annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aankoop/biedgedrag veranderd !

Vergeleken met enkele jaren terug is het koop/biedgedrag bij kopers erg veranderd, ook bij mezelf als ik koop.

Wachten tot de laatste minuten om te bieden.

Op eigen aanbiedingen vaak 8 tot 15 en soms meer "volgers" zien en niemand die het eerste bod doet.

Verkopers die te laag gestart zijn halen hun object soms weg omdat ze schrik hebben dat hun object voor te weinig zal verkocht worden.

De kopers worden dus slimmer maar het betekent ook dat je als verkoper steeds het minimum moet starten om verkoop onder je gewilde prijs te hebben.

Zo zie je maar.

Zo maar eens eens .....

Johan
Bericht 1 van 79
laatste antwoord
78 ANTWOORDEN 78

Aan al die "ervaren" verkopers die constant zagen maar denigrerend doen over "een paar euro'kes": misschien tijd om eens te stoppen met de massahysterie en het hokjesdenken, en jullie eens te bezinnen over waar jullie eigenlijk mee bezig zijn?

Ik denk dat die professionele verkopers hier op Ebay verdomd goed weten waarmee ze bezig zijn. Sinds enkele maanden verdien ik mijn boterham hier op Ebay. Ik kan u verzekeren dat je dan het onderste uit de kan moet halen als dat enigzins leefbaar wil zijn.

En wat die paar euro'kes betreft: per PayPalbetaling betaal ik 1-2 euro aan PayPal. Als verkoper heb ik het afgelopen jaar 2000 feedbacks verzameld. Gezien je belange niet voor alle transacties een feedback ontvangt, ligt het werkelijke aantal transacties nog een heel stuk hoger. Een steeds groter deel van deze betalingen ontvang ik via PayPal. Ik moet er geen tekeningetje bij maken wat een kostenplaatje dit met zich meebrengt op jaarbasis. Een kostenplaatje waar ik als verkoper absoluut niets aan heb wat Ebay ook moge beweren!!!

Mijn verkoop is voor 99,99% België. Ik kan volledig zonder PayPal.

Binnen enkele maanden hoop ik mijn eigen website te hebben. Gezien ik me in de eerste plaats toch niet naar buitenlandse kopers zal richten, zal PayPal geen aanvaard betalingsmiddel zijn. Op Ebay al meer dan genoeg miserie mee gehad. Trop is teveel.
Bericht 21 van 79
laatste antwoord

Je kan misschien overwegen om een tweede paypal rekening aan te maken voor de micropayments. Zo zijn de paypalkosten voor objecten met een lage verkoop prijs veel lager.
Bericht 22 van 79
laatste antwoord

Articcynda, hou je mond, er is nu nog niets deftigs uit gekomen!

Ik heb dit jaar al voor 155 euro aan paypal betaald!

Word maar NOOIT zelfstandig, blijf maar zwartwerker, anders was je al failliet.

Zelfstandig zijn is winst maken om zo je investeringen en je eigen loon uit te kunnen betalen.

1 euro is ALTIJD belangrijk.

Als er maar 699 euro op de bank staat en het is m'n laatste dag dat ik 700 euro aan de btw moet betalen dan zit ik met een groot probleem. Die betaling zal niet doorgaan.

Zwijg dus stil, je kent er niets van , je bied niets aan en je koopt niets, je hebt dus NUL ervaring en je zet alleen mensen op een verkeerd spoor met je bekrompen mening.
Bericht 23 van 79
laatste antwoord

Wat ik spijtig vind is dat er mensen posten met nul- of bijnanulaccounts en tegelijkertijd maar blazen dat ze enorme feedbacks en verkoopcijfers halen.

Wat hebben jullie als ervaren ebayers te verbergen ?

Bericht 24 van 79
laatste antwoord

Wat mijzelf betreft, ik heb niet de waarheid in pacht maar enkel een beetje ervaring door de jaren heen.

Werk onder 3 accounts, na te checken, zelfde persoon, zelfde adres.

hellyhansenbelgium
saskiadelamont
winkelcentrum
Bericht 25 van 79
laatste antwoord

Wat ik spijtig vind is dat er mensen posten met nul- of bijnanulaccounts en tegelijkertijd maar blazen dat ze enorme feedbacks en verkoopcijfers halen.

Wat hebben jullie als ervaren ebayers te verbergen ?

Niets. Maar ik verkies om anoniem mijn mening te komen verkondigen. Ik heb jaren gewerkt om mijn verkopersaccount uit te bouwen. Deze wil ok zo veel mogelijk van alles afschermen.

@ winkelcentrum:
Als het u een troost mag zijn, ik betaal maandelijks +- 100 euro aan PayPalkosten.
Bericht 26 van 79
laatste antwoord

Als er maar 699 euro op de bank staat en het is m'n laatste dag dat ik 700 euro aan de btw moet betalen dan zit ik met een groot probleem. Die betaling zal niet doorgaan.

Als jij per se BTW wil betalen dan is dat jouw keuze, en dan moet je er ook niet over zagen. Ik betaal geen BTW, en lig er dan ook niet van wakker.

PayPal idem dito: een bankoverschrijving gaat (bijna) even gemakkelijk als een PayPal betaling en kost helemaal niets. Als je dus PayPal betalingen aanvaardt voor binnenlandse transacties, dan moet je niet komen klagen omdat je de gratis alternatieven negeert.

Werk onder 3 accounts, na te checken, zelfde persoon, zelfde adres.

hellyhansenbelgium
saskiadelamont
winkelcentrum

Ik had al in de gaten dat er iets niet in de haak was met die Saskiadelamont... Waar gaat dat naartoe met deze wereld, als mensen er al openlijk voor uitkomen om andere accounts aan te maken om op eigen veilingen te bieden en zo de prijs op te drijven?
Bericht 27 van 79
laatste antwoord

andere accounts aan te maken om op eigen veilingen te bieden

1.soms heeft ebay de gewoonte om een account tijdelijk te schorsen (bvb wegens openstaande geschillen(niet-betalers...) )...een andere account is dan nuttig.
2.best is ook een scheiding tussen koop en verkoop-account (bij een aankoop(aankoopaccount) met een probleem/negatieve fb kan de slechte verkoper niet beginnen wraakfeedbacks...).
3.voor sommige items kan het interessant zijn om een appart account te hebben. bvb een appart account voor cd/dvd/lp zodat de koper ,wanneer hij muziek wil,niet wordt gestoort door andere items die er tussen staan.

zelf heb ik verschillende aankoopaccounts ,immers bij het bieden met een account met hoog fb krijg je meer tegenbieders (account wordt dus waardeloos als koopaccount).
Bericht 28 van 79
laatste antwoord

Ik had al in de gaten dat er iets niet in de haak was met die Saskiadelamont... Waar gaat dat naartoe met deze wereld, als mensen er al openlijk voor uitkomen om andere accounts aan te maken om op eigen veilingen te bieden en zo de prijs op te drijven?

Bedankt articcynda voor de beschuldiging !!!!

Als ik U was zou ik een klacht bij EBAY indienen.

EBAY zal mij NIET pakken op tegenbieden op eigen objecten want het grootste aanbod van mijn objecten zijn NU KOPEN !

Wat de veilingen betreft start ik aan mijn minimum prijs die ik zeker wil, dus hoef niet tegen te bieden.

Mijn aankoopaccount is PUUR privé voor mijn hobby (saskiadelamont) Check it out !!!! Ik ondervind niet meer tegenbieders door de hoge feedback op deze account.

De andere accounts hellyhansenbelgium en winkelcentrum zijn puur zakelijk en vrijgesteld van btw. Koop ik enkel aan voor doorverkoop.

Beste articcynda,

je antwoorden bewijzen weer dat je er niets van kent!

PAYPAL ben ik verplicht te gebruiken doordat ik zakelijke verkoper ben met een winkel.

BTW betaal jij wel aan ebay als je iets plaatst. Met name 15%

Klanten die bij mij kopen betalen 21% btw, zit in de aankoopprijs ingerekend en ik moet die 21% doorstorten aan de btw.

Jij betaald geen btw? Dat heb je dus mis.

Maar dat je een zwartwerker bent heb je al bewezen, moesten iedereen zo zijn dan zou onze welvaart er niet zo uitzien als nu!
We leven in een paradijs maar niet iedereen beseft dit!
Sociale vangnetten zijn er volop door hardwerkende mensen, vooral kmo'ers die weer andere mensen aan het werk zetten. Ik ben zo'n kmo'er en ben er fier op.
Bericht 29 van 79
laatste antwoord

articcynda zegt: Waar gaat dat naartoe met deze wereld, als mensen er al openlijk voor uitkomen om andere accounts aan te maken om op eigen veilingen te bieden en zo de prijs op te drijven?

Mijn euro begint nu nog maar door te vallen!

Moet ik eigenlijk zo'n ongegronde beschuldiging nemen?

Misschien moet ik dit wel eens aan EBAY melden.
Bericht 30 van 79
laatste antwoord