annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

GRATIS plaatsingskosten voor de ....

zwartwerkers op 13 en 14 maart!

zo zie je maar.

eigenlijk worden we als zelfstandige verkoper gedwongen om terug een privé account te openen en ook onze goederen in 't zwart op de markt te brengen.

dan moeten we geen 21% btw afdragen en geen belasting op de winst af te dragen.

akkoord ik heb er zelf voor gekozen, ... maar het zwartwerk word in de hand gewerkt, leven en laten leven, ze hebben gelijk, zou het ook beter doen, ik neem niemand iets kwalijk.

bedoel alleen maar dat we niet gemotiveerd worden om een zelfstandige zaak uit te bouwen. het cliché dat zelfstandigen zwartwerkers zijn gaat AL LANG NIET MEER OP.

arm vlaanderen, arm belgië, arm ebay (rijk bedoel ik)

,-)
Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Vandaag en morgen gratis plaatsing, reden om de eerste week ver van ebay weg te blijven als je niet tussen de rommel wil staan.

Photobucket

Photobucket

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

ebay jaagt ons toch al langer weg
ik zet hier bijna niks meer op, de andere sites verkopen ook en kosten bijna niets
Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Kreeg enkele mailtjes van mensen die het niet begrijpen.

Wel, zal het nog eens uitleggen. Particuliere verkopers mogen gratis plaatsen dit weekend.

Prof. verkopers niet. Ach ja, natuurlijk, dat komt omdat wij bijna 10 euro moeten betalen om een winkel te openen en omdat wij als zakelijke verkoper ondergeving zijn aan allerlei reglementen zoals koperbescherming en weergave/ruil plicht en ook omdat we onderhevig zijn aan 21 % van de verkochte prijs door te storten aan de btw en omdat wij een boekhouding moeten hebben en omdat paypal zomaar ons geld kan afhouden als een koper verklaard niet content te zijn of z'n artikel niet ontvangen te hebben.... moet ik nog redenen geven?

,-)

Bekijk het een beetje sarcastisch maar 't is de waarheid.
Bericht 4 van 13
laatste antwoord

Normaal kan EBAY aangeklaagd worden tot het aanzetten van criminele aktiviteiten.Zwartwerken,ontduiken van sociale en fiscale lasten en zeker nog andere aanklachten als er een goede jurist zich mee bezighoud.o.a Discriminatie v.verkopers - kopers.Zelfrecht van zogenaamde in de fout gegane verkopers.enz...
Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Laat me niet lachen hé?
eBay kan toch nooit verantwoordelijk gesteld worden voor de valse informatie die haar gebruikers aangeven?

Als ik aangeef een particulier te zijn, dan ben ik het wel die fout bezig ben hé en niet ebay?

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

ebay werd ook veroordeeld tot het betalen van een boete omdat ze merkartikelen verkocht alhoewel het niet rechtstreeks ebay was maar wel hun klanten, dus zijn ze toch verantwoordelijk als verkopers nepartikelen aanbieden. Het is ergens vergelijkbaar.

eBay is door een Franse rechtbank veroordeeld wegens namaak. Het gaat om een primeur in Frankrijk. De veilingsite moet 20.000 euro schadevergoeding betalen aan het luxemerk Hermès, zo heeft de advocaat van de fabrikant laten weten.

EBay werd door de rechter in Troyes veroordeeld wegens de verkoop van twee namaakhandtassen door een gebruiker van de website. "We zijn tevreden dat ze worden gezien als namakers en niet enkel als medeplichtigen", verklaarde de advocaat van Hermès.

Ebay opnieuw veroordeeld voor namaak
Veilingsite mag zelfs geen echte merkproducten verkopen
01 december 2009 | Pieterjan Van Leemputten Veilingsite Ebay moet opnieuw betalen aan het Franse LVMH. Het bedrijf dat eigenaar is van luxemerken zoals Louis Vuitton en Christian Dior klaagde Ebay opnieuw aan voor het verkopen van namaakproducten. De rechter is het daarmee eens en gaat zelfs nog een stap verder.

Ebay werd maandag veroordeeld tot het betalen van 1,7 miljoen euro aan LVMH voor het verkopen van namaakversies van de merken Christian Dior, Guerlain en Givenchy-parfum. De zaak is een uitloper van een eerste veroordeling uit 2008 waarbij Ebay 38,6 miljoen euro moest betalen aan LVMH.

Niet genoeg gedaan
LVMH vindt dat Ebay niet genoeg heeft gedaan om namaakproducten van zijn site te verbannen. De veilingsite is het daar niet mee eens. Sinds de eerste veroordeling is er bijvoorbeeld een filter aanwezig om de miljoenen aanbiedingen elke dag te controleren.

Ook over het bewijsmateriaal heeft de veilingsite zijn twijfels. LVMH toont ruim dertienhonderd Ebay-aanbiedingen waarbij zijn producten zijn verkocht. Volgens de veilingsite zijn deze met opzet gemaakt om de filter te misleiden. Zo werd de productnaam fout gespeld of was er alleen een foto te zien. Dat terwijl er dagelijks tweehonderd miljoen items op de site verschijnen.

Ook echte producten
De rechter gaat nu nog een stap verder. Hij is van oordeel dat de producten niet door een erkende verkoper werden verkocht. Ebay moet dus ook alle echte LVMH-producten verwijderen. Ebay is het niet eens met die beslissing en spreekt van “beschermende onconcurrentiële praktijken”.

“De beslissing van vandaag raakt consumenten door hen te verhinderen om authentieke items online te kopen en verkopen”, zegt Alex von Schirmeister, directeur van Ebay Frankrijk.

Het tassenmerk trok in februari 2007 naar de rechter nadat een gebruikster van de veilingsite op eBay drie Hermèshandtassen te koop had aangeboden. Twee van die handtassen waren namaak. Meer achtergronden zijn te lezen op Businessweek.
Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Het opsporen van namaak is nog altijd iets anders dan het checken van de persoonlijke informatie die gebruikers aangeven hé?

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Het hangt er van af, ik denk dat onze collega antiquair toch wel een punt heeft.
Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Frits
Ik zeg niet dat ebay de zwartwerkers enz... moet opsporen.Wel dat ze uitgebreid de mogelijkheid geven dat te doen,dit ten nadele van de zakelijke accounts die toch het meeste betalen,met allerlei abonnementen en ingebouwde verplichte (soms illegale)zekerheden tegenover de koper zonder een echte kans op verdediging.
Bericht 10 van 13
laatste antwoord