op 21-03-2012 21:07
Misschien even mij voorstellen ,het is de eerste keer dat ik op de forum kom.
Ik ben poppemieke34 en verkoop kledij op ebay
nu graag even jullie reactie!
ik verkocht op 11/02/2012 een kledij stuks
zie mijn feedback ,betaling ontvangen op 22/02/2012
onmiddelijk verzonden,17/03 stuur de koper een mail naar mij
dat er een vlekje op de polo zit maar dat deze wel al enkele keren gewassen is door haar.
Bijna 3 weken na de verkoop.
Ze vraagt mij deze te mogen terugzenden en dat ik moet opdraaien voor de verzendingskosten.
Nu ik mail haar terug dat indien ze niet tevreden is dat ze deze onmiddelijk moet melden en zeker geen 3 weken erna.
Nu ze heeft me onmiddelijk 2 negatieve feedbacks wat ik eigelijk niet kunnen vind.
Nu ik bekijk haar feedback en zie dat ze deze bij bijna al haar kopers doet.
Ik mail naar ebay en ebay maild me terug dat iedereen een eigen meing mag hebben en dat de feedbacks niet verwijderd kunnen worden!
Blijkbaar kunnen er bepaalde mensen veel op ebay!
Ik denk dat ik maar ga afwijken naar andere site.
groetjes en alvast bedankt voor de reactie's
op 22-03-2012 18:03
Dit is niet leuk na zoveel mooie feedbacken je dit ineens krijgt, je verdient dat niet ! misschien kan ebay er iets aan doen want je moet eens lezen en gaan zien naar de persoon waar ik iets mee voorheb!
Ik zit ook met zo iemand over twee weken bied er iemand op 2 kledingstukken samen elk kledingsstuk 1.99 nieuw dan nog dus das niet veel geld he 🙂 nog steeds geen betaling binnengekregen!
Lees ik opeens haar feedback lijst staat vol van mensen die waarschuwen dat ze een oplichtster is en ze geen betalingen doet maar........ wel altijd meld ze wel betalingen doet en die toch niet betaald.
en wat ik tot mijn verbaasing zie geen enkel rode ster kan dit iemand eens bekijken voor me , want snap het niet goed dat ebay daar nog niet is in tussen gekomen!!!
Nu vraag ik me af wat moet ik daar mee moet doen heb dat mens al 4 mails verstuurd plus tweemaal een factuur! Daar kom ik gek van 🙂 en zal door haar nog een rode ster krijgen ook goed kijken he pfffff
op 22-03-2012 20:24
Hallo Sivercats1,
Ik denk dat het komt omdat er niemand een Niet betalende bieder geeft aan de persoon!
Want het is zo op ebay wanneer er iemand niet reageerd en niet betaald kan je een "Niet betalende bieder geven"
Zo krijg je dan via ebay je verkoopscommesie terug!
Het nadeel is dan wel wat ik al verschillende malen heb tegengekomen ze reageren niet maar ze vinden wel de tijd om een negatieve feedback te geven.Deze worden dan wel door ebay verwijderd.
Het is ook zo als verkoper kan je geen negatieve feedback geven,maar de koper kan deze wel.
Wat soms wel op machtmisbruik eindigd
Veel plezier op ebay!
-- Bewerkt door poppemieke34 om 22 Mar 2012 20:26 CET
op 22-03-2012 21:51
Is dat zo? dat wist ik niet dan was dit over 6 jaar nog niet of heb ik het mis:-) en waar kan ik dat vinden van EEN NIET BETALER?
Maar kan zijn dat ik dan slechte feedback krijg? das de omgekeerde wereld geworden hier op Ebay ik kan geen negatief geven maar zei wel omdat zei niet betaald als ik het goed begrijp?
op 22-03-2012 23:51
je mag normaal geen namen doorgeven op dit forum maar heb die "rose" eens bekeken waar silvercats over spreekt ! amaai, dat hou je niet voor mogelijk !
ik blokeer die onmiddellijk dat die niets bij mij kan kopen !
hier moet ebay echt wel ingrijpen hoor ! Martijn? moet je echt eens aandacht aan schenken.
op 23-03-2012 00:47
Wel die heeft op 1 maand 116 aankopen gedaan!
Ben benieuwd hoeveel ze er daadwerkelijk gaat betalen!
Is pas 2 maand actief op ebay,waarschijnlijk geschorst en opnieuw begonnen met een nieuw account ,zoals helaas dikwijls het geval is.
In de goede oude tijd zou dat vol rode bollen staan,maar nu....
Geschil openen en hopen dat ge geen rode bol krijgt,die daar dan een paar dagen blijft staan.
Vermits ze steeds koopt voor kleinere bedragen ,hebben de meeste verkopers geen zin om voor enkele euro's een risico te lopen.Dus ze kan haar gang blijven gaan.
Als ze daarenboven ingeschreven is bij de franstalige ebay site ,duurt het verwijderen van die rode bol nog langer.
Ik heb wat dat betreft een heel slechte ervaring.
Deze persoon woont toch niet in Waterloo?
op 23-03-2012 07:59
Is dat zo? dat wist ik niet dan was dit over 6 jaar nog niet of heb ik het mis:-) en waar kan ik dat vinden van EEN NIET BETALER?
Maar kan zijn dat ik dan slechte feedback krijg? das de omgekeerde wereld geworden hier op Ebay ik kan geen negatief geven maar zei wel omdat zei niet betaald als ik het goed begrijp?
Al sinds een hele tijd kunnen verkopers geen neg.FB meer geven om aan de "wraakfeedbacks" een einde te maken... niet-betalende kopers krijgen wel van Ebay een aantekening, maar ik vind dat Ebay hier haar verantwoordelijkheid en de fair-play tegenover de verkopers ontloopt.
Goed, niet-betalende kopers krijgen een aantekening, bij x aantal aantekeningen kan hun acoount worden geblokkeerd, maar volgens hun FB zijn het allemaal brave, heilige boontjes... klopt dus niet!
Wanneer een geschil wordt geopend wegens niet-betaling en dat wordt gesloten in het voordeel van de verkoper, dan vind ik dat Ebay zelf een vermelding daarvan op de FB van die koper moet zetten dat voor iedereen zichtbaar is... maw, dus toch negatief maar door Ebay zelf en zo weten verkopers ook welk vlees ze in de kuip hebben... maar.... Ebay heeft er geen oren naar!
op 23-03-2012 09:58
Hoi,
Hier vind je de te volgen procedure voor wanneer een koper niet betaalt:
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/unpaid-items.html
Vergeet ook niet van je vereisten voor kopers in te stellen:
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/buyer-requirements.html
oh en het is niet toegelaten en/of aan te raden om positieve feedback na te laten met een negatief commentaar want het commentaar zal verwijderd worden, maar de groene bol en feedbackscore zullen blijven als de koper een klacht bij ons indient. Op dat moment zal de verkoper ook een waarschuwing van ons krijgen. Best gewoon een de geschilsprocedure doorlopen en de vereisten goed instellen.
op 23-03-2012 10:00
Ofwel kan Martijn actie ondernemen tegen deze MALAFIDE KOPER" ofwel moeten we echt met z'n allen, elk afzonderlijk een klacht indienen.
Dit ter bescherming van de verkopers.
Ik doe het alvast.
Johan
-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 23 Mar 2012 10:01 CETop 23-03-2012 11:11
Als we andere verkopers niet kunnen waarschuwen via een groene bol waarin we zeggen dat de koper niet betaald en we kunnen geen rode bol geven DAN BLIJVEN DEZE MALAFIDE KOPERS gewoon hun spelletjes spelen op ebay.
Waar is ebay mee bezig ?
op 23-03-2012 11:29
Hey hey hey,
heb je al naar mijn feedbacks gekeken.
Voordat ik op de community site kwam had ik ervoor gebeld naar ebay omdat ik hun antwoord niet terecht vond dat ze me melde dat iedereen een eigen mening mag hebben.
Deze vriendelijke dame aan de telefoon melde me dat ze een onderzoek ging aanstellen.
En doordat ze deze me heel veel ebayer deed vond ze het niet kunnen.
En nu wat blijkt ze hebben die onterechte negatieve ook hebben verwijderd.
Joepi mijn dag kan niet meer stuk.
Een zonnige dag aan iedereen!
ik zal vlug wat fototje nemen..