annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betaal je om op Ebay te zitten?

Als je een gewoon lid bent betaal je dan?
En als je iets verkoopt moet je dan iets betalen?
Bericht 1 van 34
laatste antwoord
33 ANTWOORDEN 33

Je neemt wel een groot risico dat je aanbiedingen geschorst worden ! Ze zijn helemaal niet reglementair.
En zelfs als je dat afhalen niet vermeldt, er zijn altijd kopers die toch willen afhalen ! :-D

m.

m.
Bericht 11 van 34
laatste antwoord

Door ebay kosten te omzeilen loop je inderdaad de kans om geschorst te worden.
Trouwens alle kopers lezen niet alles.
Wat met de DSR score,hoeveel krijg je dan op verzendkosten?
Het minste dat een koper niet tevreden is,gaat hij je melden,wegens omzeilen ebaykosten.
Eerlijk duurt het langst.
Waarom ga je niet verkopen op een andere site,als de regels van ebay je niet aanstaan.
Maar stop A.U.B met verkopers slechte raad te geven.
Bericht 12 van 34
laatste antwoord

Een gedetailleerde score is nog niet beschikbaar voor mij omdat ik nog maar enkele maanden actief ben als verkoper. Maar iedereen aan wie ik heb verkocht (mèt omzeiling van kosten) lijkt tevreden te zijn, ik heb alleszins nog geen klachten gekregen.
Bericht 13 van 34
laatste antwoord

Het is maar te hopen dat die score meevalt.
Maar sla onze raadgevingen best niet in de wind.
Je zal er in de toekomst meer winst uithalen dan nu,het is de bedoeling dat je iets recupereert,anders kan je het beter direct naar de kringwinkel brengen.
Bericht 14 van 34
laatste antwoord

Artic, je gaat toch echt niet verwachten die die DSR heel hoog gaat zijn hé?

Als je je objecten die kunnen verzonden worden aan 2.95 niet-genormaiseerd (als ze al niet onder de 350gr vallen want dan zijn ze nog eens meer dan een euro goedkoper) aanrekent aan 4,95 euro dan kan je toch niet verwachten dat je klanten een maximale tevredenheidsscore zullen geven hé

Dat je dan nog eens zonder scrupules iemand die per overschrijving wil betalen een euro extra kosten aanrekent zonder dat hiervoor ook maar enige verklaring is (overschrijven is immers nog steeds goedkoper dan Paypal om niet te zeggen gratis), dan krijg ik last van een anagrammeke van "kosten" zulle.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 15 van 34
laatste antwoord

articcynda ,je hebt inderdaad nog geen DSR's .Wat denk je je kopers zullen doen wanneer ze jouw verzendkosten gaan vergelijken met de echte verzendkosten ?De kopers kunnen immers een sterretje geven voor verzendkosten.

1 € extra vragen voor overschrijving is wel hééél overdreven ,het is immers kosteloos.
Bericht 16 van 34
laatste antwoord

Waarvoor is die score dan zo belangrijk, eigenlijk?

@hetzijspoor: daar heb je wel een punt, maar het is ook nog niet mijn bedoeling om direct maximale scores te behalen. Met matig tevreden kopers ben ik als beginnende verkoper al ruim tevreden.
Bericht 17 van 34
laatste antwoord

Ik kijk altijd naar de Feedback-score van een verkoper, als ik iets wil kopen, is de score te laag dan bied ik niet.

Is die score belangrijk ? ja dus.

m.

m.
Bericht 18 van 34
laatste antwoord

ah ik veronderstelde dat enkel het feedback percentage daarvoor van belang was... voor ik biedt kijk ik alleen daar naar.

Trouwens, wat is "duur" en wat is "goedkoop" als het op verzendingskosten aankomt? Ik heb al meegemaakt dat hetzelfde item versturen met Kiala € 3 kost en met de Post bijna het dubbele... Dat is zodanig subjectief en afhankelijk van zoveel factoren, dat ik steeds de verzendkosten geval per geval bekijk voor ik ergens op bied i.p.v. naar "globale" scores te kijken.
Bericht 19 van 34
laatste antwoord

Articcynda, ik heb zo het gevoel dat je dermee aan't lachen bent en de raad die je hier krijgt niet echt opneemt...

- Verkopen op ebay is heel sterk afhankelijk van de reputatie die je van in den beginne opbouwt en met matig tevreden kopers lijkt me dit niet echt zo vlot te zullen verlopen
- Wat is duur en wat is goedkoop? Wel, duur is wanneer de verkoper buitensporige extra kosten aanrekent!
Mijn persoonlijke ervaring? Als ik bvb voor iets dat verzonden kan worden voor 1,18 euro dit durf af te ronden naar 2 euro (daar ik BTW dien te rekenen op de verzending + nieuw verpakkingsmateriaal gebruik), dan kan ik je verzekeren dat ik dit zie aan mijn DSR's.
Als ik internationaal verzend en via Nederland zend omdat dit traceerbaar is + ik reken daar de BTW bij die ik verplicht ben, dan moet ik mijn kopers gegarandeerd inlichten van de samenstelling van de verzendprijs omdat TNT-nl steeds het effectief door mij betaald bedrag op het pakket zet.
Doe ik dit niet, dan heb ik het ook hier zitten!

Zeggen dat beoordelingen op verzendkosten subjectief zijn, is vrij naief hoor.
Er is één zeer objectieve regel die je je voor ogen dient te houden: kopers willen zo weinig mogelijk verzendkosten betalen! Rond je het bedrag af bvb van 5.95 naar 6.00 dan zal er geen haan naar krijgen, maar reken je 7.00 dan mag je je verwachten dat ze zullen reageren.
Jammer genoeg zien we dit nu niet meer direct omdat dit via de DSR gebeurt en dit anoniem blijft.

Bericht 20 van 34
laatste antwoord