annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe geschil indienen?

Hoi iedereen!

Ik zit met volgend probleem:
Op 15 september verkocht ik een object (t.t.z. de veiling liep af en er was een bod op gedaan), en na enkele dagen zonder reactie stuurde ik de verkoper een factuur (via die ingebouwde functie). Een week later ofzo kwam er antwoord van de koper dat hij wachtte totdat er een bedrag op zijn rekening werd overgemaakt alvorens hij kon betalen. Ik zag hier geen graten in en gaf dus uitstel van betaling.
Nu, bijna 2 maanden verder, merk ik dat diezelfde koper intussen twee andere objecten heeft aangekocht (bij andere kopers weliswaar) voor een totale prijs die veel hoger ligt dan die van mijn object!

Enkele dagen terug heb ik die koper nog maar eens een email en factuur gestuurd, zonder resultaat. Omdat ik ergens gelezen heb dat een bod op een veiling wettelijk bindend is en ik dus de transactie mag eisen (ik vind dat ik intussen lang genoeg heb gewacht) wou ik dus zonet een geschil indienen. Maar Ebay vertikt het dat toe te laten!

Hoe zit dat nu precies in elkaar?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Mvg

ArticCynda
Bericht 1 van 35
laatste antwoord
34 ANTWOORDEN 34

Hoe geschil indienen?

Nu alle betalingen automatisch verlopen zou zoiets eigenlijk toch niet meer mogelijk mogen zijn...

Het oplichten gaat heel gemakkelijk. Je hoeft niet eens meer te zeggen dat je iets niet ontvangen hebt.
Je betaalt PayPal via je creditcard of via de bank, dus niet van een saldo wat bij PayPal staat, en je laat de creditcard maatschappij of de bank het bedrag terugvorderen.

Dat is een nieuwe rage, vooral Nederlanders doen dat massaal en niet alleen via eBay maar bij allerlei soort bedrijven die via het Internet verkopen.

Webwinkels de dupe van creditcardfraude

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 31 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

JA
Breng ze hier niet op ideeen:-D
Bericht 32 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Hmmm... in deze financiële crisistijd... :^O

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 33 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Is het dan zo moeilijk een product maar te laten afleveren tegen ontvangstbewijs? Je kan dat toch incalculeren bij de verzendingskosten? Zo kan de fraude toch bewezen worden en is de fraudeur uiteindelijk - zijn verdiende loon! - de klos.
Bericht 34 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Is het dan zo moeilijk een product maar te laten afleveren tegen ontvangstbewijs?
Nee, moeilijk is dat niet, maar wel duur...in elk geval duurder dan gewone verzending.
En hogere verzendkost betekent dan weer minder kopers.
Vandaar....

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 35 van 35
laatste antwoord