annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DSR-scores

Waarom kunnen wij als verkoper niet zien wie welke DSR-score gaf?
Het valt me op dat steeds weer kopers een 3 of 4 scoren bvb voor de verzendtijd terwijl ik steeds dezelfde dag, maximaal één dag na de betaling de aangekochte objecten verzend.
Het percentage van 3of 4 ligt ook steeds hoger bij kopers uit het buitenland die blijkbaar maar niet willen inzien dat hun aangekochte zaken uit het buitenland komen en dit gepaard gaat met langere transporttijden.

In de feedbacks zie je dit jammer genoeg niet maar wel in de DSR-scores.

DSR-scores geheim houden uit vrees voor negatieve represailles heeft geen enkele zin daar als verkoper toch geen negatieve feedback kan gegeven worden.
En als er al eens een probleem opduikt, kan je dit tenminste zien als verkoper én er iets uit leren, daar waar dit nu niet het geval is.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

DSR-scores

Je beseft toch wel dat minstens evenveel mensen Spaanstalig zijn als er engelstaligen zijn op deze wereldbol hé?

Ik heb ook nooit het tegengestelde beweerd, beste Zijspoor, maar wel dat er meer mensen zijn die Engels begrijpen als dat er mensen zijn die Spaans begrijpen.
Het Internet is geboren in de VS, en bijgevolg is de voertaal het Engels, wat altijd zo zal blijven ongeacht of je dat nu zint of niet. Als je me niet gelooft, zoek dan eens uit van welke taal HTML tags afgeleid zijn 😉 Engels zit gewoon in de fundamenten van elke webpagina ingebakken, in tegenstelling tot Spaans of om het even welke andere taal.
Trouwens, om je een vergelijking te maken die je misschien zal begrijpen: voor elk land / taal bestaat er ook een Wikipedia, maar geen enkele komt ook maar enigszins in de buurt van de Engelstalige. Met Ebay is dat net hetzelfde. Vandaar trouwens dat ik als koper op Ebay.com zit en als verkoper op de Vlaamse Ebay: ik ben simpelweg te lui om mijn hoofd te breken op allerhande internationale verzendkosten... Kiala is veel simpeler.
Bericht 21 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

@ articcynda

Je wijze van redeneren en besluitvorming is wel heel kortzichtig...

Dit is net als beweren dat je aan mensen uit Wallonië evengoed kan verkopen via nederlandstalige aanbiedingen, vermits de meerderheid in België nederlands spreekt.

Ik wens je trouwens met engelstalige aanbiedingen veel succes in Frankrijk...

Bericht 22 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Met Nederlandstalige aanbiedingen kan je aan Walen inderdaad niets verkopen, maar dus wel met Engelstalige aanbiedingen vermits ik verondersteld dat ook Walen af en toe de Ardeense bossen verlaten en de wijde wereld in trekken... waarvoor ze dus Engels nodig hebben.

Ter illustratie heb ik zelf al eens een CPU verkocht aan een Parijzenaar zonder enig probleem, wat dus bewijst dat hij de Engelstalige beschrijving wel degelijk begreep aangezien ik vermoed dat zijn kennis van het Nederlands zo goed zal zijn als mijn kennis van het Frans of Chinees.

Maar nogmaals, zoals ik in mijn vorige posts al aangaf beperkt mijn doelpubliek zich tot Vlaanderen en Nederland, wat ook volstrekt logisch is vermits de aanbieding op de Vlaamse Ebay werd gepubliceerd. Buitenlandse interesse uit Frankrijk of Wallonië is dus mooi meegenomen, maar ik ga me er zeker niet op richten vermits dit toch een nichepubliek is en blijft.
Bericht 23 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Yannick, heeft je professor je dit ook weer geleerd dat een Waal om zijn Ardeense bossen te verlaten, engels nodig heeft?

Ongelooflijk ben je!

Ik kan je verzekeren, als die Ardennees naar Duitsland, Frankrijk, en de Zuiderse landen gaat, dan zal hij met zijn engels niet ver komen hoor.
Ja, de grote toeristische aantrekkingspunten, daar zal er wel een gedeelte van de bevolking zijn waar ze het engels machtig zijn maar dat is ook heel beperkt hoor!

Dat je je richt tot de nederlandstalige markten is misschien maar best ook voor jou, je zou immers op nog meer desillusies kunnen botsen.

Enne... ik vind het nog steeds enorm straf dat je met je schamele 13 feedbacks voor verkopen gaat doen of jij het allemaal wel weer beter weet dan mensen met 1000-en verkochte objecten in hun "ebay-ervaringsrugzakje".

Een vraagske als uitsmijter? Wanneer zijn het AUB terug examens????

Bericht 24 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Yes Frits, it 's alive ...

( chic hé, inttengelsch )

Bericht 25 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Sinds wanneer wordt 4,86 afgerond naar 4,8 ??? :|

m.

m.
Bericht 26 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Met veel zakens ben ik eens!

waar ik veel beter m'n helly hansens ondergoed verkocht vroeger is deze zaak volledig stilgevallen, nochtans zelfde verkoopprijzen, zelfde manier van aanbieden en zelfde rubrieken.

Ben jaren geleden begonnen met EBay, maar gebruik nu de account enkel nog om te kopen : saskiadelamont

Met winkelcentrum verkoop ik profesioneel en ik ben aan het uitbollen want de zomer staat voor de deur en er is weer meer werk in m'n winkeltje. Dus minder tijd om online te zijn.

Veel bricante artikelen krijg ik toch een betere prijs in m'n winkel dan op ebay. het zijn maar specifieke zakens die ik voortaan nog zal aanbieden.

Met paypal heb ik het ook gehad maar ik zit blokvast en moet het aanvaarden omdat ik een ebaywinkel heb?

Wie eens in Oostende komt moet maar eens langskomen: Delamont Brocante in de kemmelbergstraat 14.
Bericht 27 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Misschien ligt ook wel het verschil een beetje in het totaalaanbod van bepaalde zaken dat de verkoop soms vermindert?
Ik keek bvb eens onder "Helly Hansen" en vond een aanbod van 8456 artikelen.

Het dalen van de verkoop kan aan veel factoren liggen:

- de grotere zichtbaarheid van de concurrentie
- een eventuele stijging van het aanbod op ebay
- de barrière van internationaal kopen die daalt
- kopers die meer en meer vertrouwd raken aan het betaalsysteem Paypal en aldus sneller bij buitenlanders kopen

Bericht 28 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Enne... ik vind het nog steeds enorm straf dat je met je schamele 13 feedbacks voor verkopen gaat doen of jij het allemaal wel weer beter weet dan mensen met 1000-en verkochte objecten in hun "ebay-ervaringsrugzakje".

Ik kan er toch ook niet aan doen dat er op mijn zolder minder rommel ligt om te verkopen dan op die van jou hé Zijspoor!

Mijn redenering ging trouwens uit van de hypotetische veronderstelling dat Walen hun Ardeense bossen verlaten omdat het vroeg of laat toch ooit eens saai moet worden om naar everzwijnen en varens te turen. En dan durf ik toch wel te beweren dat je met Frans (eigenlijk niet eens een taal maar meer een samenraapsel van onregelmatige werkwoorden en verstopte-neusgeluiden), dat in de min of meer beschaafde wereld enkel gesproken wordt door een handjevol stokbroodbakkende zuiderburen, in Duitsland nog veel minder ver zal geraken dan met Engels.

Met veel zakens ben ik eens!

Toch nog iemand die mijn degelijk onderbouwde, politiek incorrecte argumentaties apprecieert.
Bericht 29 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Ik kan er toch ook niet aan doen dat er op mijn zolder minder rommel ligt om te verkopen dan op die van jou hé Zijspoor!

Dergelijke uitspraken zal ik maar wijten aan een een lacune in je verstandelijke vermogens zeker?
Begrijp jij dan echt niet dat iemand die 7 jaar professioneel verkoopt via ebay en ondertussen meer dan 6000 transacties afrondde echt wel iets beter weet over hoe het systeem functioneert dan iemand die ocharme 13 feedbackskes scoorde van kopers?

Als je dit niet wil inzien, hoeft het echt niet meer om naar je onzin te zitten kijken die je brabbelt.
Jammer dat je hier bepaalde schrijvers ook niet kan blokkeren...

Bericht 30 van 47
laatste antwoord