annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

vervalsing terugsturen: probleempreventie

Dit schoot me net te binnen.
De verkoper van de vervalsing stuurt me net dat hij een vergoeding wilt geven, maar hij vraagt of ik niet wil vergeten om het vervalste racket terug naar Engeland te sturen.

Om te vermijden dat hij gaat ontkennen dat hij het ontvangen heeft, ga ik foto's nemen van het item voor ik het terug stuur. Ik ga er ook voor proberen te zorgen dat hij een handtekening moet zetten als bevestiging dat het niet beschadigd is.

MAAR

Hoe vermijd ik dat hij gaat zeggen van " Het racket dat ik ontvangen heb is niet het origineel dat ik heb opgestuurd " ?
Hij zou immers kunnen beweren dat ik het zogezegde origineel hier heb gehouden en dat ik een vervalsing naar hem heb gestuurd.

Voordat ik de kopie terug stuur wil ik zeker weten dat hij me op geen enkele manier nog kan oplichten.

Hij biedt aan om de £90 die ik heb betaald terug te geven, maar daarmee heb ik nog steeds transactiekosten en dit accepteer ik niet.
Daar bovenop wil ik ook vermijden dat hij zijn tegemoetkoming op een of andere manier kan opvragen als ik iets vergeet voor ik het verzend.

Het racket lag hier voor de deur toen ik thuis kwam en ik heb nooit iets moeten tekenen. Hij kan dus altijd beweren dat het niet zijn item is dat ik hem terug stuur
Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Nee, dat kan niet. Maar hij kan wel een gedeeltelijke of een volledige refund doen en dan is de kwestie opgelost.
Die kan hij nooit terug-opeisen.

Ik was in de war met de bedragen. :-)

Nemo me cohabitat inpuntem

Bericht 21 van 22
laatste antwoord

En sorry hoor maar ik vind wel dat er aan dit voorval erg veel woorden besteed worden.

Als de door eBay en PayPal voorziene geschillen en claims gevolgd worden dan komt het wel goed.
Het enige nadeel is dan dat het artikel moet worden teruggestuurd met een online op te volgen track&trace.
Maar dat risico zat er vanaf het begin al in omdat de koper toch al z'n bedenkingen had over de echtheid.

Mensen zitten graag voor een eurocentje op de eerste rij maar meestal werkt dat niet zo en goedkoop is meestal duurkoop.
En als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat meestal ook. :^O

Bericht 22 van 22
laatste antwoord