annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Graag raad over mijn verkoop!

Misschien even mij voorstellen ,het is de eerste keer dat ik op de forum kom.

Ik ben poppemieke34 en verkoop kledij op ebay

nu graag even jullie reactie!

ik verkocht op 11/02/2012 een kledij stuks

zie mijn feedback ,betaling ontvangen op 22/02/2012

onmiddelijk verzonden,17/03 stuur de koper een mail naar mij

dat er een vlekje op de polo zit maar dat deze wel al enkele keren gewassen is door haar.

Bijna 3 weken na de verkoop.

Ze vraagt mij deze te mogen terugzenden en dat ik moet opdraaien voor de verzendingskosten.

Nu ik mail haar terug dat indien ze niet tevreden is dat ze deze onmiddelijk moet melden en zeker geen 3 weken erna.

Nu ze heeft me onmiddelijk 2 negatieve feedbacks wat ik eigelijk niet kunnen vind.

Nu ik bekijk haar feedback en zie dat ze deze bij bijna al haar kopers doet.

Ik mail naar ebay en ebay maild me terug dat iedereen een eigen meing mag hebben en dat de feedbacks niet verwijderd kunnen worden!

Blijkbaar kunnen er bepaalde mensen veel op ebay!

Ik denk dat ik maar ga afwijken naar andere site.

groetjes en alvast bedankt voor de reactie's

Bericht 1 van 29
laatste antwoord
28 ANTWOORDEN 28

Re: Graag raad over mijn verkoop!

Als we andere verkopers niet kunnen waarschuwen via een groene bol waarin we zeggen dat de koper niet betaald en we kunnen geen rode bol geven DAN BLIJVEN DEZE MALAFIDE KOPERS gewoon hun spelletjes spelen op ebay.

Waar is ebay mee bezig ?

Hoi zyabo,

Ik heb ook onmiddelijk de oplossing gegeven ivm onbetaalde objecten: u opent en sluit geschillen, en als u uw vereisten voor kopers correct hebt ingesteld kunnen kopers die in de afgelopen 12 maand meer dan twee aantekeningen voor onbetaalde object gekregen hebben niet meer op uw items bieden.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 21 van 29
laatste antwoord

hallo Martijn

ik heb inderdaad mijn instellingen correct ingesteld.

kopers die tweemaal aantekening hebben gehad wegens niet betaling kunnen inderdaad niet meer bieden.

Dit neemt niet weg dat we andere verkopers niet kunnen waarschuwen voor malafide kopers. 

Vroeger kon je een koper checken via zijn feedback en de eventueel rode bollen.

Malafide kopers blijken het gewoon leuk te vinden om bij verschillende kopers te bieden en niet te betalen.

Inderdaad kunnen we geschillen openen en sluiten en krijgen we onze verkoopcommissie terugbetaald maar dit brengt echter allemaal nodeloos werk mee en uw aanbiedingen blijven toch langer liggen : eerst wachten wordt er betaald of niet, dan geschil openen en sluiten, dan terug aanbieden en uiteindelijk dan wachten of het terug verkocht wordt.

Bericht 22 van 29
laatste antwoord

Hoi zyabo,

Wat is het verschil tussen een verkoper die naar die feedback gaat kijken en diegene die zijn vereisten correct instelt?

Volgens mij heeft die tweede minder werk, want eens die vereisten ingesteld zijn hoeft deze niet telkens zelf te gaan kijken in de kopers hun feedbackprofiel om te weten te komen of die al dan niet goede betalers zijn.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 23 van 29
laatste antwoord

Hoi Martijn

u heeft gelijk !!!

Ik denk echter dat de hogergenoemde koper die 116 artikels gekocht heeft in een maand en al VERSCHILLENDE groene bollen heeft gekregen maar met negatieve commentaar een nieuwe koper is.

Enfin, ik denk dat we hier kunnen blijven over discuteren...

Ik wens iedereen een super fijn en super zonnig weekendje toe.

En uiteraard een goeie verkoop !!!

Bericht 24 van 29
laatste antwoord

Ondertussen is die geschorst.

Melden op de fora heeft dus zin!

Alle verkopers die deze persoon als koper hadden,kunnen dus hun object onmiddellijk terug aanbieden.

Voor de gedupeerde verkopers is het nuttig om deze koper te blokkeren ,zodat indien ze met een nieuw account begint,de verkoop niet zal doorgaan.

Bericht 25 van 29
laatste antwoord

Amai amai, er is ondertuusen veel bijgekomen om te lezen, eerst en vooral bedankt Martijn om me de linken door te sturen, het is na al die jaren veel veranderd op Ebay dat ik mijn weg weer terug moet gaan vinden.

Mijn excusses voor het plaatsen van namen, ik wist niet dat dit niet mocht, maar ben wel blij dat er op deze manier eens kan gekeken worden wat sommigen doen in het geval van deze die bij mij nog in het rood staat met betalen 🙂

@ siemenpoes

Wie bedoel je dat ondertussen is geschorst?

Als ik de persoon op blok zet en die komt terug met een andere naam blijven die dan ook blok?

Dank u aan iedereen

Bericht 26 van 29
laatste antwoord

Yoehoe tis die van mij dan nog......super bedankt zeg, nu hoef ik geen geschil meer te openen ook enkel nog te blokeren of gaat dit ook niet meer?

Ja eigenlijk zou wet dit altijd op een fora moeten kunnen melden, hog ik zie het weer zitten om verder te verkopen op Ebay 🙂 wat een opluchting dat kan zijn zeg :-))))

Bericht 27 van 29
laatste antwoord

Je kan ze best nog blokkeren.

Als ze dan met haar nieuwe account op je items biedt ,kan je dit melden en wordt de verkoop ongedaan gemaakt.,

Bericht 28 van 29
laatste antwoord

En dat is dan eender met welke naam die kan bieden? of is dit het ipadres die de persoon aangeeft die geblokeerd is?

Dank u

Bericht 29 van 29
laatste antwoord