zogezegd een nieuwe betaling. Als ik gelijk heb, dan wordt dit voor paypal beschouwd als een nieuwe aankoop waarbij hij de KOPER wordt en jij de verkoper. Dat wil zeggen, dat HIJ dan plots kopersbescherming geniet en de rollen gewoon kan omdraaien. Hij kan dan zijn geld terug eisen omdat jij zogezegd fake verkoopt. Als hij dat doet, dan is het enige dat jij nog kan eisen dat hij het racket terugstuurt.

Jammer dat je ons nooit gemeld hebt dat je nooit hebt moeten tekenen voor ontvangst. In dat geval had je gewoon kunnen zeggen dat je nooit iets had gekregen. Dan had hij moeten bewijzen dat jij het wel had gekregen (wat hij dus niet zou kunnen, aangezien er nooit getekend is geweest) en had je je geld gehad en het racket mogen houden.

Wat misschien nog een mogelijkheid is, is dat jij bij VISA je geld terug claimt, maar heb daar zelf geen ervaring mee. Heb het zelf nog nooit gedaan.
Bericht 13 van 22
laatste antwoord

bottom line is dus dat ik zijn aanbod van £95 best weiger en het opwaardeer tot een claim. Ik hoop dat er bij die claim wel iemand komt die dit superviseert en mij niet kan oplichten.
Ik vertrouw hem voor geen haar en dacht al dat er iets achter zat.
Ik contacteer even de andere koper en raad hem het zelfde aan
Bericht 14 van 22
laatste antwoord

Probleem is, dat als je opwaardeerd tot claim, je zal moeten terugsturen en hij niet meer KAN terugbetalen dan wat jij betaald hebt.
Bericht 15 van 22
laatste antwoord

Inderdaad. Maar als ik zijn £95 accepteer krijg ik over een week melding dat hij deze terug vraagt wegens "niet ontvangen, beschadigd " of iets dergelijks.

Dan maar beter op safe spelen denk ik. En als we met 2 zijn voor zo'n claim, kan ik dan echt geen schadevergoeding vragen?

Ik vind het echt een belachelijk systeem. Het lijkt erop dat de site en de fraudeur onder 1 hoedje spelen en illegale activiteit goedpraten
Bericht 16 van 22
laatste antwoord

De verkoper kan die 95 Pond heel gemakkelijk terugsturen via de betaling die de koper heeft gedaan via PayPal. Dat heet een gedeeltelijke terugbetaling (partial refund). PayPal voorziet zelfs in een link bij de betalingsgegevens van de koper. Met één klik is dat voor elkaar.
Als de verkoper dat doet krijgt hij zelfs een gedeelte van de PayPal kosten terug.
Op die manier stuurt hij dus geen "betaling" en kan ook niets terugtrekken. :-)

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 17 van 22
laatste antwoord

"...kan ik dan echt geen schadevergoeding vragen?" :

Een schadevergoeding moet je via de rechtbank afhandelen . Wordt je in je gelijk gesteld kan je een schadevergoeding eisen maar daarom nog niet verkrijgen .
Bericht 18 van 22
laatste antwoord

kijk ik wil die schadevergoeding gerust laten vallen, maar dan houd ik het racket of geef ik het aan de politie. Dat lijkt me een normale reactie omdat de verkoper zelf heeft toegegeven dat hij me heeft opgelicht met een kopie. Ik ga geen namaak terug sturen (tegen betaling dan nog) zodat hij het aan een andere onschuldige kan gaan verpatsen en ik hoop ook dat ze dat niet van me gaan eisen.

Als de politie iemand betrapt met drugs dealen, dan zeggen ze ook niet van " ik zal je drugs een week bijhouden en volgende week kom je ze maar weer halen. Maar niet verkopen he!"

Ik vraag me af wat voor rechten die idioot nu nog heeft. Maar ik weiger er nog 1 cent aan uit te geven
Bericht 19 van 22
laatste antwoord

De verkoper kan die 95 Pond heel gemakkelijk terugsturen via de betaling die de koper heeft gedaan via PayPal. Dat heet een gedeeltelijke terugbetaling (partial refund). PayPal voorziet zelfs in een link bij de betalingsgegevens van de koper. Met één klik is dat voor elkaar.

Maar een verkoper kan toch nooit MEER terugbetalen dan de originele betaling? In dit geval is er 90 pound betaald, dan kan de verkoper toch geen 95 pound terugbetalen?
Bericht 20 van 22
laatste antwoord