annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DE POST ! duur en zeer onvoorzichtig !

Voor de zoveelste maal slaagt de post er in om een zeer goed ingepakt kader, 2 x bubbelplastiek + 2 x dik karton om zeker te zijn dat alles goed aankomt gebroken te doen aankomen.

Ik denk er geen rode glaasjes of breekbaar op te zetten want iemand die bij de post werkt verteld mij deze morgen dat er nu éénmaal mensen zijn, ook bij de post die het aantrekkelijk vinden om iets wat breekbaar is stuk te maken. Ongelofelijk eigenlijk ! Maar hoe dan ook word er gesmeten met de dozen en het moet vlug gaan .... volgens mij kan je ook vlug handelen en toch voorzichtig zijn.

Gelukkig heeft mijn koper me een positieve feedback gegeven maar hij schrijft er wel bij dat de verpakking slecht is. Wat definitie van slecht is, daar kan men natuurlijk over discussiëren, feit is dat alles wat glas betreft NIET veilig is voor de POST, zelfs al pak je het dubbel zo goed en voorzichtig in.

Spijtig.
Bericht 1 van 37
laatste antwoord
36 ANTWOORDEN 36

Jammer genoeg zitten er net zoals waarschijnlijk bij alle andere koerierdiensten ook bij De Post rotte appels tussen het personeel die blijkbaar niet beseffen dat ze door hun gebrek aan voorzichtigheid hun eigen business aan het verknoeien zijn.

Ik denk dat het onmogelijk is om een object zodanig in te pakken dat het 100% shockproof is, maar at je zou kunnen doen is het volgende:
  1. verpak het glazen object zo strak als je kan met bubbelfolie
  2. zoek een (plastic) recipient waar het verpakte object ruim in past
  3. maak papier-maché van krantenpapier waaraan je een kleine hoeveelheid houtlijm toevoegt
  4. vul het recipient met de papier-maché totdat het ingepakte object volledig is ondergedompeld en laat uitharden
  5. maak een doos met ca. het dubbele volume van het plastic recipient en vul de bodem met sterk aangedrukte krantenproppen ter grootte van één pagina
  6. haal de papier-maché blok uit zijn vorm en kapsel hem in met proppen krantenpapier; druk goed aan zodat de blok binnen de doos zeker niet meer kan bewegen
Je hebt nu je object beveiligd tegen zowel directe impacts (de papier-maché mal) en G-krachten (de proppen krantenpapier).

Plak vervolgens op de doos het volgende pictogram:
explosive

Op die manier zullen De Post medewerkers minder geneigd zijn ermee to jongleren.
Bericht 2 van 37
laatste antwoord

Dat is dus WEERAL een verboden en DOMME tip van onze allesbeterwetende articcynda !

Lees dus maar eens goed wat mag en niet mag met de post !!!!

Gevaarlijke en verboden goederen
Ook bij Taxipost staat veiligheid voorop. Om uw veiligheid en die van onze werknemers te waarborgen, gelden er enkele beperkingen op het type van goederen dat u mag verzenden. Hieronder vindt u een lijst van gevaarlijke en verboden goederen, m.a.w. goederen die u niet kunt verzenden via Taxipost.
Het versturen van bepaalde zendingen is overeenkomstig de wetgeving die van kracht is, verboden of beperkt. Het betreft onder meer:
gevaarlijke stoffen, chemische producten, ontplofbare, ontvlambare of radioactieve stoffen, bederfelijke biologische stoffen enz., behoudens de uitzonderingen en beperkingen voorzien in de Postwetgeving;
drugs, verdovende middelen en psychotrope stoffen;
wapens met inbegrip van messen, dolken en elk ander scherp of snijdend voorwerp;
levende dieren en parasieten, behoudens uitzonderingen en beperkingen vastgesteld in de Postwetgeving;
Zendingen waarop op de buitenkant aantekeningen staan die tegen de goede zeden of de openbare orde indruisen;
voorwerpen, geschriften of stoffen in het algemeen waarvan de invoer, uitvoer, verspreiding, omloop, het gebruik of bezit verboden is bij wet;
voorwerpen die door hun vorm, aard of verpakking gevaarlijk kunnen zijn voor personen, of andere zendingen, het materiaal van DE POST of goederen van derden kunnen vervuilen of beschadigen;
waarden aan toonder, muntstukken, bankbiljetten, juwelen of andere kostbare materialen, tenzij ze worden verstuurd in gesloten Zendingen met aangegeven waarde of gesloten aangetekende Zendingen; deze mogen echter niet in internationale aangetekende zendingen verstuurd worden indien het land van bestemming deelneemt aan de dienst zendingen met aangegeven waarde;
Zendingen die onder toepassing van het strafrecht ressorteren of onder strafrechterlijke bepalingen die inbreuken op bijzondere wetten sanctioneren.

Wilt u er zeker van zijn dat uw zending niet onder de categorie 'gevaarlijke en verboden goederen' valt? Bel onze klantendienst op 022.012345.
Bericht 3 van 37
laatste antwoord

Lees dus maar eens goed wat mag en niet mag met de post !!!!

Ik zie nergens dat rode glaasjes, papier-maché, krantenproppen en gele etiketten niet mogen verzonden worden. Jij wel?
Bericht 4 van 37
laatste antwoord

Domme reactie, had niets anders verwacht !

Het gaat hem over die sticker natuurlijk !!!!! KIP !
Bericht 5 van 37
laatste antwoord

Ik daag je uit om eens een pakje te versturen met zo'n sticker er op! Durf dan ook je eigen naam als verzender er op te zetten.

Mogelijk mag je opdraaien voor de kosten, wie weet haalt een allerte postbediende er DOVO bij !

Ik zou er toch niet te veel mee lachen!

Ooit gehoord van die jongeman die aan de grenscontrole stond in Amerika en de douane vroeg of hij iets bijhad en hij zei zo laconiek "a bomb". De gevolgen waren serieus! Jail en opdraaien voor de kosten, ontruiming luchthaven, vertraging vliegtuigen, etc etc ...

Misschien wil jij een tweede keer tegen de lamp lopen?
Bericht 6 van 37
laatste antwoord

Een kader is nu ook wel een van de lastigste zaken om veilig te verpakken, bubble folie en karton alleen is nog te zwak vrees ik om de breekkracht van onder en boven te weerstaan als ze er mee gooien of uw pak ligt ergens onderaan de hoop.
Ik heb vroeger een aantal van die cola en bierspiegels verzonden en deed het als volgt.

Een doos die veel te ruim is, de onderkant opvullen met een ruime laag vrij los gepropt krantenpapier, hierop een stevig karton, zorgen dat het gelijk ligt en daar de kader/spiegel op, vervolgens weer een karton op de kader en de zijkanten en bovenkant opvullen met proppen.

Dezelfde techniek gebruikte ik voor bierglazen maar dan zonder het karton, en nooit iets gebroken aangekomen.

Photobucket

Photobucket

Bericht 7 van 37
laatste antwoord

Ik zal het voortaan ook zo doen, een zo groot mogelijke doos en wat meer vragen voor de verzending want het zal uiteraard zwaarder wegen.
Bericht 8 van 37
laatste antwoord

Ik zou er toch niet te veel mee lachen!

Jij hebt dan ook niet veel gevoel voor humor hé ]:)

Ooit gehoord van die jongeman die aan de grenscontrole stond in Amerika en de douane vroeg of hij iets bijhad en hij zei zo laconiek "a bomb". De gevolgen waren serieus! Jail en opdraaien voor de kosten, ontruiming luchthaven, vertraging vliegtuigen, etc etc ...

Gezien op het VTM-nieuws zeker?
Bericht 9 van 37
laatste antwoord

Jij hebt dan ook niet veel gevoel voor humor hé

:^O:^O:^O

Bericht 10 van 37
laatste antwoord