annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Beleid omtrent feedback. 2 Maten en gewichten ???

Op 14 april koop ik 3 polo's van peerke13. (geen mogelijkheid tot verzekerde zending of PayPal)

Na 2 weken heb ik niets ontvangen. Verkoper zend me bewijs van verzending via kiala, maar na 4 weken geven ze toe het verloren te zijn. Ik breng verkoper ervan op de hoogte, en vraag hem of hij een voorstel heeft om mijn verlies een beetje te compenseren. Daarop begint hij me verwijten te maken, en te dreigen. (geen enkele compensatie dus)
Ik laat dit bezinken, en besluit om hem negatieve FB te geven omtrent zijn agressieve, beledigende mail. Enkel to the point "LOST 36€ ! GETS ABUSIVE AND RUDE, AND REFUSES ANY REFUND ! AVOID THIS SELLER !"
Ik dien ook een geschil wegens niet ontvangen object in, maar aangezien de verkoper het heeft verzonden, (wat ik niet betwijfel, het gaat om zijn agressieve reactie op mijn vraag) verlies ik dit geschil.

Groot is mijn verwondering als even later blijkt dat de negatieve FB die ik had gegeven plots verdwenen is.

Ik doe daarop navraag en krijg van hen volgend antwoord:

Uw geschil hebben wij onderzocht in het kader van eBay Buyer Protection en hebben wij afgerond in het voordeel van de verkoper. U heeft hierover ook een bericht ontvangen.

Gezien het feit dat deze kwestie niet in uw voordeel werd gesloten, hebben wij de betreffende feedback verwijderd.

Goed om weten dat dit het beleid is omtrent feedback... Dus als ik bericht in mijn feedback dat de goederen niet zijn aangekomen, en dat ik geen vergoeding heb ontvangen, dan wordt dit verwijdert omdat ik een geschil niet heb gewonnen ? Had ik geen geschil geopend, was hij dus blijven staan ???   Had de verkoper van Paypal, of verzekerde zending willen gebruik maken, dan had ik mijn geld terug gekregen. Behoorlijk tegenstrijdig met al hun regels omtrent FB, dat mijn BELEEFDE commentaar hierover werd verwijderd !

PS: Aangezien ik 3 items had gekocht, heb ik mijn FB vandaag opnieuw geplaatst. Benieuwd hoelang hij zal blijven staan.

Bericht 1 van 19
laatste antwoord
18 ANTWOORDEN 18

Sorry voor de lege ruimtes, maar ik heb geen flauw idee hoe die er komen. ?:|

Bericht 2 van 19
laatste antwoord

God, het is tegenwoordig steeds kommer en kwel bij verzendingen met Kiala. Mijn vrouw koopt af en toe eens iets tweedehands voor onze kleinste en in meer dan 50% van de aankopen krijgt ze nooit een berichtje dat het pakje afgeleverd werd in de Kiala-shop.

Wat je verkoper betreft, is het nochtans vrij eenvoudig hoor. Hij heeft het traceerticket en kan daarmee perfect naar Kiala stappen en een schadevergoeding eisen. Het verkregen bedrag (dekt vaak niet de kostprijs maar kom), zou hij dan al kunnen terugstorten naar jou.

Maar... eigen ervaringen leren dan wel dat "verloren" pakketten dan vaak plots alsnog opduiken in hun magazijn.

Laat het gebeurde wel 1 les zijn: Kiala mag dan iets goedkoper zijn dan de post, de service is er echter navenant! Voor mij is het al langer duidelijk dat Kiala aan mijn zendingen niet komt

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 19
laatste antwoord

Het probleem is dat de verkoper enkel met Kiala wou verzenden, en geen paypal of verzekerde zending aanvaarde. Hij zegt ook dat ik mijn plan moet trekken, en zelf schadevergoeding moet vragen aan Kiala. Op basis van deze antwoorden heb ik een neg FB gegeven.

Wat vind je trouwnes van het verwijderen van deze feedback Frits ?

Bericht 4 van 19
laatste antwoord

Ik vind dit persoonlijk een eigenaardige zet van ebay. Vermoedelijk baseren ze zich op het bewijsstuk dat de verkoper bezit om te stellen dat hij wel degelijk verzond en er dan ook sprake is van "misbruik van het feedbacksysteem".

Nu, het blijft een feit dat dergelijke verkopers te mijden zijn als de pest. Wie zijn kopers op een dergelijke manier behandelt, heeft  weinig of geen commerciële ingesteldheid, zou ik op zijn zachtst zeggen

Bericht 5 van 19
laatste antwoord

Het probleem is dat de verkoper enkel met Kiala wou verzenden, en geen paypal of verzekerde zending aanvaarde.

Vooral het eerste is dan wel in tegenspraak met zijn aanbiedingen hé?

Daar staat duidelijk het volgende: "Versturen met de post kost 6,20 Euro per kilopost tot 2 Kg. Tot 10 Kg betaal je 8,40 Euro en met Kiala kost het 4 Euro tot 15 Kg."

In andere aanbiedingen staan er dan weer wel posttarieven van De Post aangerekend als verzendtarief.

Mocht deze binnen een aanvaardbare straal wonen en ik werd zo behandeld....

Bericht 6 van 19
laatste antwoord

... dan ging ik toch eens tot daar om samen tot een aanvaardbaar vergelijk te komen.

Soms kan een menselijk contact de gemoederen bedaren en kan het soms helpen om samen eens naar een bevredigende oplossing te zoeken

Bericht 7 van 19
laatste antwoord

Ik vind het ook raar dat die bij sommige aanbiedingen de keuze laat.

Kan zijn dat die bij alle aanbiedingen de keuze laat.

Kopers willen altijd het goedkoopste en als ze maar 4 euro willen betalen.

Ik krijg dikwijls de vraag om met Kiala te verzenden ,wat ik steeds weiger.Sommige kopers willen dan zelfs hun aankoop annuleren,ook al is Kiala niet als mogelijkheid vermeld.

Je zou steeds de 2 partijen moeten horen ,maar ik blijf het eigenaardig vinden dat die weigerde met de post te verzenden ,en weigerde om met secur te verzenden.

Bij Kiala is de vergoeding 10 euro per kg.,dus heeft 1 van beide 20 euro verlies.

En een rode bol geven helpt zeker niet om van de verkoper nog enige medewerking  te verwachten

Bericht 8 van 19
laatste antwoord

Ik kan ook niet geloven dat een verkoper zou weigeren, als ik bereid ben om 7,20 euro te betalen,om met secur te verzenden.

Natuurlijk moet die niet grof worden,maar de fouten van Kiala op de verkoper afschuiven kan toch ook niet.

Bij de aanbiedingen was PAL PAL niet als betalingsmethode vermeld,dus dat weet je vooraf en dan moet je daar niet kopen.

Bericht 9 van 19
laatste antwoord

Ik schuif de fouten van kiala niet af op de verkoper, het gaat er hem om dat de FB die ik heb gegeven naar aanleiding van de agressieve en beledigende mail van de verkoper, werd verwijderd.

Zelf geef ik als verkoper ook altijd de mogelijkheid om met PayPal te betalen, maar stellen dat men niet moet kopen als er geen PayPal aanvaardt wordt, is wel wat kort door de bocht.

Bericht 10 van 19
laatste antwoord