annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aankoop/biedgedrag veranderd !

Vergeleken met enkele jaren terug is het koop/biedgedrag bij kopers erg veranderd, ook bij mezelf als ik koop.

Wachten tot de laatste minuten om te bieden.

Op eigen aanbiedingen vaak 8 tot 15 en soms meer "volgers" zien en niemand die het eerste bod doet.

Verkopers die te laag gestart zijn halen hun object soms weg omdat ze schrik hebben dat hun object voor te weinig zal verkocht worden.

De kopers worden dus slimmer maar het betekent ook dat je als verkoper steeds het minimum moet starten om verkoop onder je gewilde prijs te hebben.

Zo zie je maar.

Zo maar eens eens .....

Johan
Bericht 1 van 79
laatste antwoord
78 ANTWOORDEN 78

Wachten tot de laatste minuten om te bieden.

Sorry voor de verkopers met veilingen onder ons, maar...
Zelfs dat is nog te vroeg! Zo jaag je alleen maar de prijs omhoog.
Ik bied altijd in de laatste 5 seconden B-)

Bericht 2 van 79
laatste antwoord

ssssst !

je moet anderen niet op nog betere gedachten brengen!

,-)
Bericht 3 van 79
laatste antwoord

Ik zal even het goede voorbeeld geven dan.
Als ik bied doe ik dit in het begin van de veiling, ik bied dadelijk een redelijk bedrag maar ik bied ook niet dadelijk te hoog zodat ik andere bieders niet afschrik met mijn hoog bedrag, mijn hoogste bedrag bied ik dan op de laatste dag van de veiling maar zeker niet in de laatste seconden.

Voila, de kopers beetje opvoeden.

Photobucket

Photobucket

Bericht 4 van 79
laatste antwoord

EBAY heeft een automatisch biedalgoritme. Je geeft gewoon het hoogste bedrag op dat je voor het object zou willen betalen, en EBAY biedt voor jou tot max. dat bedrag. Op die manier hoef je dus geen verrassingen te verwachten in de laatste seconden.
Bericht 5 van 79
laatste antwoord

EBAY heeft een automatisch biedalgoritme. Je geeft gewoon het hoogste bedrag op dat je voor het object zou willen betalen, en EBAY biedt voor jou tot max. dat bedrag. Op die manier hoef je dus geen verrassingen te verwachten in de laatste seconden.

Klopt, maar het is anderzjds veel beter - als je kan uiteraard - om dit maximumbod pas op't allerlaatst zelf te plaatsen.
Zo geef je shillbieders geen kans om de prijs kunstmatig te gaan opdrijven tot je hoogste bod.

Maar al te vaak zie je nog steeds dat er een bieder is die "boven jou wil uitkomen", dit ook doet maar dan uiteindelijk zijn bod terug intrekt om dan later met een ander account toch wel net onder jouw hoogste bod uit te komen (als het aanvaardbaar zal zijn uiteraard)

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 6 van 79
laatste antwoord

biedalgoritme of niet, bieden is een kunst en je moet vaak proberen goed in te schatten. Vlugge computer, afwachten, goed moment kiezen onmiddellijk je allerhoogste bedrag bepalen en niet op het laatste ogenblik toch nog ietsje meer willen uitgeven ....

Vaak winnen we op objecten die op zeer kalme periodes aflopen, bvb op een maandagmorgen, in het midden van de nacht ... en dan nog vaak met zeer weinig trefwoorden. Bvb s'n nachts 2 uur loopt een oude pop af maar er staat niets specifieks bij vermeld en de foto is ook erg troebel, dan hebben we meer kans om het vast te hebben dan dat een geroutineerde powerseller diezelfde pop zou verkopen met wel 10 foto's en heel duidelijke titel.

Voor identiek hetzelfde object zien we vaak verschillen van enkele 100den euro's.

Ja, verkopen is een beroep, hoe beter je de stiel kent hoe meer succes je hebt,hoe hoger je bedragen kunnen zijn, maar ook bieden is een stiel.
Bericht 7 van 79
laatste antwoord

Zo geef je shillbieders geen kans om de prijs kunstmatig te gaan opdrijven tot je hoogste bod.

Je kan hier rekening houden met het shillbieders-gedrag.
Ongeveer 1hr voor het aflopen van een veiling beginnen de eersten zich terug te trekken.
Op ongeveer een half voor eind krijg je de hoofd-groep.
Op ongeveer een kwartier voor eind blijven alleen de hardliners-shillbieders over,deze zijn echter met weinigen (zeker als een item 's nachts afloopt).
Tussen de 5' en 10' voor eind gaan meestal de hardliners eruit (het overbieden /terugtrekken van bod duurt te lang , zeker wanneer de verkoper meerdere items aan het aflopen heeft).
5' voor het einde is het 95% safe tegen shillbieders hetgeen ook mooi op tijd is om alles voor te bereiden tegen snipers .
Bericht 8 van 79
laatste antwoord

Natuurlijk zelf snipen is het beste ,of een automatische sniper...
Bericht 9 van 79
laatste antwoord

Voor identiek hetzelfde object zien we vaak verschillen van enkele 100den euro's.

Ik heb in het verleden nog artikels verkocht die met een vaste prijs stonden op ebay en via biedingen en de biedingen haalden een hoger bedrag dan de vaste-prijs-aanbieding, tot 30% hoger zelfs.
Biedgedrag kan je dus onmogelijk doorgronden...

Bericht 10 van 79
laatste antwoord