Ik ben van principe dat particuliere verkopers ALLE rechten hebben om sporadisch eens wat te verkopen. Tuurlijk, waarom niet.
Bvb er is een sterfgeval in de familie, waar moet je met al die spullen heen, dan kan je kiezen ofwel op een rommelmarkt gaan staan ofwel op ebay plaatsen.
Je gaat verhuizen en wi af van die kast, meubels klein gerief.
De baby is z'n kleertjes ontgroeid, zet maar op ebay, leuk toch, waarom niet.
Of je doet lentekuis en je verkoopt eens het één en ander.
Of je heb op Kerst kado's gekregen waar je niets mee bent ....
Dus, tot daar aan toe, niets aan de hand. Leven en laten leven, vind ik heel normaal.
Echter, wanneer je als particulier onophoudelijk maanden naéén begint spullen te verkopen die niet meer uit je persoonlijke situatie komen, spullen die aangekocht zijn om te verkopen (ik ken hier op Ebay een buurvrouw die werkloos is maar ze gaat dagelijks naar de kringwinkel op zoek naar spullen om te verkopen) dan vind ik dat je maar moet zelfstandig worden.
Het is onbegrijpelijk dat hier op Ebay top verkopers zijn, met duizenden feedbacks die dus echt handel drijven maar ze zijn partikulier en zijn zo niet gebonden aan de reglementen waaraan wij als zakelijke verkoper gebonden zijn.
Op rommelmarkten is dit ook zo, ga de zomer lang rommelmarkten bezoeken en je ziet steeds weer diezelfde gezichten, elke week opnieuw, mensen die vaak werkloos zijn en die een rijk leventje hebben, ze doen alles om maar niet te hoeven gaan werken omdat ze anders geen tijd meer hebben om spulletjes te gaan kopen voor de rommelmarkt.
Kijk, daar frons ik wel eens m'n wenkbrauwen van.
Nu, ik laat die mensen gerust, ik ga ze niet aangeven, zo kleinzielig ben ik niet want het is ons systeem die er maar voor moet zorgen dat dit niet mogelijk is. Sporadisch hoor je eens iemand die tegen de lamp loopt.
Maar toch, je hoort mij niet klagen, heb ervoor gekozen om zelfstandig te zijn maar we moeten veel laten, we zijn in 3 jaar niet meer in verlof geweest, altijd werken want de maandjes liggen zo kort bijéén, we zijn echt blij dat we de rekeningen kunnen betalen.
Gelukkig is Ebay er om onze omzet wat op te krikken want nu de straat bij ons openligt is het ook weer huilen met de pet op.
Enfin, alleez, de groetjes allemaal, we moeten er maar mee leren leven met deze situatie.
,-)