annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Graag raad over mijn verkoop!

Misschien even mij voorstellen ,het is de eerste keer dat ik op de forum kom.

Ik ben poppemieke34 en verkoop kledij op ebay

nu graag even jullie reactie!

ik verkocht op 11/02/2012 een kledij stuks

zie mijn feedback ,betaling ontvangen op 22/02/2012

onmiddelijk verzonden,17/03 stuur de koper een mail naar mij

dat er een vlekje op de polo zit maar dat deze wel al enkele keren gewassen is door haar.

Bijna 3 weken na de verkoop.

Ze vraagt mij deze te mogen terugzenden en dat ik moet opdraaien voor de verzendingskosten.

Nu ik mail haar terug dat indien ze niet tevreden is dat ze deze onmiddelijk moet melden en zeker geen 3 weken erna.

Nu ze heeft me onmiddelijk 2 negatieve feedbacks wat ik eigelijk niet kunnen vind.

Nu ik bekijk haar feedback en zie dat ze deze bij bijna al haar kopers doet.

Ik mail naar ebay en ebay maild me terug dat iedereen een eigen meing mag hebben en dat de feedbacks niet verwijderd kunnen worden!

Blijkbaar kunnen er bepaalde mensen veel op ebay!

Ik denk dat ik maar ga afwijken naar andere site.

groetjes en alvast bedankt voor de reactie's

Bericht 1 van 29
laatste antwoord
28 ANTWOORDEN 28

Beste collega zakelijke verkoper,

Er vallen mij enkele dingen op die niet correct zijn.

Uw koopster is slechts over 1 artikel ontevreden maar toch geeft ze voor de twee items een negatieve feedback. Dit is niet korrekt.

Ik voel echt met je mee want meer en meer schijten er nogal kopers op ons kop als zakelijke verkoper.

Kopers permiteren zich echt vanalles terwijl wij echt alles op alles zetten om een goeie verkoper te zijn.

Ondertussen zijn hier op dit forum al 10-tallen zakelijke verkopers langsgekomen met allerlei klachten en helaas blijven ze allemaal in de kou staan.

We leven in een wereld waar erg veel negativisme is en mensen zijn mondiger geworden, ze gaan vaak ook meteen in de aanval, zo zie ik negatieve feedbacks door kopers die niet eens de moeite deden om te communiceren met hun verkopers.

Dus, goeie raad, je zal er mee moeten leren leven, ik heb het ook moeten doen, er zijn nu éénmaal slechte mensen op deze wereldbol en die kan je niet veranderen.

Sterkte.    Johan

Bericht 2 van 29
laatste antwoord

Ik begrijp je frustratie, Poppemieke, maar die twee bollekes zijn toch het einde van de wereld niet ...

Bericht 3 van 29
laatste antwoord

Inderdaad twee rode bolletjes is het einde van de wereld niet, maar toen ik mijn eerste rode bol kreeg was ik er zelf een paar dagen helemaal niet goed van, dus ik begrijp Poppemieke helemaal.

een raad misschien : blokkeer deze koper zeker, heb ik trouwens zelf ook al gedaan.

Als je ziet welke feedback zij geeft aan kopers !!!! inderdaad niet te doen.

nog veel succes Poppemieke, aan iedereen natuurlijk.

Bericht 4 van 29
laatste antwoord

Uw koopster is slechts over 1 artikel ontevreden maar toch geeft ze voor de twee items een negatieve feedback. Dit is niet korrekt.

Goedemorgen,

wat ostendantiquefair hier zegt klopt. het is inderdaand niet correct van deze koper om u voor beide artikelen negative feedback te geven als deze slechts ontevreden is over één enkel artikel. ik ga even mijn collegas vragen of ze toch niet kunnen ingrijpen voor u.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 5 van 29
laatste antwoord

Martijn,

ik vind dit een mooie daad van je, ongevraagd ingrijpen, dit is niet eens je taak, maar wat ik niet begrijp is dat wanneer je naar EBAY zelf een klacht formuleerd, dat je echt wel vaak met je kop tegen de muur loopt.

Vaak doet met niet eens de moeite om iets te onderzoeken en trek je aan het kortste eind.  Ze sturen je dan zo'n standaard mail.

Ik ga zeker niet steeds akkoord met Uw manier van handelen hier als moderator, mij lijkt het nogal vaak met twee maten en twee gewichten maar als je een goeie daad doet dan mag dit ook gezegd worden.

Helaas worden wij verkopers niet beschermd tegen malafide kopers en als je dan een negatief sterretje krijgt en je doet zo hard je best als verkoper dan is dit erg frustrerend en bij sommigen gaat dat gevoel zo ver dat ze Ebay verlaten.  Nog te weinig hou Ebay hier rekening mee.

Maar goed, heb gezien dat er 1 negatieve weg is en das al een goeie stap. Tegen mensen die oneerlijk negatief geven of een slechte DRS score sta je machteloos.

Johan

Bericht 6 van 29
laatste antwoord

Klopt, ben ik volledig mee eens.

Als je mijn evaluaties bekijkt dan zie je nergens een slechte staan... toch heb ik 5 negatieve DSR inzake verzending ontvangen (probleme is dat je niet wete van wie) ...en zo geraak je wel je powerseller status kwijt...

Swat we leren ermee leven...

Heb al geleerd dat kopers hier AMADK (alle macht aan de kopers) hebben. (Wie kent amada nog ?)

Diane

Bericht 7 van 29
laatste antwoord

Super bedankt aan alle mensen die gerageerd hebben.

Het  geeft een tof gevoel en ook SUPER bedankt aan Martijn.

Ik vind als je Negatief verdiend dan is het zo maar als het onterecht is en dat ze het met vele ebay verkoper doen vind ik deze er wel over.

Vele groetjes

aan iedereen op ebay!

Bericht 8 van 29
laatste antwoord

haha... je bent terug "clean"... was zeker onzin, reclameren na drie weken en dan een rode bol geven... sommigen verdienen echt toch wel een stamp onder hun achterste, enfin, eind goed, al goed en jij bent weeral een ervaring rijker.:-D

Bericht 9 van 29
laatste antwoord

Het is wel met haar andere account ,daar staat nog wel degelijk 1 rode bol.

Die koper bekijkt blijkbaar alles met een loupe ,gezien de feedback's die ze geeft.

Ik heb al bij deze verkoopster gekocht ,en weet dus dat alles perfect in orde was .Veel kwaliteit voor weinig geld. Ik hanteer wel geen loupe! Kopers zouden best een beetje meer realistisch zijn !

Iedereen kan al eens een klein vlekje over het hoofd zien,dat is toch geen drama.Trouwens een witte polo moet toch na 1 dag gewassen worden.

Bericht 10 van 29
laatste antwoord