annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dit is de laatste druppel

Kreeg net de volgende melding toen ik op Ebay een verkocht object opnieuw aanbood:


 


Wijziging in het beleid omtrent het gebruik van JavaScript


De komende weken zullen wij ons beleid rond het gebruik van Javascript verder aanscherpen. Verkopers kunnen niet langer gebruik maken van Unescape/framCharCode en de HTML balie refresh.


Bijgevolg dient u deze scripts uit uw objectbeschrijvingen te verwijderen. Zo niet zullen uw aanbiedingen geblokkeerd worden.


Meer weten over de verandering van het beleid betreffende het gebruik van JavaScript.


Alvast bedankt voor uw begrip,
Het eBay-team


 


Geinvesteerd in een shop en listing template op maat omdat ik me volledig als professionele verkoper zou profileren. Al 2 jaar zonder probleem aan het gebruiken zonder erg. Nu mag dit blijkbaar van de ene dag op de andere niet meer.


 


Maanden en maanden werk om die aanbiedingen in elkaar te steken. Als Ebay nu echt denkt dat ik die allemaal terug opnieuw ga maken, dan kunnen ze echt wel de boom in.


 


Van een fantastisch verkoopsplatform 2 jaar geleden, is dit een site geworden waar enkel nog regeltjes bedacht worden om het de professionele verkoper zo moeilijk mogelijk te maken.


 


Daarnaast het systematisch voortrekken van bepaalde verkopers op alle andere. Heel duidelijk waar Ebay naartoe wil in de categorie games. Daar mag nog één verkoper overschieten en al de rest moet weg. Ik heb er al veel zien vertrekken (ik zal de volgende zijn). De blijvers worden weggepest. En als ze zelf niet weggaan verzint Ebay wel regeltjes om ze weg te pesten. Of in mijn geval neemt mijn verkeer van vandaag op morgen gewoon weg en kan me na een half jaar nog steeds niet zeggen wat er aan de hand is.


 


Dat er hier vuil spel gespeeld wordt is zeer duidelijk!!! Als Ebay denkt dat ze hier ver mee gaan komen, doen ze maar. Boontje komt uiteindelijk om zijn loontje.


 


Bij mij is de emmer ondertussen overgelopen!!!!

Bericht 1 van 102
laatste antwoord
101 ANTWOORDEN 101

Betreft: Dit is de laatste druppel

Zonet de boekhouding afgesloten van mei 2013 :


 


verkoop via ebay van al mijn  accounts bij mekaar:  omstreeks een VIJFDE van mei 2012, met een vergelijkbaar gamma.


 


Het meest gedaald is trouwens de verkoop op ebay France :  is geen 10% meer van vorig jaar.


 


Ik blijf bij mijn standpunt dat ik niet in spoken geloof, en de BEWUSTE vriendjespolitiektheorie lijkt me absurd (en de commentaat tov van sommige medeebayers zelfs naar het groffe af), zeker wanneer ik - in de sectoren waarin ik werkzaam ben althans - zie welke verkopers nog wel goede zichtbaarheid krijgen en/of nog wel goed verkopen.


 


Dus ebay, verdorie, gooi buiten die "beste overeenkomst"-weergave ...




Bericht 81 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Ik schrijf echt niet veel meer op dit forum, lees het wel nog maar probeer het daarbij te houden.


 


Alleen wil ik nu wel eens het volgende kwijt.


 


Gisteren avond heb ik een reactie gepost in "1 maand noppes"  en deze werd verwijderd.


 


Ik had geschreven dat ik nu ook niets meer verkocht en  dat ik dubbele aanbiedingen plaatste zowel op Ebay als op andere tweedhandssites en tot m'n verbazing verkocht ik wel op de andere sites en op Ebay kreeg ik geen bezoekers.   Tegenwoordig kan je dus ook zien hoeveel mensen je advertentie bekijken en ik vind het benauwelijk zeer weinig.


 


Toppunt is dat mijn reactie dus gisteren verwijderd werd en deze morgen opeens schoot m'n bezoekersaantal als een pijl in de lucht en meteen kreeg ik veel meer volgers en ook 4 biedingen op m'n zakhorloges.


 


Wordt ik nu ook al paranoïa,   kweet het niet maar ik ben ook overtuigd dat er heel wat gemanipuleer is daarboven in dat Ebaykwartier.


 


Ik heb een Rotary pin online staan,  als je gewoon via ebay.be inlogt dan vind je mijn pin NIET terug.   Staat er nu al enkele dagen op en nog maar 3 keer bekeken.  Dat klopt niet.


Die pin staat op ebay.com en ik verstuurd wereldwijd.


 


Rare dingen allemaal.


 


Enfin, ik schreef ook dat we voor de zomer staan en ik nu toch werk genoeg heb ik m'n brocantewinkel in Oostende en zal dus m'n aanbiedingen afbouwen.


 


Misschien werd m'n bijdrage gisteren wel verwijderd omdat ik m'n adres hier even vermeld had.   Blijkbaar mag dit niet, maar hoedanook, ik vind dat ik aan mijn kopers mag en moet zeggen waar mijn winkel in Oostende gelegen is.  Iedereen welkom, we hebben niets te verbergen.


 


 


Johan

Bericht 82 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Mochten onze artikelen zoveel keer bekeken zijn als dit onderwerp, meer dan 2400 keer bekeken zouden we misschien meer verkopen.


 


,-)

Bericht 83 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Toont alleen maar aan dat er nog vele andere verkopers zijn met identiek hetzelfde probleem.


 


Gisteren zoals gewoonlijk. Zondag en bijna niets verkocht. Vroeger was dit in 9 gevallen op 10 de beste dag van de week. Nu heb ik al maanden aan een stuk dezelfde zekerheid en dat is dat ik 's zondags op Ebay bijna niets verkoop.


 


Zoals ik al meermaals schreef. In mijn categorie zijn we maar met enkel grote gameshops. Ik besef maar al te goed dat ik zeker niet de enige verkoper in deze situatie ben. Feit is dat ik in mijn categorie de enige shop ben die zo hard getroffen werd. Terwijl de verkoop bij quasi al mijn concurrenten genormaliseerd is nadat Ebay de splitsing van afgelopen September terug ongedaan maakte, ben ik daar het merendeel van mijn verkopen kwijtgespeeld en is dat ook zo gebleven.


 


Ondertussen zijn we maanden verder. Niettegenstaande de vele uren werk om van alles en nog wat te proberen is het effect 0.


 


Ik ben deze situatie spuugzat. Zonder in detail te treden kan ik zeggen dat ik niet alleen als verkoper maar ook als koper ene goede klant was.


 


De goesting om ebay volledig de rug te keren zowel als kopers als verkoper wordt met de dag erger. Ik kijk de kat nog uit de boom tot na het groot verlof. Als er dan nog geen beterschap is, is dat effectief wat ik zal doen.


 


Van vandaag op morgen 70% à 80% van uw verkopen verliezen gebeurt niet zo maar, zeker niet als je ziet dat de verkoop bij al uw concurrenten op hetzelfde ogenblik volstrekt normaal is. Des te slechter ik op bepaalde dagen verkocht, des te meer ik al mijn concurrenten zag verkopen.


 


Met mijn ervaringen van afgelopen 2 jaar ben ik er ook totaal niet van verrast dat dit net met mijn account gebeurt.

Bericht 84 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Inderdaad, je mag zeggen wat je wilt, maar dat ik nu maar 10 tot 20% verkoop van vorig jaar, ligt NIET alleen aan de crisis. Je mag zeggen wat je wilt, maar 80% minder verkoop tegenover vorig jaar zelfde periode op ebay is abnormaal.


 Ik kom met moeite nog uit de kosten 😞

Bericht 85 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Waar ik het grootste probleem mee heb.... Toen de site afgelopen september gesplitst werd was het gewoon voor iedereen hetzelfde. Niemand had nog de verkoop een zichtbaarheid van voordien.


 


Heel plezant om te zien dat als de splitsing ongedaan gemaakt werd alle andere verkopers terug meer gaan verkopen. Ik heb verschillende van mijn concurrenten afgelopen Kerstmis/Nieuwjaar meer zien verkopen dan ooit tevoren. Tegelijkertijd verkocht ik nauwelijks zo veel als wat voordien een normale maand was. Via mijn eigen website en 2deh. zag ik die periode ook een forse stijging van de verkoop.


 


Op Ebay is de soep echt de kook niet meer waard. Afgelopen dagen weer wat items beïndigd wegens ergens anders verkocht. En dat is gewoon schokkend. Aanbiedingen die al langer dan 14 dagen op Ebay staan en die welgeteld 1 keer bekeken zijn. Waarschijnlijk de spookview die je krijgt als je dit op Ebay plaatst.


 


Ebay is helemaal de kant van Yahoo aan het opgaan. Yahoo was ééns groot en machtig. Het bedrijf bestaat nu nog, maar dat is ook ongeveer alles.


 


Volgens wat ik gelezen heb, wordt begin 2014 de nieuwe zoekrobot Cassini gelanceerd. Op dat ogenblik is het zelfs niet zeker dat uw object in een zoekopdracht überhaupt nog getoond wordt.


 


En dan nog een heleboel andere bullsh*t van nieuwe regeltjes die in het buitenland al van kracht gegaan zijn en hier ongetwijfeld zullen volgen.

Bericht 86 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Voor mij is 't kalf verzopen, en hoeft de put niet meer gedempt.


Er is genoeg met mijn voeten gespeeld door deze onbetrouwbare leverancier.


Ik pik nog wat graantjes mee, maar tijd steek ik er niet meer in :  die reserveer ik voor andere verkoopkanalen.


Alle begrip voor het feit dat ebay met zijn rug tegen de muur is komen te staan door concurrentiesites wereldwijd, maar is je vaste klanten het bloed vanonder de nagels halen dan de oplossing ?


Hoe kunnen ze er nog aanuit ? Mijn facturen zijn alleszins nog geen vijfde meer van pakweg 5 jaar geleden, en volgens wat ik links en rechts hoor is dat de algemene trend, enkele uitzonderingen niet te na gesproken.


En kom aub niet af met hun "goede" balansresultaten :  die zijn de laatste tijd enkel maar zo door meerwaarden behaald op verkoop van deelnemingen in zuster-/dochterondernemingen.




Bericht 87 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Het moet toch wel opgemerkt dat véél professionele kopers die actief zijn op eBay net zoals je zelf zegt intussen ook actief zijn op andere kanalen, hetzij andere veilingsites of starten hun eigen webshop op. 


 


Dezelfde klant kan natuurlijk maar één keer hetzelfde product kopen. Ik denk dat hij of zij nu sneller terecht zal komen op het alternatief en daar zijn aankoop uitvoert dan op eBay. 


Vele klanten zijn natuurlijk ook niet dom, ik ook niet. En als ik iets zie op eBay zal ik de username altijd opzoeken om te kijken of die verkoper geen eigen webshop heeft. 95% van de tijd is die goedkoper omdat 99% van de eBay verkopers nu eenmaal de verkoopkost in de prijs verrekenen. 

Bericht 88 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel


Het moet toch wel opgemerkt dat véél professionele kopers die actief zijn op eBay net zoals je zelf zegt intussen ook actief zijn op andere kanalen, hetzij andere veilingsites of starten hun eigen webshop op. 



 


Dat klopt.


En het trieste van heel de zaak is dat 99% van de prof-ebayers veel liever voor de volle 100% via ebay zouden willen werken, ondanks de kosten.


Het gedrag van ebay maakt dat echter onmogelijk.


Voor de mensen die net als ik al een tiental jaartjes meedraaien verwijs ik graag naar de tijd dat indien iemand op de fora zelfs maar sprak over andere verkoopkanalen, deze ter plekke virtueel werd gefusilleerd door de andere forabezoekers.


 




Bericht 89 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Sluit ik me volledig bij aan. Je wil niet weten hoeveel werk er komt kijken om een website vanuit 0 uit de grond te stampen, producten toevoegen, aanbieding op de ene plaats offline halen als die op de andere plaats verkocht werd. Mijn leven is er echt niet gemakkelijker op geworden.


 


Momenteel bv. ligt mijn website plat. Daarstraks nog op aan het werk geweest zonder probleem. Plots werkt de boel niet meer. Geen idee wat dit veroorzaakt en geen idee hoe ik dit kan oplossen.


 


Trieste realiteit is dat zoals Supergiftman al aangaf je als zakelijke verkoper gewoon niet meer kunt vertrouwen op Ebay. De situatie van afgelopen maand zegt meer dan voldoende.

Bericht 90 van 102
laatste antwoord