Dat hangt eigenlijk af van de prijs van het item. Als de prijs hoog genoeg is, zou ik beiden gaan lastig vallen. Op die manier heb je de kans dat ze je allebei terug betalen, onafhankelijk van elkaar, als je maar lang genoeg zaagt.
Daaraan zie je dat je het systeem niet eens ten gronde kent hé?
De koper mag klacht indienen zoveel hij wil, De Post zal daar geen gevolg aan geven.
Ze zullen je doodleuk doorsturen naar je verkoper die dan de klacht kan indienen.
Hij zal moeten bewijzen dat hij het pakje traceerbaar (al dan niet verzekerd) verzond en het bedrag van de aankoop moeten aantonen via een factuur of ander bewijsstuk.
Indien De Post het pakje dan niet zal terugvinden, dan vergoeden zij de verkoper en NOOIT de koper!
Indien er dan - zoals in een ergens anders aangehaald voorbeeld - geregistreerd staat dat het pakket wel degelijk afgeleverd werd en het tegendeel kan niet bewezen worden, dan ben ik nog niet zo zeker dat De Post effectief zal terugbetalen hoor.
Wat andere reacties van jou betreft, de gewone taxipost-leveringen zijn nooit met handtekening!
Dit is een extra optie binnen het taxipost-systeem.
Het chauffeur dient wel te registreren dat hij afleverde maar de geadresseerde dient dit niet handtekenend te bevestigen