Nu ga ik blozen hoor Frits... :-x
Maar goed, ik ben dan ook al vanaf 1998 op eBay actief he, met mijn anneke account, dus ja, ervaring genoeg. Ik denk dat ik wel zo'n beetje alles meegemaakt heb wat er op eBay kan gebeuren.
Oplichting, niet-betalen, niet communiceren, onterechte negatieve feedback, PayPal terugboekingen, post die niet aankomt of na maanden pas na een wereldtour, Amerikaanse douane die pakjes openmaakt met een stanleymes en de inhoud beschadigt, onterecht in beslag genomen artikelen door de Belgische douane, je kan het zo gek niet opnoemen of ik heb er wel ervaring mee.
Wat ik deze week meemaakte slaat trouwens echt alles:
Een koper betaalt op 7 november $25 met PayPal voor een poster die hij in opgevouwen toestand verstuurd wilde hebben, als brief dus.
Ik geef de koper op 7 november het teveel betaalde bedrag van $10 terug omdat hij betaald had voor verzending met een posterkoker.
En wat gebeurt er?
Op 10 november doet zijn bank via PayPal een terugboeking voor $25, terwijl hij dus eigenlijk maar $15 betaald had.
Zeker weer de nieuwste vorm van oplichting?
Ik kon PP bewijzen van die terugbetaalde $10 maar toch weer $15 down the drain en een oplichter die gratis een bijzondere poster heeft.
Terugbetalen voor teveel betaalde verzendkosten doe ik dus nooit meer. ;-)
Nemo me cohabitat inpuntem