annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe geschil indienen?

Hoi iedereen!

Ik zit met volgend probleem:
Op 15 september verkocht ik een object (t.t.z. de veiling liep af en er was een bod op gedaan), en na enkele dagen zonder reactie stuurde ik de verkoper een factuur (via die ingebouwde functie). Een week later ofzo kwam er antwoord van de koper dat hij wachtte totdat er een bedrag op zijn rekening werd overgemaakt alvorens hij kon betalen. Ik zag hier geen graten in en gaf dus uitstel van betaling.
Nu, bijna 2 maanden verder, merk ik dat diezelfde koper intussen twee andere objecten heeft aangekocht (bij andere kopers weliswaar) voor een totale prijs die veel hoger ligt dan die van mijn object!

Enkele dagen terug heb ik die koper nog maar eens een email en factuur gestuurd, zonder resultaat. Omdat ik ergens gelezen heb dat een bod op een veiling wettelijk bindend is en ik dus de transactie mag eisen (ik vind dat ik intussen lang genoeg heb gewacht) wou ik dus zonet een geschil indienen. Maar Ebay vertikt het dat toe te laten!

Hoe zit dat nu precies in elkaar?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Mvg

ArticCynda
Bericht 1 van 35
laatste antwoord
34 ANTWOORDEN 34

Hoe geschil indienen?

dan had ik er nog niets mee kunnen doen vermits hij veel te kort is om te weten dat je met en niet-betalende koper te maken hebt...

Te kort....????
Een geschil wegens niet betaling kan geopend worden tussen dag 4 en dag 32 na de verkoop. Vindt u dat te kort?

Tja, dan houdt alles op, dan valt er met u dus gewoonweg niet te praten.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 11 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Vier dagen vind ik inderdaad belachelijk kort om een geschil op te starten, wie vergeet er al eens iets niet of wat met betalingen vanuit het buitenland???

Maar dan heb je zoals J-A aangeeft nog steeds de 28 volgende dagen om een geschil te starten hé?

Persoonlijk gebruik ik steeds de limiet van 10 dagen vooraleer een geschil opgestart wordt.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 12 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Dat vind ik idd. veel te kort. Stel dat de koper bv. met vakantie is, problemen ondervindt met modem, internet provider of wat dan ook, zelf nog wacht op een betaling op zijn rekening of door de crisis in financiële moeilijkheden is geraakt. In dat geval vind ik een maand betalingsuitstel helemaal niet lang.

Met alle respect, J-A, maar ik denk dat je vanuit je ivoren toren eens terug naar de reële wereld moet afdalen... Trouwens zelfs buiten economische crisis is in het bedrijfsleven een betalingsuitstel van 3 maanden of meer geen uitzondering.
Niet iedereen zit immers de hele dag aan zijn computer om transacties uit te voeren.

Ik ben blij dat er nog mensen zijn zoals hetzijspoor die hun gezond verstand gebruiken en niet blindelings de ebay richtlijnen slikken maar zich ook vragen stellen bij de belachelijke absurditeit ervan.
Bericht 13 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Sinds het Feedback-systeem veranderd is, zijn geschillen zowat het enige wat een verkoper nog heeft om wat druk uit te oefenen op niet-betalende kopers !
Ik dien een geschl in na 2 weken, ruim voldoende tijd voor de koper om te betalen, en je kan een geschil altijd terug intrekken als het probleem opgelost is.

m.

m.
Bericht 14 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Ik ben blij dat er nog mensen zijn zoals hetzijspoor die hun gezond verstand gebruiken en niet blindelings de ebay richtlijnen slikken maar zich ook vragen stellen bij de belachelijke absurditeit ervan.

Misschien moet u ook eens leren lezen. 🙂

Hetzijspoor, met z'n gezonde verstand, start na 10 dagen een geschil.
Ik doe hetzelfde. Na 7 dagen stuur ik een vriendelijke betalingsherinnering en als dat niet helpt begin ik na 10 dagen een geschil. Dat is de normale gang van zaken hier.

Stel dat de koper bv. met vakantie is, problemen ondervindt met modem, internet provider of wat dan ook, zelf nog wacht op een betaling op zijn rekening of door de crisis in financiële moeilijkheden is geraakt.

Dat zijn allemaal zaken waar een verkoper niet zoveel mee te maken heeft vindt u niet?

In dat geval vind ik een maand betalingsuitstel helemaal niet lang.

Het is natuurlijk uw goed recht om zo lang te gaan zitten wachten op een betaling (die waarschijnlijk nooit komt). Ik denk echter dat u hier de enige bent die dat doet met dus het risico dat u leuk eBay zit te verrijken.
Maar laat u daar zeker door hetzijspoor, mikmak en mij niet van af houden en neem vooral geen adviezen aan van verkopers met jarenlange ervaring.
Doe zo voort, goed voor de eBay aandelen. Hahahaha......

Bericht 15 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Trouwens zelfs buiten economische crisis is in het bedrijfsleven een betalingsuitstel van 3 maanden of meer geen uitzondering.

Mag ik hier trouwens eens heel hard mee lachen ???

Bericht 16 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Anderzijds zul jij wel de enige hier zijn, J-A, die NIET vindt dat 4 dagen absurd kort is om al een geschil te starten... maar kritiek zal je daar wellicht niet op geven, niet goed voor je Ebay aandelen 😉
Bericht 17 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Ja, supergiftman, je mag daar heel hartelijk om lachen, om dit hele gedoe trouwens ook. :^O

Het is duidelijk dat articcynda het op mij begrepen heeft. Kom ik hier met de beste bedoelingen advies geven, krijg ik van articcynda alleen maar beledigingen en geouwehoer naar m'n hoofd.

Ik zal articcynda wellicht ooit iets, zonder het te weten overigens, misdaan hebben om zo behandeld te worden.

Of ik ooit ergens gezegd zou hebben dat 4 dagen niet erg kort is om een geschil op te starten....al betalen mijn overzeese klanten meestal binnen een paar minuten met PayPal.

Bericht 18 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Je hebt me helemaal niets misdaan, beste J-A, en ik heb het al helemaal niet op jouw begrepen! Echter ondanks al je goedbedoelde advies is mijn probleem nog steeds niet opgelost...

Ik wil jullie het genoegen om te lachen zeker niet ontzeggen, maar het is toch wel triest dat een ruimdenkende verkoper die begrip opbrengt voor de situatie waar kopers zich in kunnen bevinden, hier op het forum direct wordt uitgelachen. Maar ja, zo snel mogelijk ambras maken en kopers belagen met geschillen zal plezanter zijn zeker?

Zo weten we ook meteen hoe de handel in goederen via het internet aan zijn kwalijke reputatie is geraakt.
Bericht 19 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Gaan we nu opnieuw beginnen?

Lees mijn posting #6 nog eens.....

Je geeft de koper uitstel van betaling als service, dat is heel vriendelijk en netjes maar dat gaat alleen maar goed als de kopers allemaal net zo vriendelijk en netjes zouden zijn als u.

U wordt nergens uitgelachen, iedereen heeft hier geprobeerd u uit te leggen dat er zoiets is als een eBay beleid (geschil indienen - geschil sluiten - eBay commissie wordt terugbetaald) maar u wilt dat maar niet aannemen.

U hoeft helemaal niet zo snel mogelijk ambras te gaan maken. Het is toch heel redelijk als een koper binnen 0 tot zo'n dag of 10 na aankoop betaalt?

Buiten dat is een geschil indienen zeker geen ambras maken, het is evenzogoed een waarschuwing naar andere verkopers toe omdat zo'n niet-betalende koper een eBay aantekening wegens niet-betalen krijgt en na een paar van zulke "streken" zijn account gesloten wordt.

Door een geschil in te dienen helpt u dus ook andere verkopers.

mijn probleem nog steeds niet opgelost...

Nee, wat wilt u dan eigenlijk? Ik zie eigenlijk helemaal geen probleem.

Het beste is om dit hele voorval te vergeten en het object gewoon opnieuw ter verkoop aan te bieden.

Bericht 20 van 35
laatste antwoord