annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

HOERAAAAA ! Eindelijk, we hebben er lang op gewacht. GRATIS aanbieden.

Daar gaan we weer.   We zijn weer gestart met de aanbiedingen.

 

Wij zijn een éénmanszaak en moeten alls doen om kosten te besparen en vooral als het om betaalde aanbiedingen gaat proberen wij die kosten te vermijden.

 

Liever 1000 artikelen gratis mogen aabieden een een procentje meer commissie moeten betalen dan telkens opnieuw kosten te betalen.

 

Dus,   we gaan een keer proberen en zien of de klant ook zal kopen.

 

We waren volledig naar Catawiki overgeschakeld maar daar is nu tegenwordig het probleem dat de veilingmeesters nogal kieskeurig geworden zijn en zeer veel aanbiedingen waarvan zij denken die de 75 euro niet zal halen, aanvaarden ze niet meer.

 

Dus, nu is Ebay terug en gaan we volop aanbieden.

 

Hopelijk zal het vruchten afwerpen.

 

Brokantiek.

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

HOERAAAAA ! Eindelijk, we hebben er lang op gewacht. GRATIS aanbieden.

Ik vind het een redelijk hopeloze zet van Ebay.be 

 

Ebay België, en dan vooral in Vlaanderen, is gewoonweg onbestaande geworden en vervangen door 2dehands (ook gewoon van eBay).

 

Ik ben gestopt vorig jaar met eBay omdat Belgische bezoekers bij het zoeken naar een DVD op de Belgische site allemaal resultaten krijgen uit italië of spanje of UK terwijl deze helemaal geen NL ondertiteling hebben. De verkoop zakte in met deze openstelling van de zoekfunctie naar héél de wereld. De kopers zagen de lokale aanbiedingen niet meer of deden de moeite niet om te filteren op België. 

 

Zolang dat probleem niet is opgelost, denk ik dat gratis aanbieden geen enkele zin heeft als de verkoop niet volgt. 

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

HOERAAAAA ! Eindelijk, we hebben er lang op gewacht. GRATIS aanbieden.

Bespaar u de moeite. Alle moeite die je in Ebay steekt is verloren tijd. Dacht al dat het niet erger meer kon tot Ebay alle subcategorieën afschafte. Zelfs een kat vindt haar eigen jong hier niet meer terug.

 

Gratis aanbieden? En dan? Wat haalt het uit als niemand uw items ziet!!! Ik krijg enkel items uit de UK te zien. Zie bijna geen enkele Belgische verkoper. En we weten allemaal wat er gebeurd is toen particulieren gratis konden aanbieden. Enfin, de site zal nu niet overspoeld worden. Andere categorieën bekijk ik niet. In de categorie waar ik verkocht schiet er bijna geen enkele professionele koper meer over. Degene die wel overblijven verkopen bijna niets meer. De andere bestaan niet meer of hebben net als ik Ebay helemaal de rug gekeerd.

 

Hoogdagen van 2dehands zijn ook voorbij. Nieuwe place to be is Facebook. Heb je nu groepen waar je zaken kan kopen/verkopen. Als ik zie wat daar allemaal verhandelt wordt.... Facebook gaat nu zelfs een stap verder en gaat zelf een Market Place starten. Staat nog in zijn kinderschoenen. Nog niet beschikbaar in België. Gaat misschien helemaal geen potten breken. Maar Facebook is zeker een grote speler genoeg om een Big Boy als Ebay aan te pakken.

 

Ebay België (met andere Ebaysites die aan het volgen zijn) zijn dood en begraven en ze hebben het zelf gezocht. De regels zijn terug wat soepeler geworden. Maar wetende wat Ebay in het verleden geflikt heeft met volledig van de pot gerukte oh zo domme regeltjes en spielerei met zichtbaarheid is voor mij meer dan voldoende om Ebay NOOIT nog te vertrouwen. En denk dat ik uit naam van veel andere professionele verkopers mag spreken.

 

Gratis mogen aanbieden gaat me echt niet van gedachte doen veranderen om hier terug te komen verkopen.

 

Hoe dood en begraven Ebay is kan je hier aan het forum zien. Zie je hier nog van de oude garde posters? Waren hier vroeger een aantal reguliere posters die vaak in de bres sprongen voor Ebay. Zie die hier niet meer posten. En als ze posten zijn zelfs zij niet positief meer.

 

Kan nog maar 1 iets zeggen: PROFICIAT EBAY  (en is sarcastisch bedoeld mocht je het niet door hebben).

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

HOERAAAAA ! Eindelijk, we hebben er lang op gewacht. GRATIS aanbieden.

Vanuit het standpunt van de koper is en blijft Ebay een paradijs:

- vroeger werd je account geblokkeerd na 3 x niet te hebben betaald; nu geldt die regel niet meer en zal je account enkel geblokkeerd worden als je te weinig betaalt in verhouding tot het aantal aankopen; toch geblokkeerd? Geen probleem, snel nieuwe account maken en je bent terug vertrokken. Na geschorst te zijn, mag je geen nieuwe account aanmaken, maar Ebay controleert dit toch niet ...

- onbeschoft zijn tegen verkopers is toegelaten want als koper kan je toch geen negatieve feedback krijgen, zelfs niet als je niet betaalt;

- aankoop betalen met paypal en achteraf zeggen dat je het niet ontvangen hebt: geld terug!

- waarom betalen voor aangetekende verzending? Komt je pakje effectief niet aan, snel klacht indienen bij paypal en geld terug!

 

Vanuit het standpunt van de verkoper is Ebay een regelrechte hel geworden:

- bij mijn weten enige site waar je plaatsingskosten moet betalen; op ebay.be nu (tijdelijk) niet meer op voorwaarde dat je geen internationale verzending aanbiedt, hetgeen je afzetmarkt sterk beperkt;

- op andere sites; FRA, UK, USA moet je zelfs commissie betalen op de verzendkosten!!!!!!!

- tegen een koper die onbeschoft is, kan je niets doen; hem of haar op zijn plaats zetten wordt dan afgestraft met een negatieve feedback door de koper ...

- als verkoper kan je geen negatieve feedback geven, zelfs niet als de koper niet betaalt

- kopers mogen gerust 1 of zelfs 2 weken wachten om te betalen, maar o wee als jij niet direct verstuurt nadat ze uiteindelijk betaald hebben; dan wordt je afgerekend op "verzendtijd"

- je moet al veel geluk hebben en sterk aandringen vooraleer onterechte negatieve feedback wordt verwijderd!

- oplichting via Paypal wordt aangemoedigd met de geld-terug-garantie: pakje effectief niet ontvangen of zeggen dat je het niet ontvangen hebt en je krijgt je geld terug en de koper heeft altijd, maar dan ook altijd, gelijk!

- kakofonie aan regeltjes waar zelfs de EU een puntje kan aan zuigen en die er blijkbaar enkel op gericht zijn om het leven van de verkopers zuur te maken

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

HOERAAAAA ! Eindelijk, we hebben er lang op gewacht. GRATIS aanbieden.

Resultaat is dat veel particuliere en zelfs professionele verkopers het kotsbeu waren en Ebay de rug hebben toegekeerd of hun activiteiten sterk hebben beperkt.

Op het om even welke andere site plaats je zoveel aanbiedingen als je wil zonder plaatsingskosten te moeten betalen en zonder verstrikt te raken in een spinnenweb aan regeltjes ...Op andere sites is er geen feedback systeem (kapaza, marktplaats) en op de sites waar er wel een is, kunnen zowel koper als verkoper negatieve feedback geven.

 

Andere sites proberen van het kopen/verkopen een aangename ervaring te maken voor BEIDE PARTIJEN!

 

Feit dat ze nu gratis aanbieden terug ingevoerd hebben, wil gewoon zeggen dat ze niet meer weten van welk hout pijlen maken. Ze hebben zich willen aflijnen op Amazon, maar Ebay is en zal nooit Amazon zijn! Nu voelen ze de hete adem van Facebook in hun nek en proberen ze in een krampachtige stuiptrekking terug particuliere verkopers te lokken. Ironie o ironie ... Ebay is groot geworden door de particuliere verkopers, maar toen het goed begon te draaien, waren die particuliere verkopers plots een doorn in het oog geworden en moesten ze weg, want "wegpesten" is de perfecte omschrijving van het beleid dat de voorbije jaren gevoerd werd naar de particuliere verkopers toe.

 

Hoogmoed komt voor de val! Jarenlang hebben ze zich een uiterst arrogante houding aangemeten en dachten ze dat ze de koning van de online verkoop waren, maar die tijd is GELUKKIG voorgoed voorbij . Er zijn meer dan genoeg sites waar je als particuliere verkoper op een aangename manier zaken kan doen, zonder massa's stomme regeltjes en op de meeste sites (2dehands, kapaza, ...) hoef je zelfs helemaal niets te betalen!

 

Te late poging om Ebay België te reanimeren ...

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

HOERAAAAA ! Eindelijk, we hebben er lang op gewacht. GRATIS aanbieden.

Helaas,

 

inderdaad,  heb nu reeds een aantal weken artikelen opstaan die vroeger in betere tijden goed verkochten en er is amper beweging.

 

Ik had al lang moeten verkopen.

 

Ebay heeft het laten kapotgaan, heeft niet geluisterd naar z'n verkopers, ik vrees dat ze zeer veel publiciteit zullen moeten maken om het op te trekken.

 

De beursgang ziet er ook niet rooskleurig uit.

 

FEIT, vaststaan FEIT is dat al mijn spul die ik op CATAWIKI plaats verkocht geraakt, van de eerste maal met zeer goede veilingsprijzen.

 

Een mens denkt altijd, ik geef het nog een kans maar momenteel kan ik m'n brood niet verdienen met Ebay.

 

Ik wacht nog even af.   Ik hoop alsnog dat het geen verloren tijd is.

 

 

 

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

HOERAAAAA ! Eindelijk, we hebben er lang op gewacht. GRATIS aanbieden.

Ik heb de vraag gesteld maar krijg geen redelijk antwoord.

 

 

Het blijft een feit,  wanneer je iets zoekt op Ebay België dat je andere landen krijgt maar je eigen landgenoten vind je niet.

 

Ik vind mijn eigen artikelen niet terug.

 

Dan vraagt Ebay mij wat er aan de hand is en ik moet hen het nummer geven die ik niet vind !  Ja, natuurlijk, met een nummer vind je het maar als je iets zoekt, dat is andere koek.

 

 

Dan maar niet meer aanbieden, heeft dus geen zin.

 

 

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

HOERAAAAA ! Eindelijk, we hebben er lang op gewacht. GRATIS aanbieden.

I started the discussion on facebook Ebay but it seems ebay don't understand the problem.

 

https://www.facebook.com/eBay/?fref=nf

 

 

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

HOERAAAAA ! Eindelijk, we hebben er lang op gewacht. GRATIS aanbieden.

Reeds 3 dagen staat een STAR WARS item online en 0, nada, zero weergaven.

 

Dit is het bewijs.    STAR WARS die zo'n gezocht onderwerp is en nog NIEMAND heeft het op Ebay.be bekeken in 3 dagen ???

 

Neen, dit klopt niet.

 

Ik ben ingelogd op Brokantiek en met de zoekfunctie bovenaan tik in "Thermisch ondergoed" in.  Heb met een andere account enkele uitverkoopspullen uit onze winkel geplaatst.

 

Vind het niet terug.  0 weergaven.    Het is de bedoeling wanneer iemand ergens in Vlaanderen denkt "ik zoek eens thermisch ondergoed op, op Ebay dat hij dat met een simpele klik vind.

 

Dus, zoals het nu is,  niet te vinden, dus, logisch dat ik geen verkoop meer heb.

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

HOERAAAAA ! Eindelijk, we hebben er lang op gewacht. GRATIS aanbieden.

Met jezelf aan't discussiëren saskia - brocant-delamont??? Smiley Tong

 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 10 van 13
laatste antwoord