annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dit is de laatste druppel

Kreeg net de volgende melding toen ik op Ebay een verkocht object opnieuw aanbood:


 


Wijziging in het beleid omtrent het gebruik van JavaScript


De komende weken zullen wij ons beleid rond het gebruik van Javascript verder aanscherpen. Verkopers kunnen niet langer gebruik maken van Unescape/framCharCode en de HTML balie refresh.


Bijgevolg dient u deze scripts uit uw objectbeschrijvingen te verwijderen. Zo niet zullen uw aanbiedingen geblokkeerd worden.


Meer weten over de verandering van het beleid betreffende het gebruik van JavaScript.


Alvast bedankt voor uw begrip,
Het eBay-team


 


Geinvesteerd in een shop en listing template op maat omdat ik me volledig als professionele verkoper zou profileren. Al 2 jaar zonder probleem aan het gebruiken zonder erg. Nu mag dit blijkbaar van de ene dag op de andere niet meer.


 


Maanden en maanden werk om die aanbiedingen in elkaar te steken. Als Ebay nu echt denkt dat ik die allemaal terug opnieuw ga maken, dan kunnen ze echt wel de boom in.


 


Van een fantastisch verkoopsplatform 2 jaar geleden, is dit een site geworden waar enkel nog regeltjes bedacht worden om het de professionele verkoper zo moeilijk mogelijk te maken.


 


Daarnaast het systematisch voortrekken van bepaalde verkopers op alle andere. Heel duidelijk waar Ebay naartoe wil in de categorie games. Daar mag nog één verkoper overschieten en al de rest moet weg. Ik heb er al veel zien vertrekken (ik zal de volgende zijn). De blijvers worden weggepest. En als ze zelf niet weggaan verzint Ebay wel regeltjes om ze weg te pesten. Of in mijn geval neemt mijn verkeer van vandaag op morgen gewoon weg en kan me na een half jaar nog steeds niet zeggen wat er aan de hand is.


 


Dat er hier vuil spel gespeeld wordt is zeer duidelijk!!! Als Ebay denkt dat ze hier ver mee gaan komen, doen ze maar. Boontje komt uiteindelijk om zijn loontje.


 


Bij mij is de emmer ondertussen overgelopen!!!!

Bericht 1 van 102
laatste antwoord
101 ANTWOORDEN 101

Betreft: Dit is de laatste druppel

Nee Johan, je ziet geen spoken. Het is mij in het verleden ook gebeurd. Ik postte iets negatief op het forum en werd nadien blijkbaar op een strafbankje gezet (een paar weken slechte verkoop).


 


Voor mij de reden dat ik hier nog wel kwam lezen op het forum maar niets meer postte.


 


Een regel waar ik me niet meer aan hou. Van een paar honderd verkochte items per maand een tijd geleden, verkoop ik nu totaal niets meer. Ik mag op Ebay aanbieden wat ik wil, aan de prijs die ik wil. Er is NIETS dat nog bekeken wordt. Allemaal quasi van de ene dag op de andere. Duidelijk om mij een hak te zetten.


 


Voor mij ook een reden om hier wel te beginnen posten op het forum gewoon om andere verkopers te waarschuwen.


 


En dat er iets louche aan de hand is staat voor mij als een paal boven water. Bij mij is het ondertussen al 8 maand geleden dat het gebeurd is. Ondertussen zie ik hetzelfde gebeuren bij zo goed als iedere verkoper in mijn categorie. Verkoop boert achteruit tot je zo goed als niets meer verkoopt. Op één uitzondering na. Hier ben ik meer en meer overtuigd dat dit gewoon een stroman is die voor Ebay werkt.


 


Eén van de PS3 games die ik vroeger regelmatig verkocht heb ik nu al in geen maanden via Ebay verkocht. Ik verkoop die nog wel regelmatig via mijn website en in 9 gevallen op 10 aan een koper in Nederland. Nog meer uitgesproken gezien ik nergens reclame of zo maak in Nederland.


 


 


 


 

Bericht 51 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

" Hola,wat krijgen we nu "


Ben jij mij,of ik U.


 


Krek dezelfde gedachten en meegemaakte situatie's.


Ongeveer 1 jaar niets gepost of geantwoord,totaal geen problemen gehad.


Ik laten even mijn neus zien,en voila : Aanbiedingen verwijderd wegens zogenaamde ratata merken enz....


 


Ondertussen krijg je wel een aantekening in uw rapport over je beleid,en dat blijft meer dan een 1 jaar op uw status hangen. 


 

Bericht 52 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Hetzijspoor


 


Ge weet,ik ben het niet altijd eens met uw visie,maar heb wel respekt voor uw grondige kennis van het Ebay gebeuren.


 


Alleen als een medewerker het wil,kan hij/zij je het zeer moeilijk maken,zelfs laten craschen.


Vroeger dan toch,heb dat zelf meegemaakt toen er een echt groot probleem was.


Via allerhande wegen tot bij een hogere in rang geraakt die opdracht gaf aan de knopkes drukkers om alles terug in orde te brengen,Wat met horten en stoten is gegaan.Waarop schijnbaar iemand is ontslagen.(geen bewijs alleen van horen zeggen)


Wel bewijs heb ik dat die toestand om recht te zetten uiteindelijk in gang gezet is door iemand in Dublin.(Paypal)Die ik gevraagd had Ebay te kontakteren,daar Ebay niets wilde


rechtzetten.


 


Nu ken ik daar niemand meer :_|

Bericht 53 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

"Alleen als een medewerker het wil,kan hij/zij je het zeer moeilijk maken,zelfs laten craschen."


 


En dat is waar ik van overtuigd ben dat zal al maanden aan het proberen zijn met mijn account. Als ik hier zo rondlees ben ik niet de enige met dat probleem.


 


Eerst via de gewone weg met Ebay contact genomen. Gebeld met de powerseller hotline. Uiteindelijk een aangetekend schrijven naar de hoofdzetel in luxemburg.


 


Maar nog steeds geen stap verder. Veel beloftes en in de praktijk gaat het gewoon van kwaad naar erger.


 


Nu nog een mail gestuurd naar een mailadres dat denk ik nog een rang hoger staat dan Luxemburg. Al reactie gehad dus de mail is aangekomen. Niet dat ik verwacht dat er veel gaat gebeuren...

Bericht 54 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Hallo Allemaal


 


Ik ben een koper maar geen verkoper maar wil dit toch aan jullie kwijt. Ben zojuist op een Chineese winkel geweest. Die heeft heel veel dubbel geplaatst en door het lezen van verschillende forums is dit hier verboden. Ik heb toen verschillende items op mijn volglijstje gezet. Tot mijn grote verbazing kunnen zij alles eerst in USD plaatsen en ook het zelfde item in GBP. Hierdoor kregen ze ook een klein prijsverschil. Zou zoiets niet voor jullie kunnen? Ik probeer mee te denken.  


 


Wilma

Bericht 55 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Pas op van dat Chinees spul, goedkope produkten maar wel dure verzendkost en op de koop toe, mag je nog eens extra betalen aan de postbode voor douanekosten.


 


PAS OP !!!!!!  


 


Pas ook op als het om NEP gaat want als de douane dit onderschept krijg je er nog een boete bovenop!


 


DEEL DIT BERICHT zoveel mogelijk!  


 


Steun liever onze eigen econonomie, onze eigen Vlaamse verkopers met garantie dan die onbetrouwbare Chinese markt.

Bericht 56 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

ja natuurlijk,steun naar onze economie is de bodschap, 4keer zo duur en zelfde "chineze" goederen dat julie verkopen.. of zijn fabrieken terug uit china meschien?? 


 


en enige dat deze forum kan oplosen is dat iemand die te veel spreekt tegen ebay word geblokeerd of verwijderd,meer ziet ier niet in mensen..maak julie geen ilusies..julie hebben twee keuzes of ier blijven of vertrekken,de keuse aan u..mvg...:-x


 

Bericht 57 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Uw antwoord is "zeer kort door de bocht" beste Sonny San.


 


Het is allemaal niet zwart-wit.


 


Ik voel me niet aangesproken in mijn artikel, echter, als we  alles eens onder de loupe nemen dan zien we dat de landen zelf, ook België er het meest van afroomt via invoertaksen en douane.


 


Alle tussenstap van de fabrikant tot de eindelijke kleinhandelaar neemt zijn deeltje.  Dit is handel !


 


Als je hiermee niet akkoord gaat is niemand hier die je tegenhoud om naar China te gaan wonen.


 


Sonny San ( Oosterse naam trouwens)


 


,-)


 


Johan


 


 


 

Bericht 58 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Invoertaksen en douane zijn een EU bevoegdheid en zijn dus in alle EU landen dezelfde als in België. 

Bericht 59 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

ik zie uit antwoord op mijn komentaar dat niemand van julie begrijp vat ik zeg dus zal best zwijgen..:|

Bericht 60 van 102
laatste antwoord