Beste mensen,
er is geld genoeg in Belgie en Vlaanderen,
alleen vrees is dat onze beleidsmensen zeeeeeeeer slechte zelfstandigen zouden zijn want ze geven meer geld uit dan er binnenkomt en ze geven uit wat ze nog moeten ontvangen.
ook laten onze beleidsmensen zeer veel geld liggen die ze nooit gaan ophalen door te weinig personeel.
er gaan vaak miljoenen euro's verloren aan erg domme kunstprojecten waar nog geen fractie van de bevolking van af weet. zo kan ik een voorbeeld aanhalen van jonge muziekinstructeurs die enkele keren per jaar naar Zuid Africa gaan om daar muziekles te geven alles op kosten van de Vlaamse gemeenschap ....
betreffende die vergrijzing en pensioenleeftijd, men wil de gewone werkmen laten werken tot 68 en later!
wel , dat men dan eerst eens IEDEREEN laat werken tot 65, dat zo al beter zijn want nu zijn er toch veel categoriëren waar ze al op 54 stoppen, 56, 60 etc ....
Eerste stap is, laat IEDEREEN tot 60 werken, ook militairen, beambten etc ... Wie langer wil werken moet dan beloond worden.
Er zijn nog zovele belasting departementen waar men geld kan besparen en ook correcter innen.
Neem nu bvb de grondbelasting! Er zijn zo van die huizen over inhet land waar de grondbelasting belachelijk weinig is, dit moeten ze optrekken maar anderzijds ook scheefgetrokken situaties waar sommigen te veel betalen ook rechttrekken.
Ik ken iemand met een huisje rond Brussel die maar 200 euro grondbelasting betaald. Huis is op en top gerenoveerd. In dezelfde straat staat een nieuwbouw, de helft kleiner en de helft minder grondoppervlak, daar betalen ze 1400 euro grondbelasting! Erg veel dus !!!
Logisch zou zijn, 750 voor het oudere huis, 1250 voor het nieuw huis, winst voor de staat 400 euro.
Nu, ik kan nog veel voorbeelden geven.
ER is dus genoeg geld maar men kan het niet goed beheren, dit is wat er ook in Griekenland gebeurd is!
Vraag maar eens aan Vandelanotte wat hij met het zilverfonds gedaan heeft !!
Onze beleidsmensen SPELEN met ons geld op de beurs, ONVERANTWOORD !