annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe geschil indienen?

Hoi iedereen!

Ik zit met volgend probleem:
Op 15 september verkocht ik een object (t.t.z. de veiling liep af en er was een bod op gedaan), en na enkele dagen zonder reactie stuurde ik de verkoper een factuur (via die ingebouwde functie). Een week later ofzo kwam er antwoord van de koper dat hij wachtte totdat er een bedrag op zijn rekening werd overgemaakt alvorens hij kon betalen. Ik zag hier geen graten in en gaf dus uitstel van betaling.
Nu, bijna 2 maanden verder, merk ik dat diezelfde koper intussen twee andere objecten heeft aangekocht (bij andere kopers weliswaar) voor een totale prijs die veel hoger ligt dan die van mijn object!

Enkele dagen terug heb ik die koper nog maar eens een email en factuur gestuurd, zonder resultaat. Omdat ik ergens gelezen heb dat een bod op een veiling wettelijk bindend is en ik dus de transactie mag eisen (ik vind dat ik intussen lang genoeg heb gewacht) wou ik dus zonet een geschil indienen. Maar Ebay vertikt het dat toe te laten!

Hoe zit dat nu precies in elkaar?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Mvg

ArticCynda
Bericht 1 van 35
laatste antwoord
34 ANTWOORDEN 34

Hoe geschil indienen?

@ Artic:

1. bedankt voor je compliment, sommige mensen doen er veel langer over of komen er nooit toe om dit in mij te zien (waarmee ze zich totaal vergissen naturlijk) 😉

2. Ik zie wel dat 4 dagen kort is maar dat er nog 28 dagen over waren hé???
Kijk, ik laat ze zelf 10 dagen de tijd om te betalen en als ze dan niet betaalden, open ik een geschil, zonder pardon. Als ze me dan vragen om een betalingsuitstel, ben ik steeds bereid het object te reserveren maar zeg ik er duidelijk bij dat het geschil onmiddellijk zal gesloten worden van zodra de betaling binnen is.

3. J-A... tja da's een gevalleke apart é?
Maar je mag het van mij aannemen: haar ebay-ervaring die al zoveel verder reikt dat 99% van alle forumbezoekers, daar mogen we met zijn allen blij om zijn dat zij ons hier gerust wil helpen als wij eens een probleem hebben hoor!
Neem het van mij aan: tegenover haar gezonde-ebay-verstand kan het mijne echt niet op zulle!

4. Wat de betalingstermijnen betreft, moet ik mijn eerste leverancier nog tegenkomen die mij 3 maand betalingsuitstel heeft hoor. Als ik er eentje vind die meer dan een maand wil wachten, dan zal het al heel lang zijn.

5. Wat de ruimdenkende verkopers betreft, die haken op de duur niet af omdat ze uitgelachen worden maar omdat ook zij in de problemen komen met hun betalingstermijnen aan de leveranciers.
Een beetje soepelheid kan ik best aanvaarden en toepassen, maar Sinterklaas ben ik niet hoor (daarvoor ben ik nog een beetje te jong)


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 21 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

O ja, nog iets vergeten...

6. Je probleem zal NOOIT opgelost raken aangezien de verkoop dateert van 13/09... De 32 dagen zijn daar reeds ruimschoots overschreden om een geschil op te starten.
Het enige wat je nu kan doen is er iets uit leren en de volgende keer niet meer te wachten, ondanks mooie beloftes van de koper


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 22 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

3. J-A... tja da's een gevalleke apart é?
Maar je mag het van mij aannemen: haar ebay-ervaring die al zoveel verder reikt dat 99% van alle forumbezoekers, daar mogen we met zijn allen blij om zijn dat zij ons hier gerust wil helpen als wij eens een probleem hebben hoor!
Neem het van mij aan: tegenover haar gezonde-ebay-verstand kan het mijne echt niet op zulle!


UITGEPRINT EN INGELIJST!!! :^O :-x





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 23 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

't Is toch waar hé J-A? Alleen al met dit account heb je een feedbackscore die bijna 1000 meer klanten had dan de mijne en het gaat niet om verkopen van 1 euro é
RESPECT !!!


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 24 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Iedereen bedankt voor de adviezen, het object staat intussen terug in de aanbieding.
Bericht 25 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Nu ga ik blozen hoor Frits... :-x

Maar goed, ik ben dan ook al vanaf 1998 op eBay actief he, met mijn anneke account, dus ja, ervaring genoeg. Ik denk dat ik wel zo'n beetje alles meegemaakt heb wat er op eBay kan gebeuren.

Oplichting, niet-betalen, niet communiceren, onterechte negatieve feedback, PayPal terugboekingen, post die niet aankomt of na maanden pas na een wereldtour, Amerikaanse douane die pakjes openmaakt met een stanleymes en de inhoud beschadigt, onterecht in beslag genomen artikelen door de Belgische douane, je kan het zo gek niet opnoemen of ik heb er wel ervaring mee.

Wat ik deze week meemaakte slaat trouwens echt alles:
Een koper betaalt op 7 november $25 met PayPal voor een poster die hij in opgevouwen toestand verstuurd wilde hebben, als brief dus.
Ik geef de koper op 7 november het teveel betaalde bedrag van $10 terug omdat hij betaald had voor verzending met een posterkoker.
En wat gebeurt er?
Op 10 november doet zijn bank via PayPal een terugboeking voor $25, terwijl hij dus eigenlijk maar $15 betaald had.

Zeker weer de nieuwste vorm van oplichting?
Ik kon PP bewijzen van die terugbetaalde $10 maar toch weer $15 down the drain en een oplichter die gratis een bijzondere poster heeft.

Terugbetalen voor teveel betaalde verzendkosten doe ik dus nooit meer. ;-)





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 26 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Te kort....????
Een geschil wegens niet betaling kan geopend worden tussen dag 4 en dag 32 na de verkoop. Vindt u dat te kort?

Hetgeen verkopers verwachten is toch een reactie van de koper.
De meest voorkomende termijnen (om te reageren als koper) in de objektomschrijving (geschreven door verkopers zelf) zijn : 5 dagen (werkweek),7 dagen (kalenderweek) ,10 dagen.Hierdoor kom je aan de "4 dagen" gekozen door ebay(volgens mij ook logisch).Dit heeft ook een grotere kans om bij niet-interesse een herkansingsaanbod te doen.
Bij geldproblemen bij de koper kan een "wachttijd" ingebouwd worden tot de maandelijkse inkomsten geariveerd zijn .De langste maand is 31 dagen(Dus 32 dagen lijkt me ook logisch).
De bedoeling van uitstel is (volgens mij) om de winsten van anderen (vervoersbedrijven/post)te verminderen met "gezamelijke verzending".Dit wordt dan gedaan in samenspraak koper/verkoper.
Normaal is het toch de bedoeling van de koper om zijn item zo snel mogelijk te hebben ?Wachttijden van meer dan een maand lijken mij dus overdreven als koper.
Bericht 27 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Trouwens zelfs buiten economische crisis is in het bedrijfsleven een betalingsuitstel van 3 maanden of meer geen uitzondering.


De meeste transacties op eBay zijn helemaal niet te vergelijken met het 'bedrijfsleven'. Vergelijk eerder met een gewone aaankoop in een winkel, waar je je aankoop onmiddellijk betaalt !
En zo een lange uitstel van betaling in het bedrijfsleven ??? er worden meer en meer voorschotten gevraagt !

m.


m.
Bericht 28 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

Wel straf, dat oplichtingsgeval... Nu alle betalingen automatisch verlopen zou zoiets eigenlijk toch niet meer mogelijk mogen zijn...

Overigens J-A, als je posters zoekt: volg eens een halve dag de man die in de metro posters gaat wisselen op het einde van een reclamecampagne 😉 Op die manier heb ik ooit heel wat Star Wars posters kunnen verzamelen, gratis en voor niets! En die kan je natuurlijk ook doorverkopen op Ebay 😛
Bericht 29 van 35
laatste antwoord

Hoe geschil indienen?

articcynda

Wij hebben hier recht voor de deur van die tram- en busstopplaatsen met van die onwijs grote posters. Ik zie de man 's avonds laat aan 't werk als die verwisseld worden. 🙂

Maar.... ik ben gespecialiseerd in één artiest en verkoop dus uitsluitend aan verzamelaars van die artiest en die posters zitten nu net nooit in zo'n glazen kast. Jammer he? ;-)





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 30 van 35
laatste antwoord