annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DE POST ! duur en zeer onvoorzichtig !

Voor de zoveelste maal slaagt de post er in om een zeer goed ingepakt kader, 2 x bubbelplastiek + 2 x dik karton om zeker te zijn dat alles goed aankomt gebroken te doen aankomen.

Ik denk er geen rode glaasjes of breekbaar op te zetten want iemand die bij de post werkt verteld mij deze morgen dat er nu éénmaal mensen zijn, ook bij de post die het aantrekkelijk vinden om iets wat breekbaar is stuk te maken. Ongelofelijk eigenlijk ! Maar hoe dan ook word er gesmeten met de dozen en het moet vlug gaan .... volgens mij kan je ook vlug handelen en toch voorzichtig zijn.

Gelukkig heeft mijn koper me een positieve feedback gegeven maar hij schrijft er wel bij dat de verpakking slecht is. Wat definitie van slecht is, daar kan men natuurlijk over discussiëren, feit is dat alles wat glas betreft NIET veilig is voor de POST, zelfs al pak je het dubbel zo goed en voorzichtig in.

Spijtig.
Bericht 1 van 37
laatste antwoord
36 ANTWOORDEN 36

Als je zo'n gele sticker op je postpak kleeft dan mag je nog veel gevoel voor humor hebben, in de post zullen ze er niet mee lachen !!!

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1244091/Man-arrested-Twitter-joke-bombing-airport-Terrorism-Act.html

http://www.smh.com.au/travel/travel-news/aussie-tourist-arrested-over-airport-bomb-joke-20100209-no9w.html

hoeveel voorbeelden nog?
Bericht 11 van 37
laatste antwoord

antwoord is aan articcynda bedoeld hé, niet aan zijspoor ,-)
Bericht 12 van 37
laatste antwoord

Bij de post zullen ze een pak met zo een sticker weigeren !

m.

m.
Bericht 13 van 37
laatste antwoord

Explosief is niet noodzakelijk een synoniem voor "bom" hoor. Elektrolytische condensatoren kunnen ook exploderen bij verkeerd gebruik, ze zitten op zowat elke elektronische PCB, en toch mag je elektronica ongehinderd verzenden.

Het hangt er dus maar vanaf wat je bestempelt als "explosief".
Bericht 14 van 37
laatste antwoord

Elektrolytische condensatoren kunnen ook exploderen bij verkeerd gebruik, ze zitten op zowat elke elektronische PCB, en toch mag je elektronica ongehinderd verzenden.

Dat kan inderdaad, maar enkel als deze op een te hoge spanning worden gebruikt of de polariteit is omgedraaid.
Echter dienen deze dan wel onder spanning te staan en dat zie ik bij de verzending van een toestel of pcb (printed circuit board) nog niet gebeuren. Ik zou hier nog een verdere technische uitleg kunnen doen maar dat ga ik je besparen.
De vergelijking tussen explosief materiaal en electronica gaat dus niet op.
Zo, wat is je volgende onnozele commentaar ?
Bericht 15 van 37
laatste antwoord

Volledig correct, mijnheer Caruso. En dat was dan ook mijn punt: er zijn heel veel zaken die onder bepaalde condities explosief gedrag kunnen vertonen (vrouwen bv.), maar dat betekent niet noodzakelijk dat er ook een acuut explosiegevaar is. Met de meeste hedendaagse militaire explosieven kan je zonder probleem jongleren zonder dat ze afgaan, en zijn dus even veilig om te verzenden als elektrolytische condensatoren.

Als je dus zo'n geel etiketje op een doos plakt, dan betekent dat niet noodzakelijk dat de boel ook effectief de lucht in gaat als je de doos op de grond laat vallen. Maar het zal wel voldoende zijn om de doorsnee postbode tot voorzichtigheid aan te manen.
Bericht 16 van 37
laatste antwoord

Als je deze sticker op de doos plakt dan mag hij nog leeg zijn, ZE HOUDEN HEM TEGEN! Zal niet worden verzonden.

Zo'n sticker KLEEF JE NIET op een doos die je met de Belgische post verstuurd!

Is zo klaar als pompwater !!!!!!
Bericht 17 van 37
laatste antwoord

@ WINKELCENTRUM: Is zo klaar als pompwater

Voor normale mensen is dat zo...
Ik vrees dat we straks iets gaan lezen over de kwaliteit ( klaar of troebel) van pompwater .... :^O
Bericht 18 van 37
laatste antwoord

Er zijn veel dingen hoor die kunnen exploderen, en daarvoor hoeft er dikwijls niet eens electronica of een daarvoor bedoelde ontstekingsbron aan te pas te komen.
Denk alleen maar aan een stofexplosie.

Wat die discussie over de sticker van Artic betreft, dat is toch eenvoudig aan te tonen wie gelijk heeft.
Als Artic nu een pakje met zo'n sticker op de post doet met zichzelf als verzender en begunstigde.
En als Artic dan zo vriendelijk is om hier op het forum verslag uit te brengen.

Al wil ik Artic toch duidelijk aanraden om dit experiment niet uit te voeren.

Photobucket

Photobucket

Bericht 19 van 37
laatste antwoord

Een cola fles in petverpakking kan ook exploderen !

Maar dan nog kleef je geen zo'n sticker er op!

Ja, ik wil het ook wel eens zien, hij is nu toch gewoon om te experimenteren en z'n grenzen te zoeken .... maar ook ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van een ander!

,-)
Bericht 20 van 37
laatste antwoord